ارتباطات

ریز جزئیات و بررسی Poco X6 Pro / باتری و دوربین

پوکو X6 Pro به تازگی در کنار پوکو X6 محصول هم رده اش رو نمایی شد. این شرکت نرخ نوسازی، همانند گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو خواهد بود، اما از دوربین اصلی با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در ادامه به بررسی Poco X6 Pro شیائومی خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ به لطف طراحی تماما پلاستیکی، با وزن نسبتا سبک ۱۸۶ گرمی مواجه هستیم که برای گوشی با این ابعاد مناسب به نظر میرسد و در استفاده طولانی مدت خیلی فشار زیادی به دست شما وارد نمیکند. اگر بخواییم بررسی Poco X6 Pro را از پنل جلویی و لبه های آن شروع کنیم به نتایج زیر میرسیم:

حدود ۹۰ درصد از پنل جلویی گوشی را نمایشگر ۶.۶۷ اینچی تشکیل داده که به شکل ملموسی حاشیه های کمتری نسبت به دیگر مدل ها دارد.

بررسی مشخصات ظاهری Poco X6 Proدوربین Poco X6 Pro

در پنل پشتی شاهد قرارگیری دوربین های سه گانه هستیم که اندازه آنها همانند باقی همرده هایش در پوکو اندازه بزرگی دارد. در این سه دوربین در یک جزیره شیشه ای در کنار نام برند Poco جا خوش کرده اند. در لبه کناری سمت چپ، دکمه پاور و تنظیم صدا قرار دارد. لبه سمت راست، اما خالی از هر المان خاصی است. بالای گوشی اسپیکر، میکروفون و فرستنده مادون قرمز قرار داده شده است و در پایین گوشی درگاه سیم کارت، اسپیکر، میکروفون و پورت تایپ سی دیده می‌شود.

برخلاف نسخه عادی اینجا خبری از گوریلا گلس وکتوس نیست و پوکو این بار به استفاده از نسخه پنجم گوریلا گلس بسنده کرده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، خاکستری و زرد به بازار عرضه شده است. وجود IP54 نیز استفاده از گوشی زیر باران را میسر میکند، اما نباید توقع داشت که از آن در در حمام و استخر استفاده کرد. همچنین به نسبت گوشی های میان رده سامسونگی خیلی جذاب و کاربردی به شمار نخواهد رفت.

در مجموع گوشی پوکو ایکس ۶ پرو شیائومی از لحاظ طراحی خیلی گوشی زیبا و خاصی نیست؛ اما حاشیه کم نمایشگر، وزن مناسب و طراحی خمیده لبه های گوشی باعث میشود که هم گوشی خوش دستی باشد و هم در زمان استفاده معمولی و روزمره و یا تماشای ویدیو لذت دو چندانی از کار با گوشی ببرید.

بررسی Poco X6 Pro شیائومی از نظر صفحه نمایش

برای گوشی پوکو X6 پرو به یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۴۶ ppi تعبیه شده است. این صفحه نمایش از Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی میکند و بیشینه روشنایی آن طبق گفته پوکو به ۱۸۰۰ نیت میرسد که البته در تجربه و استفاده های واقعی در تست ها به عدد ۱۱۴۸ دست یافته که همچنان در رده قابل قبولی قرار دارد؛ اما در مقام مقایسه حدودا ۲۰۰ نیت کمتر از نسخه عادی پوکو X6 است. این تفاوت، در استفاده روزمره نیز حس میشود؛ اما با این وجود زیر نور مستقیم خورشید نیز محتوای صفحه نمایش خوانایی خود را حفظ میکند و تجربه مناسبی را از استفاده از این گوشی در یک روز تماما آفتابی رقم میزند.

