انرژی

شرایط دولت برای افزایش سهمیه بنزین در سال 1403

شنیده ها حاکی از آن است که برای سال 1403 افزایش میزان سهمیه بنزین به افراد تعلق خواهد گرفت.

به گزارش تلنگر؛ با توجه به زمان واریز سهمیه بنزین در هر ماه، وزیر نفت به تازگی درباره اختصاص سهمیه بنزین عید اظهار کرده است: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا ان‌شاءالله مردم عزیز در بحث تعطیلات عید نوروز دچار مشکل نشوند. به هرجهت تمامی ۴۲۰۰ جایگاهی سراسر کشور حتی در روزهای سال ۱۴۰۲ که مصرف بنزین به ۱۴۳ میلیون لیتر رسید ولی هیچ‌جایگاهی متوقف نشد. با برنامه‌ریزی در مدیریت مصرف داریم، همه موضوعات در این خصوص را پوشش دادیم تا سوخت رسانی دچار مشکل نشود.

وی گفت: جایگاه سیار هم داریم که در اختیار بخش خصوص قرار دارد. در شهریور ۱۴۰۰ در زمان تحویل دولت، تولید بنزین ۹۶ میلیون لیتر در روز بود ولی امروز با فاز دوم پالایشگاه آبادان حدود ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین در روز را شاهد هستیم.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از افزایش کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ خبر داده است. در این خصوص وی اظهار کرده: کارت سوخت جایگاه‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد تا دچار مشکل نشویم. کارت آزاد جایگاه‌ها در نوروز با توجه به میزان تردد و بالا بودن فروش آن‌ها به جایگاه‌های توزیع سوخت اختصاص می‌یابد.

بنابراین هنوز به طور رسمی هیچ کدام از مسئولان خبر اختصاص سهمیه بنزین عید را تایید نکردند.

بر اساس اعلام مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو در ابتدای هر ماه به شرح زیر واریز می‌شود:

  • ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای
  • ۱۰۰ لیتر بنزین آزاد
  • سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد.
  • سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۶ ماه یا معادل ۳۶۰ لیتر ذخیره می‌شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x