اخبار خودرو

ساخت تویوتا پرادو 2024 در چین به صورت رسمی اعلام شد

سرمایه‌گذاری مشترک تویوتا و فاو تصمیم خود را برای کشور مقصد برای ساخت و مونتاژ نسل جدید لندکروزر پرادو 2024  گرفتند. کارخانه چنگدو مسئولیت مونتاژ نسل جدید پرادو را برعهده دارد.

به گزارش تلنگر؛ فورد برانکو یکی از اولین خودروهای شاسی‌بلند جهان است. در همین راستا فورد نسخه ۲۰۲۳ این خودرو را در نظر دارد که در چین به فروش برساند. همچنین فورد فرایند تجهیز و خطوط تولید برای مونتاژ برانکو را در چین انجام می‌دهد. به این ترتیب بزودی چینی‌ها یکی از افسانه‌های آمریکایی را در کشورشان مونتاژ می‌کنند. اما برانکو آخرین اسطوره جهان آفرود برای حضور در چین نیست. چرا که تویوتا پرادو نیز در چین ساخته خواهد شد تا به همین منوال بازار چین روزبه‌روز کامل‌تر شود.

مشخصات ظاهر پرادو چینی

براساس تبلیغات موجود، سرمایه‌گذاری مشترک تویوتا و فاو تصمیم دارد که تا سال آینده پرادو جدید را در کارخانه چنگدو مونتاژ کند. نسخه چینی پرادو احتمالاض نمونه retro با چراغ‌هایی گرد در جلو خواهد بود. با این حال توجه به تصاویر موجود به ما نشان می‌دهد که احتمالاً دو نمونه با چراغ‌های مربعی و گرد در چین مونتاژ می‌شود. تویوتا پرادو چینی از نظر اندازه مانند سایر نقاط جهان خواهد بود. بنابراین پرادو با ابعاد ۴,۹۲۰، ۱,۹۸۰ و ۱,۸۶۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متری در چین ساخته می‌شود.

داخل کابین تویوتا پرادو ۲۰۲۴

ظاهر بیرونی و طراحی داخلی پرادو چینی نسبت به سایر نقاط جهان یکسان است. بنابراین کیت بدنه آفرودی، شارژ بی‌سیم، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، گرمکن فرمان، سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو، نمایشگرهای دیجیتالی برای رانندگان چینی محیا می‌شود.

Toyota Prado 2024 in China

مشخصات فنی تویوتا پرادو در چین

پیشرانه نسخه چینی پرادو از نوع هیبریدی بوده و شامل موتور ۲,۴ لیتری توربوشارژ به همراه موتوری الکتریکی با مجموع قدرت ۳۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر است. برای انتقال نیرو به چرخ‌ها نیز از گیربکس ۸ سرعته دستی استفاده می‌شود. دیفرانسیل لغزش مدود تورسن، قفل مرکزی دیفرانسیل، کنترل الکترونیکی دیفرانسیل عقب، زاویه ورود و خروج ۳۱ و ۲۲ درجه‌ای، فاصله ۲۲۱ میلی‌متری از سطح زمین و… از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

پرادو جدید در سراسر جهان

لندکروز پرادو با چهار چرخ متحرک محصول خودروسازی در ژاپن یعنی تویوتا است. باتوجه به پلتفرم پرادو نام‌هایی نظیر LC۱۵۰ و LC۲۵۰ را برای آن در نظر گرفته‌اند. در برخی از بازارهای جهانی، پرادو را با نام لندکروز نیز می‌شناسند. در سال ۲۰۲۳ شرایط خرید پرادو جدید در سراسر جهان به جز مکزیک، کره جنوبی و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی فراهم می‌شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x