نتایجی بررسی پوکو X6 Pro در بخش صفحه نمایش چه بود؟رونمایی از Poco X6 Pro

نمایشگر Poco X6 Pro نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسلی دارد. نرخ به روز رسانی لمس نیز ۲۱۶۰ هرتز اعلام شده که برای گیمرها جذاب و کارآمد خواهد بود، مخصوصا در تجربه بازی های آنلاین به شکل کمی حرفه ای تر، این مورد میتواند تجربه گیمینگ شما را متحول کند. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده است، ولی اگر این حسگر مقداری بالاتر قرار داشت یا حتی فضای بیشتری را در برمی‌گرفت، تجربه بهتری موقع استفاده از گوشی منتقل می‌کرد. هرچند بعد از چند روز به این جایگاه عادت میکنید و چیزی نیست که در بلند مدت آزاردهنده باشد، یا بتوان به عنوان یک نقطه ضعف از آن یاد کرد.

از نظر عملکرد نیز با سرعت عالی و با کمترین خطا، وظیفه اش را انجام میدهد و حالا میتوان گفت در گوشی های میان رده نیز این سنسورها عملکرد قابل اتکایی دارند. در نهایت صفحه نمایش در تمامی بخش ها خیلی خوب عمل میکند و تنها در بخش بیشینه روشنایی میتوانست عملکرد بهتری از خود نشان دهد؛ البته در این بخش نیز عملکرد گوشی قابل قبول است و یک نمایشگر پررنگ، باکیفیت و نسبتا پرنور و بزرگ را مقابلمان داریم.

بررسی پوکو ایکس ۶ پرو از نظر عملکرد باتری

گوشی پوکو ایکس ۶ پرو با یک شارژر ۶۷ واتی داخل جعبه عرضه میشود که در سال ۲۰۲۴ میتوان یک نکته مثبت به حسابش آورد. بررسی Poco X6 Pro نشان میدهد که باتری این گوشی ظرف مدت زمان ۱۵ دقیقه تا ۴۷ درصد شارژ شده و در نیم ساعت این رقم به ۸۳ درصد میرسد. برای فول شارژ شدن این گوشی نیز ۴۳ دقیقه زمان لازم است که ۷ دقیقه سریع تر از نسخه سال قبل میباشد. نهایتا میتوان گفت پوکو X6 Pro شیائومی در زمینه شارژ شدن، عملکردی عالی از خود نشان میدهد.

بررسی Poco X6 Pro در بخش باتری، چه ویژگی هایی را به رخ میکشد؟شیائومی پوکو x6

باتری ۵۰۰۰mAh گوشی پوکو X6 پرو نسبت به نسل قبلی خود، بهینه تر شده و با سرعت بیشتری شارژ میشود. گوشی Poco X6 Pro به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده است. درسته که باتری با این ظرفیت به یک استاندارد در اکثر گوشی های مدرن تبدیل شده است، اما نسخه مخصوص بازار چین همین گوشی از باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره میبرد. عملکرد باتری در عمل مطلوب است و در برابر رقبایی مثل گوشی سامسونگ A54 اندکی قوی تر ظاهر میشود.

این گوشی در استفاده های سنگین میتواند یک روز کاری شما را همراهی کند و به لطف شارژر سریع قرار گرفته در جعبه میتواند در کوتاه ترین زمان ممکن برای استفاده روز بعدی آماده شود. در کل عملکرد پکیج باتری بسیار خوب است و مثل همیشه سرعت شارژ بالا نکته مثبت و قابل توجه این بخش به شمار میرود.

بررسی پوکو X6 پرو از نظر دوربینبررسی پوکو X6 Pro

دوربین اصلی پوکو X6 پرو از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B بهره میبرد که به ois مجهز است. دوربین اولترا واید نیز از یک لنز ۸ مگاپیکسلی OmniVision OV08D استفاده میکند و نهایتا لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو که چندان کارآمد به نظر نمیرسد، اینجا هم استفاده شده است.

بررسی تصاویر ثبت شده با لنز اصلی

تصاویر ثبت شده با لنز اصلی در نور روز خوب هستند، جزئیات ایده آل است و رنگ ها به اندازه کافی غلیظ ثبت میشوند. در عکس های فضای باز وایت بالانس کمی به گرمی میل میکند که این لزوما چیز بدی نیست و بسته به سلیقه شما دارد. نرخ دینامیکی عالی نیست، اما میتواند رضایت نسبی شما را جلب کند، عکس های ثبت شده با بزرگنمایی دو برابری جزئیات خوبی دارند و چشم نواز به نظر میرسند؛ اما کماکان مشکل دقیق نبودن رنگ ها اینجا هم وجود دارد. تصاویر پرتره ثبت شده با لنز اصلی کیفیت مطلوبی دارند. هر چند در اینجا خبری از انتخاب زوم های چند برابری نیست، اما تشخیص و جداسازی سوژه به خوبی انجام و پس زمینه به خوبی محو و تار میشود.

