اخبار خودرو

رونمایی از کانسپت نیسان هایپر تورر

کانسپت نیسان هایپر تورر رونمایی شد. کمپانی خودروسازی نیسان این خودرو جذاب را از امروز در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن 2023 به معرض نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش تلنگر؛ کانسپت نیسان هایپر تورر یک ون برقی با طراحی بسیار پیشرفته و مدرن است که از پیشرانه برقی و باتری جامد سود می‌برد. شرکت نیسان از یک ون مفهومی بسیار پیشرفته و مدرن رونمایی کرد. این کانسپت هایپر تورر نام دارد و از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد. نیسان می‌گوید این کانسپت با الهام از فرهنگ مهمان‌نوازی ژاپنی‌ها و با هدف ایجاد و پرورش ارتباطاتی قوی‌تر و بهتر در سفرهای گروهی طراحی شده است.

کانسپت نیسان هایپر تورر سومین کانسپت این برند ژاپنی است که در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن حضور خواهد یافت. پیش‌تر دو کانسپت دیگ از طرف کمپانی نیسان رونمایی شده بود. هرکدام از این دو کانسپت ویژگی‌های منحصر به فردی را به نمایش گذاشتند. اما نیسان هایپر تورر را که جدیدترین کانسپت نیسان است، می‌توان یک مینی‌ون لوکس با طراحی خاص حساب کرد.البته این مینی ون با مینی‌ون‌هایی که تا حالا دیده‌‌ایم زمین تا آسمان فرق دارد. برای اطلاع از مشخصات کامل این کانسپت جدید در ادامه با سایت تلنگر همراه باشید.

معرفی کانسپت نیسان هایپر تورر( (Hyper Tourer

نیسان چند خودرو کانسپت را برای نمایشگاه حمل و نقل ژاپن ۲۰۲۳ که از امروز ۲۵ اکتبر مصادف ۳ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود؛ آماده کرده است. اما در چند روز اخیر، دو مدل هایپر ادونچر و هایپر اوربن رونمایی شدند و حالا نوبت سومین کانسپت نیسان یعنی کانسپت نیسان هایپر تورر (Hyper Tourer) رسیده است.

کانسپت نیسان هایپر تورر یک مینی ون برقی است، که برخلاف پیروی از فرم کلی خودروهای پیشین رده لوکس، چهره‌‌ای متفاوت با سایر محصولات این برند برای آن طراحی شده است. خطوط مستقیم و لبه‌‌های تیز آن در سپرهای این خودرو بیشتر می‌شود. هایپر تورو یک لبه سرتاسری دارد که بدنه آن را به دو بخش تقسیم کرده است.

رنگ‌آمیزی بخش بالایی بدنه با مشکی و بخش پایینی با برنزی، این تقسیم را از نظر بصری کاملاً مشخص کرده است، درحالی‌که ترکیبی از این دو رنگ را می‌­توان در سپرها و رینگ‌ها مشاهده کرد. علاوه‌براین‌ها می­‌توان به لوگوی نورانی، ابعاد بزرگ ورودی هوا، نوار LED در بخش جانبی، سقف پانوراما و درهای کشویی اشاره کرد.

فضای داخل کابین کانسپت نیسان هایپر تورر

فضای داخل کابی سرنشینان نیسان

از آنجا که نیسان هایپر تورر به فناوری خودران کامل مجهز می‌باشد، فضای کابین و صندلی‌های آن به محلی برای استراحت و گفتگوهای روزمره تبدیل شده است، به نحوی که می‌‌توان آن را به یک دفتر کار متحرک تبدیل کرد. امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌­ای صندلی‌های ردیف جلو نیز در همین راستا پیش‌بینی شده است.

کانسپت نیسان هایپر تورر کابین جادار و بزرگی دارد. به‌خاطر استفاده از پیشرانه برقی و فناوری اختصاصی EV Technology Vision، کف کابین این مفهومی کاملاً صاف است. این فناوری در کنار استفاده از باتری‌های جامد، به مهندسان اجازه می‌دهد پک باتری و اجزای قوای محرکه را در کمترین ارتفاع ممکن نصب کنند. علاوه‌بر بهبود فضای داخلی، این فناوری مرکز ثقل خودرو را نیز بسیار پایین‌تر می‌آورد. این امر به نوبه خود باعث افزایش پایداری و بهبود هندلینگ می‌شود.

صندلی‌های کانسپت نیسان هایپر تورر به چرخاننده ۳۶۰ درجه مجهز شده‌اند و سرنشینان در حین سفرها می‌توانند صندلی‌ها را به هر سمتی که می‌خواهند بچرخانند. این فناوری بکا رفته در صندلی‌ها به‌معنای بهره‌مندی هایپر تورر از فناوری خودران است.

همانند اکثر کانسپت‌های ژاپنی، در این مفهومی نیز نیسان با نورپردازی داخلی و ایجاد المان‌های خاص روی سقف، به فرهنگ و سنن مردم کشور خود ادای احترام کرده است. همچنین در کف هایپر تورر یک پنل LED مسطح وجود دارد که تصاویری از کف رودخانه یا آسمان را نمایش می‌دهد.

سرنشینان عقب علاوه بر در اختیار داشتن یک نمایشگر لمسی اختصاصی، امکان کنترل تنظیمات تهویه، مسیریاب و سیستم صوتی را نیز در اختیار خواهند داشت. همچنین نیسان هایپر تورر با یک سامانه هوش مصنوعی پیشرفته تجهیز شده است، که می‌تواند ضربان قلب و تنفس سرنشینان و همچنین نورپردازی و عایق صوتی کابین را رصد کند.

مشخصات فنی کانسپت نیسان هایپر تورر

کانسپت نیسان هایپر تورر

ویژگی V2X با قابلیت انتقال شارژ باتری به سایر لوازم برقی هم برای این مدل درنظر گرفته شده است. احتمال دارد که نیسان در هنگام رونمایی از هایپر تورر در نمایشگاه ژاپن، جزئیات بیشتری از آن را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

تأمین نیرو توسط سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE

در رابطه با ویژگی‌های فنی، نیسان حرفی به‌میان نیاورده و مشخص نیست که پیشرانه هایپر تورر چه مشخصات دارد. البته این کمپانی تأیید کرده که نیروی کانسپت هایپر تورر توسط سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE تأمین می‌شود. همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، وظیفه تأمین انرژی را هم باتری جامد بر عهده دارد.

در نمای بیرونی، کانسپت نیسان هایپر تورر کاراکتری شبیه به یک سامورایی مدرن را به‌نمایش گذاشته است. سبک طراحی این مینی‌ون مفهومی به‌شکلی است که تا حدودی محصولات لکسوس را یاد آوری می‌کند. یکی از ویژگی‌های ظاهری جالب این خودرو خط سفید میانی کانسپت نیسان هایپر تورر می‌باشد که شیشه‌های کابین را از ورقه‌های فلزی بدنه جدا کرده است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x