ارتباطات

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

لپ تاپ ها امروز در زندگی همه انسان ها نقش مهمی برعهده دارند و بسیاری از کارهایی که ما می خواهیم با کامپیوترها انجام دهیم. اما گاهی با آن‌ها نیز به مشکل میخوریم. به همین علت امروز قصد داریم تا در رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به شما کمک کنیم.

به گزارش تلنگر؛ در زندگی ماشینی امروزی گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها از وسایل کمک کننده به زندگی روزمره انسان ها هستند. اما اینکه یکی از این وسایل ها مدام بخواهد در کار روزمره خلل ایجاد کنند می‌توانند باعث عقب افتادن کارهای مهم فناورانه می‌شود.  تصور کنید خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در حالی که یک بار در حال استفاده از لپ تاپ هستید به یک باره، دستگاه تان خاموش شود.

جدا از کلافه شدن، حتما بسیاری از کارهایتان را مجبورید که از اول انجام دهید. چه بسا به خاطر این که در حال انجام کاری بودید و آخرین ذخیره ها را نکردید ضرر هم کرده باشید. خاموش شدن لپ تاپ ها یک اتفاق رایج است اما چرا این اتفاق می افتد؟

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

تصور کنید یک نفر که در حال حرف زدن با شماست به یک باره و بدون هیچ دلیلی بی هوش شود. حتما در آن لحظه وحشت خواهید کرد. خاموش شدن لپ تاپ هم وقتی خاموش می شود باید نگران شوید.

علت خاموش شدن لپ تاپ بعد از روشن شدن

Sudden shutdown of the laptop

رایج‌ترین علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ها اختلال در برق رسانی به آن است ممکن است مثلا باتری لپ تاپ تان آسیب دیده باشد یا امکان دارد منبع تغذیه برق آسیب دیده باشد و به خوبی کار نکند. اما این همه ماجرا نیست.

اگر مشکل در برق رسانی باشد طبیعی است که با خرید یک شارژر جدید و یا تعویض باتری مشکل حل می شود اما گاهی موضوع پیچیده تر است.

مشکل سی پی یو

مشکل سخت افزاری لپ تاپ

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به سی پی یو (CPU) یا مغز لپ تاپ تان مربوط می شود ممکن است سی پی یو آسیب دیده باشد. سی پی یو وظیفه اصلی پردازش اطلاعات لپ تاپ شما را به عهده دارد و طبیعی است که اگر به هر دلیلی از کار بیفتد لپ تاپ شما هم از کار می افتد و خاموش می شود.

گاهی ممکن است سی پی یو بیش از حد داغ شده باشد و متعاقب آن سیستم ایمنی لپ تاپ به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش کند که  سی پی یو آسیب نبیند در این صورت شما نیاز به تعویض و یا تعمیر فن مربوط به سی پی یو خواهید داشت.

داغی دستگاه

حالا که به فن سی پی یو صحبت شد، باید این نکته را هم گوش‌زد کنیم که یکی از علت های اصلی خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ها داغ شدن آنهاست. ممکن است فن لپ تاپ شما به دلیل استفاده طولانی مدت از دستگاه یا قرار گرفتن لپ تاپ در محیطی گرم، نتواند به اندازه کافی قطعات دستگاه را خنک کند و داغ شدن سیستم شروع ماجرا و خاموش شدن لپ تاپ‌‍تان نیز در ادامه است.

اگر تاکنون لپ تاپ شما تا کنون چندین بار خاموش به صورت ناگهانی شده است حتما آن را به تعمیرکار بسپارید در آن صورت مشخص خواهد شد که لپ تاپ شما چه مشکلی پیدا کرده است.

کارت گرافیکیریست شدن ناگهانی لپ تاپ

گاهی کارت گرافیکی دستگاه تان مشکل پیدا کرده است. اگر کارت گرافیکی شما مشکل پیدا کرده باشد ، صفحه نمایشگر شما تصاویر را نامناسب نشان می دهند و حتی گاهی ممکن است تصویری نشان ندهند و شما فکر کنید که دستگاه خاموش شده است اما واقعا این طور نیست دستگاه شما کار می کند اما چون کارت گرافیکی مشکل پیدا کرده صفحه نمایش نمی تواند تصویری به شما نشان دهند.

یک علت متفاوت برای خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

گاهی مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شما اصلا سخت افزاری نیست و مشکل جای دیگری است. گاهی به دلیل نصب برخی برنامه ها سی پی یوی دستگاه شما بیش از حد مجاز فعالیت می کند و داغ می کند و بعد خاموش می کند. مثلا برخی لپ تاپ ها برای بازی ساخته نشده اند اما شما در آن یک بازی سنگین و پرحجم نصب کرده اید و وقتی آن را اجرا و مدتی با آن بازی می کنید دستگاه شما داغ شده و اتوماتیک خاموش می شود و مشکل سخت افزاری نیست و صرفا باید بدانید که لپ تاپ شما برای بازی و یا برنامه سنگین طراحی نشده و نباید در این زمینه ها از آن استفاده کنید.

حمله دشمن و ویروسی شدن لپ تاپ

ویروسی شدن لپ تاپ

ممکن است دستگاه شما آلوده به نوعی ویروس شده باشد. ممکن است در واقع یک علت نرم افزاری بیرونی باعث می شود که دستگاه شما خاموش شود. ویروس ها بدافزارهایی اجرایی هستند و می توانند بدون این که شما بخواهید و یا از شما دستور بگیرند فرمان خاموش کردن دستگاه را اجرا کنند. در واقع شما تعمیرکار بعد از وارسی دستگاه شما در صورتی که متوجه شود مشکل یک ویروس است آن وقت دستگاه شما صرفا باید تعمیر نرم افزاری شود که در مقایسه با تعمیرات سخت افزاری هزینه بسیار کم تری دارد.

بنابراین اگر دستگاه شما صرفا یک بار خاموش شد در برنامه ها و نحوه استفاده از دستگاه تان دقت بیشتری کنید و مشکل ممکن است در این صورت یافته شود. با این حال اگر دیدید که دستگاه تان مداوم خاموش می شود حتما به یک تعمیرکار مراجعه کنید و مطمئن باشید که این مشکل برطرف خواهد شد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x