فیلمبرداری با دوربین اصلی

دوربین اصلی میتواند ویدیو های ۴k با ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کند، اگر اولویت شما فریم ریت بالاتر باشد، امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم در ثانیه وجود دارد. ویدیوها در حالت ۴k کیفیت خوبی دارند، کنتراست بیش از حد طبیعی است که از نظر ما مطلوب به نظر میرسد. مثل ثبت تصاویر اینجا هم وایت بالانس با مشکل مواجه است و رنگ سفید مصنوعی ثبت میشود، جزئیات هم نسبتا خوب هستند. فیلم برداری در نور کم با دوربین اصلی عملکرد مناسبی دارد جزئیات خوب هستند، نرخ دینامیکی مطلوب است و رنگ ها غلظت خود را به خوبی حفظ میکنند.

بررسی تصاویر ثبت شده با دوربین اولترا واید

این کیفیت معمولی به دوربین اولترا واید نیز تعمیم یافته، جزئیات قابل قبول اما نرخ دینامیکی محدودتر از دوربین اصلی و نهایتا خروجی این دوربین چندان جذاب به نظر نمیرسد. در شرایط نوری نامطلوب، امکان فعال کردن night mode وجود دارد؛ اما این مورد تنها در تاریکی شدید میتواند مفید واقع شود و در تاریکی معمولی که اغلب در شب ها با آن مواجه هستیم، نمیتواند تغییر چندانی در خروجی تصویر داشته باشد.

دوربین گوشی پوکو X6 پرو از چندین لنز از ۲ تا ۶۴ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین Poco X6 Pro از یک لنز ۶۴MP، لنز ۸MP اولترا واید، لنز ۲MP ماکرو تشکیل شده است.

تصاویر در نور کم جزئیات را به خوبی به نمایش میگذارند، نویزها در حد معمولی هستند و خروجی نهایی کاربردی به نظر میرسد. لنز اولترا واید در نور شب فراتر از انتظار ما ظاهر شد و وضوح مناسب تصاویر و نرخ دینامیکی قابل قبول موجب شده اند تا تصاویر ثبت شده با لنز اولترا واید در نور شب نیز قابل استفاده باشند.

کیفیت دوربین ماکرو

در بررسی Poco X6 Pro از نظر عکس برداری با دوربین ماکروی این گوشی، به نتایج رضایت بخشی نمیرسیم. تصاویر ثبت شده با دوربین ماکرو ابدا مورد پسند نیستند، رنگ ها بی روح ثبت میشوند و خبری از فوکوس خودکار هم نیست حتی ثبت جزئیات هم به خوبی انجام نمیشود.

کیفیت دوربین سلفی

بررسی پوکو X6 پرو از جهت دوربین سلفی که از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی بهره میبرد، نشان میدهد که در تصاویر گرفته شده جزئیات مناسب هستند اما نه برای استانداردهایی که از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی انتظار میرود. وایت بالانس چه در فضای باز چه در فضای بسته وضعیت مطلوبی ندارد، هرچند توناژ پوست به خوبی ثبت میشود. نرخ دینامیکی گسترده نیز از نقاط قوت این دوربین سلفی میباشد.

