خانواده

روش اصیل تهیه کروسان نیویورکی (رول نیویورکی)

رول یا کروسان نیویورکی جدیدترین شیرینی پرطرفدار در دنیا است که طرفداران بسیاری دارد. به همین بهانه امروز طرز تهیه کروسان نیویورکی را به شما آموزش خواهیم داد؛ با سایت تلنکر همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ رول نیویورکی یک پدیده جدید در دنیای هیجان انگیز کروسان ها است که با پر کردن داخل کروسان نیویورکی با کرم، خامه یا مارمالاد های طعم دار داخل خمیر هزارلا رول شده تهیه کروسان نیویورکی به عمل می‌آید. این شیرینی تازه که دوسال بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد، به سرعت در دنیا معروف شد و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرد.

کروسان نیویورکی ابتدا از کجا آمد؟

تابستان سال ۲۰۲۲ در شهر نیویورک منطقه منهتن کافه ای رستوران فرانسوی دست به ابتکاری تازه زد. در ادامه به طور مفصل درباره چگونگی ابداع، فروش و طرز تهیه رول نیویورکی صحبت خواهیم کرد اما در ابتدا سری به محل تولد رول نیویورکی و یا سوپرمه خواهیم زد.

Lafayette  کافه لافایته نام کافه رستورانی است که شیرینی فرانسوی کروسان را به یک محصول نیویورکی تبدیل کرد و New York Roll  را به جهان معرفی کرد.

مبدع کروسان نیویورکیطرز تهیه کروسان نیویورکی

این کافه در یکی از بهترین مناطق شهر غذا و نان فرانسوی ارائه میدهد. شف کارملینی Chef Carmellini سرآشپز ارشد رستوران بوده و پستری شف اسکات سوئه pastry chef Scott Cioe قناد ارشد آنجا میباشد که رول نیویورکی را ابداع کرده اند. همانطور که می‌دانید رول نیویورکی از خمیر کروسان تهیه می‌شود‌. برای یادگیری خمیر کروسان می توانید آموزش کروسان از سفره ایرانی رو تهیه کنید.

در ادامه مقاله، درباره روش تولید رول نیویورکی با خمیر کروسان توضیحاتی را تقدیم شما خواهم کرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کروسان نیویورکی

خمیر هزارلا ۱ ورق
خامه قنادی ۲۰۰ گرم
مربا میوه های قرمز ۸۰ گرم
شکلات بن ماری ۱۰۰ گرم

تجهیزات لازم برای تهیه رول نیویورکیمواد مورد نیاز پخت کروسان نیویورکی

  • رینگ
  • ایرمت
  • سینی فر ۲ عدد
  • قیف
  • ماسوره تزریق

تهیه کروسان نیویورکی

مرحله ۱

خمیر کروسان را آماده کنید و در آخرین مرحله خمیر را به قطر نیم سانتی متر باز کنید. برای رول شدن خمیر باید آن را درون رینگ مناسب قرار دهیم پس در مرحله اول برش های نواری باریک به طول و عرض متناسب با رینگ برش بزنید.

مرحله ۲

نحوه رول کردن کروسان نیویورکی

هر نوار را رول کنید دقت کنید سایز رینگ باید از قطر خمیر بزرگتر باشد و جا برای حجم گرفتن خمیر داشته باشد دقت کنید حتما رینگ ها را با اسپری روغن چرب کنید که خمیر بعد از پخت به رینگ نچسبد

مرحله ۳

رول ها را در سینی فر که روی آن ایرمت قرار داده ایم همراه با رینگ میگذاریم. یک نکته مهم، یک ایرمت روی رینگ ها قرار دهید و یک سینی روی آن میگذاریم تا خمیر بیشتر از ارتفاع رینگ حجم نگیرد. در تهیه کروسان نیویورکی خمیر باید استراحت کند.

مرحله ۴

مدت زمان استراحت خمیر بسته به دمای محیط بین ۱٫۵ الی ۲٫۵ ساعت ممکن است زمان ببرد. فررا روشن میکنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم میکنیم تا به موضع داغ شود.

مرحله ۵

این مدل کروسان نیازی به رومال یا egg wash ندارد سپس در فر ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت حدود ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پخته شود .

نکته: برای تزریق کرم یا فیلینگ درون رول ها عجله نکنید، باید صبر کنید تا کاملا خنک شوند بعد تزریق را انجام دهید.

مرحله ۶سرو کردن کروسان نیویورکی

در مرحله آخر با ماسوره مخصوص تزریق، فیلینگ دلخواه را از قسمت ارتفاع (مانند تصویر زیر )درون رول را پر کنید و در نهایت قسمتی که فیلینگ را تزریق کرده اید را با شکلات ذوب شده یا کرم های درون رول تزئین کنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x