تولید و تجارت

فاکتورها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت استابلایزر با کیفیت

خرید استابلایزر با توجه به اینکه در استفاده برق شهری با مشکلاتی شامل نوسانات، قطع و وصل شدن ناگهانی برق و … مواجه هستیم، ضرورت دارد. چراکه تمامی وسایل الکترونیکی که به برق متصل هستند، در معرض آسیب قرار دارند. به همین دلیل برای محافظت از لوازم برقی در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از قطع جریان برق، به یک محافظ و یا تثبیت کننده جریان برق نیاز است. استابلایزر یک سیستم پشتیبانی کننده تجهیزات الکتریکی در برابر هر گونه نوسان برق و تامین برق مورد نیاز برای این دستگاه‌ها است. اگر قصد خرید استابلایزر را دارید، در ادامه برای آشنایی با فاکتورها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت استابلایزر باکیفیت، ما را همراهی کنید.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر، تثبیت کننده ولتاژ و یا ترانس، دستگاهی است که در نقش یک واسط میان ولتاژ برق ورودی و دستگاه‌های برقی استفاده می‌شود.

در استابلایزرها از یک میکروپروسسور استفاده شده است که ابتدا ولتاژ را اندازه‌گیری می‌کند و سپس افزایش و یا کاهش ولتاژ را تشخیص داده و اعلام می‌کند. با توجه به این کارکرد از استابلایزر، می‌توان گفت که خرید استابلایزر برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی یک ضرورت است.

اگر تصمیم به خرید استابلایزر دارید، باید توجه داشته باشید که استابلایزرها در دو نوع صنعتی و خانگی موجود هستند و بسیار مهم است انتخاب استابلایزر بر اساس زمینه استفاده شما صورت بگیرد.

استفاده از یک استابلایزر باکیفیت، در کاهش هزینه‌های تعمیر و یا تعویض وسایل برقی شما در محل کارتان و یا منزلتان تاثیرگذار می‌باشد. به طوری که از وسایل الکترونیکی که در برابر نوسان ولتاژ برق، سریعا آسیب می‌بینند، محافظت می‌کند.

فاکتورها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت استابلایزر با کیفیت

استابلایزرها از جمله دستگاه‌هایی می‌باشند که دارای ارزش خرید بالایی هستند. در واقع این دستگاه به عنوان تثبیت کننده ولتاژ از بسیاری از تجهیزات الکتریکی شامل یخچال، تلویزیون،  کامپیوتر،  تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها،  دستگاه‌های ام آر آی، سی تی اسکن، محافظ پکیج، دستگاه‌های لیزر در مراکز لیزر و … در برابر نوسانات و آسیب‌های الکتریکی محافظت می‌کنند.

در واقع می‌توان با پرداخت یک هزینه اندک برای خرید استابلایزر، از دستگاه‌های برقی گران قیمت در برابر نوسانات جریان برق محافظت کرد. همین هزینه از بسیاری از هزینه‌ها برای تعمیر و یا تعویض لوازم برقی نیز جلوگیری می‌کند.

با این حال و با توجه به نقشی که استابلایزرها ایفا می‌کنند، با قیمت‌های بسیار مناسبی به بازار عرضه می‌شوند و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. البته تمامی استابلایزرها با یک قیمت ثابت و مشخصی نیز به بازار عرضه نمی‌شوند؛ به طوری که در تعیین قیمت استابلایزرها، فاکتورها و عوامل متعددی تاثیرگذار هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تک فاز و یا سه فاز بودن

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت خرید استابلایزر، تک فاز و یا سه فاز بودن این دستگاه است. استابلایزرهای سه فاز دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

نوع استابلایزر

مطابق با نوع دستگاه برقی در خانه، کارگاه، کارخانه، بیمارستان و … از دستگاه‌های استابلایزر متفاوتی نیز استفاده می‌شود. بنابراین خرید استابلایزر باید بر اساس زمینه مورد استفاده، صورت بگیرد. در ادامه به انواع دستگاه استابلایزر که هر یک دارای قیمت‌های متفاوتی هستند، اشاره کرده‌ایم.

  • استابلایزر رله‌ای استابلایزر رله‌ای از استابلایزرهای مناسب برای محافظت از وسایل برقی و الکترونیکی خانگی است. بنابراین اگر قصد محافظت از وسایل برقی که در خانه استفاده می‌کنید را دارید، بهتر است استابلایزر رله‌ای را تهیه کنید.