دوربین اولترا واید؛ کیفیت فیلمبرداری

دوربین اولترا واید نیز تنها از ۱۰۸۰ پشتیبانی میکند اما کیفیت خروجی مطلوب است و حتی وایت بالانس از دوربین اصلی نیز بهتر است، نرخ دینامیکی معمولی و جزئیات بسیار خوب هستند. لرزش گیر اپتیکال همیشه روی دوربین اصلی فعال است؛ اما در عمل چندان درست، کار نمیکند. هنگام فیلمبرداری در حین قدم زدن فوکوس به دفعات تغییر میکند و به اصطلاح Focus hunting رخ میدهد و خروجی نهایی را تحت تاثیر قرار میدهد. دوربین اولترا واید علی رغم داشتن فوکوس ثابت در حین حرکت، عملکرد پایدارتر و یکسانی را ارائه میدهد؛ اما برخلاف نور روز دوربین اولترا واید در نور شب نمیتواند انتظارات ما را در بخش فیلم برداری برآورده کند. بافت ها نرم ثبت شده و نویز ویدیو زیاد است و به نظر می‌رسد بهتر است قید استفاده از این دوربین در نور شب را بزنید.

در مجموع عملکرد دوربین اصلی در نور روز قابل قبول است و به جز دوربین ماکرو که عملا بی استفاده است، سایر لنزها عملکرد متوسط رو به بالایی دارند اما نتوانستند چیزی فراتر از انتظار ما را فراهم کنند.

بررسی Poco X6 Pro از نظر سخت افزاری و نرم افزاری گوشیجزئیات Poco X6 Pro

گوشی Poco X6 Pro یکی از اولین گوشی هایی است که از تراشه Dimensity 8300-Ultra شرکت مدیاتک بهره میبرد، این پردازنده ۴ نانومتری، از ارتباط ۵g نیز پشتیبانی میکند. عملکرد عالی تراشه‌ی جدید سری دایمنسیتی اختلاف عملکرد بین گوشی‌های پرچم‌دار‌ و میان رده را در حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. این پردازنده با توجه به مشخصات سخت افزاری و با توجه به بنچمارک های مختلف در بخش گرافیکی، پردازنده گرافیکی قدرتمند تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک را شکست میدهد و در بخش پردازنده مرکزی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک رقابت میکند. با توجه به این موارد طبیعتا گوشی پوکو ایکس ۶ پرو نسبت به تراشه Snapdragon 778 که در نسخه سال قبل یعنی گوشی poco x5 pro استفاده شده است، یک پیشرفت چشمگیر محسوب میشود.

این پردازنده در تمامی بازی ها روی تنظیمات گرافیکی بالا، فریم ریت مناسب و پایداری را ارائه میدهد. به لطف نرخ به روزرسانی لمس ۲۱۶۰ هرتزی، صفحه نمایش با کیفیت ۱.۵k این گوشی، یک گزینه ایده‌آل برای موبایل گیمرها در این بازه قیمتی محسوب میشود.

بررسی پوکو X6 پرو در بخش رابط کاربری

گوشی Poco X6 Pro، اولین گوشی شیائومی است که به صورت پیش فرض از HyperOS یا همان رابط کاربری جدید شیائومی و اندروید ۱۴ استفاده میکند. بسیاری از گوشی های این شرکت به زودی این به روزرسانی را دریافت میکنند و حتی برخی از آن ها مثل شیائومی ۱۳t و گوشی Poco F5 این به روزرسانی را دریافت کرده اند.

بررسی Poco X6 Pro در بخش رابط کاربری چه نتایجی دارد؟

هایپر او اس، رابط کاربری جدید Xiaomi به شکل پیش فرض روی گوشی پوکو X6 پرو قرار داده شده است.

اولین تغییر چشمگیر مربوط به کنترل سنتر است که شاید اندکی زمان ببرد تا متوجه کاربری هر آیکون شوید. حالا کنترل سنتر بیش از هر زمانی به iOS شباهت دارد، البته این مورد لزوما بد نیست، از نظر ما با توجه به بلوغ سیستم عامل iOS این الهام گرفتن میتواند مسیر بهینه سازی رابط کاربری جدید شیائومی را بهبود بخشد. رابط های کاربری MIUI همیشه قابلیت شخصی سازی بسیاری داشتند و این مورد به رابط کاربری HyperOS نیز به ارث رسیده است؛ حتی صفحه لاک اسکرین هم قابلیت شخصی سازی متنوعی پیدا کرده که باز هم بی شباهت به این ویژگی در iOS نیست.

قابلیت مولتی تسک نسبت به قبل بهبود داشته و مدیریت رم که یکی از نقاط ضعف MIUI به حساب می آمد، با پیشرفت چشمگیری رو به رو شده است. پوکو قول آپدیت سه ساله برای ورژن های اصلی اندروید را برای این گوشی داده و همچنین دریافت ۴ سال آپدیت امنیتی را تضمین کرده. در مجموع میتوان HyperOS را سرآغازی مطمئن و امیدوارکننده، در مسیر توسعه نرم افزاری و تشکیل اکوسیستم یکپارچه شیائومی دانست.

بررسی Poco X6 Pro در بخش اسپیکر

در اینجا با اسپیکر استریو همیشگی مواجه هستیم. یک اسپیکر در لبه بالایی که نقش اسپیکر مکالمه را نیز همزمان ایفا میکند و یک اسپیکر در لبه پایینی گوشی وظیفه پخش صدا را دارند. طبق معمول اسپیکر بالایی صدای کمتری تولید میکند و وظیفه پخش صداهایی با فرکانس های بالاتر را دارد، اما خروجی نهایی از هر دو اسپیکر صدایی بالانس و مطلوب را ارائه میدهد. این اسپیکرها از Dolby Atmos پشتیبانی میکنند که به صورت پیشفرض نیز فعال میباشد. در مجموع، خروجی صدا کیفیت خوبی دارد و تفکیک صدا نیز به خوبی رعایت میشود. بلندی صدا مثل سال گذشته بسیار خوب ارزیابی میشود.

مقایسهPoco X6  و  Poco X6 Pro

آیا گوشی پوکو X6 Pro  به نسبت Poco X6 ارزش خرید دارد؟

هر دو گوشی پوکو X6 و  پوکو X6 پرو از صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED استفاده می‌کنند. صفحه نمایشی که وضوح تصویر آن به ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل می‌رسد. نرخ نوسازی صفحه نمایش هم ۱۲۰ هرتزی خواهد بود و تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی هم تولید می‌کند. روی این صفحه نمایش دوربین سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسل قرار گرفته که داخل یک ناچ حفره‌ای دیده می‌شود. حسگر تشخیص اثر انگشت هم زیر صفحه نمایش دیده می‌شود.

بررسی Poco X6 Pro شیائومی نشان میدهد که این گوشی موبایل به لطف استفاده از پردازنده بسیار قدرتمند، صفحه نمایش ۱.۵k با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز، طراحی خوش دست و با حاشیه نمایشگر بسیار کم و آداپتور سریع ۶۷ واتی که داخل جعبه گوشی قرار دارد، گزینه بسیار ایده آلی برای گیمرهای موبایلی در بازه قیمتی گوشی های میان رده به شمار میرود. همچنین نتایج حاصل از بررسی پوکو X6 پرو در کنار برچسب قیمتی ۳۳۰ دلاری در نسخه پایه، رابط کاربری دوست داشتنی HyperOS و دوربین باکیفیت در نور روز و تا حدودی در شب، ارزش خرید این نسخه را دوچندان میکند.

از نقاط ضعف پیدا شده در بررسی گوشی Poco X6 Pro می‌توان به لرزش گیر اپتیکال ناکارآمد در فیلم برداری با دوربین اصلی، جذب اثر انگشت در نسخه های مشکی و خاکستری و عدم پشتیبانی از گواهی های ضد آب قابل اعتمادتر اشاره کرد. اگر دوربین برای شما اولویت بالاتری دارد، نگاهی به رقیب سامسونگی یعنی گوشی A54 سامسونگ بیندازید؛ ولی اگر قدرت سخت افزاری از اولویت های اصلی شماست، گوشی پوکو ایکس ۶ پرو یکی از بهترین انتخاب ها در بین گوشی های میان رده به شمار میرود و میتواند پکیج تقریبا کامل و قدرتمندی را در اختیار شما قرار دهد.

قیمت پوکو X6 و قیمت گوشی پوکو X6 Proشیائومی

گوشی پوکو X6 در مدلی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد. مدل دیگر که ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد با قیمت ۳۱۹ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x