  • استابلایزر سروو استابلایزر سروو برای زمانی که ولتاژ ورودی دستگاه‌ها خیلی بالاست، مناسب می‌باشد. این دسته از استابلایزرها به دلیل برخورداری از دقت ۱ تا ۵۰ درصدی برای استفاده در شرایط سخت و حساس کاربردی هستند. این دسته از استابلایزرها از اجزایی شامل موتور سروو، ترانس خودکار، ترانس افزایش‌دهنده و کاهنده، موتور انتقالی و سیستم کنترلی تشکیل شده‌اند.

  • استابلایزر استاتیک : اگر قصد خرید استابلایزر برای کنترل لحظه به لحظه جریان برق را با دقت بالایی را دارید، باید از استابلایزر استاتیک استفاده کنید. در این مدل از استابلایزرها از قطعاتی شامل دستگاه تثبیت کننده ولتاژ از یک ترانس افزاینده و کاهنده، موتور  IGBT، میکرو کنترلر، میکروپردازنده و dsp استفاده شده است.

نصب استابلایزر

از دیگر عامل‌هایی که در قیمت استابلایزر تاثیرگذار است، نیاز داشتن و یا نداشتن استابلایزر به نصب است. اگر شما یک استابلایزر برای وسایل خانگی نیاز دارید، نصب این دستگاه مشکلی نیست و خودتان قادر به راه‌اندازی آن خواهید بود، بدون اینکه هزینه‌ای را به نصاب پرداخت کنید.

درحالی که قصد تهیه استابلایزر برای مراقبت از دستگاه‌هایی را دارید که دارای ولتاژ برق بالایی هستند، باید برای نصب استابلایزر از یک متخصص برق و یا نصاب نیز کمک بگیرید. در واقع در نصب استابلایزرها برای دستگاه‌های ولتاژ بالا، بهتر است ریسک نکنید و از افرادی که در این زمینه، تجربه و تخصص دارند، خدمات دریافت کنید.

برخورداری از ویژگی مصرف انرژی بهینه +A

یکی از ویژگی‌هایی که باید در خرید استابلایزر به آن توجه شود، برخورداری از ویژگی مصرف انرژی بهینه +A می‌باشد. در حقیقت ما انتظار داریم تمامی وسایل برقی ضمن اینکه کم‌ترین میزان مصرف انرژی را داشته باشند، بازدهی بالایی را نیز داشته باشند. بنابراین در خرید یک استابلایزر به عنوان یک محافظ الکترونیکی و دستگاه برقی نیز باید به این ویژگی توجه شود.

از عوامل‌ تاثیرگذار در قیمت نهایی استابلایزرها، برخورداری و یا عدم برخورداری استابلایزر از این ویژگی است. به طوری که استابلایزرهایی که از ویژگی مصرف انرژی بهینه +A برخوردار هستند، با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌رسند.

داشتن گواهی کیفیت

خرید استابلایزر به عنوان یک محافظ از دستگاه‌های برقی صورت می‌گیرد. برای اینکه استابلایزرها وظیفه خود را به درستی انجام دهند، بسیار مهم است که دارای گواهی کیفیت باشند. استابلایزرهایی که دارای گواهی کیفیت هستند، قیمت بالاتری نیز دارند. توصیه می‌کنیم صرف نظر از قیمت، استابلایزری که دارای گواهی کیفیت است را خریداری کنید.

خرید استابلایزر

برند تولید کننده استابلایزر

از دیگر عواملی که در تعیین قیمت نهایی استابلایزر تاثیرگذار است، برند تولید کننده این دستگاه می‌باشد. استابلایزرهای ایرانی در مقایسه با استایلایزرهای خارجی یا وارداتی، دارای قیمت پایین‌تری هستند. البته این موضوع به معنی بی‌کیفیت بودن استابلایزرهای ایرانی نیست؛ استابلایزرهای وارداتی با توجه به نرخ ارز، هزینه‌های واردات و … با هزینه بالاتری نیز عرضه می‌شوند.

داشتن فن هوشمند

استابلایزر نیز مشابه با دیگر دستگاه‌های برقی، در طول استفاده با افزایش دما همراه است. در صورتی که دمای بالای این دستگاه کنترل نشود، منجر به کاهش طول عمر استابلایزر خواهد شد. بنابراین برخورداری استابلایزر از فن هوشمند بسیار مهم است. استابلایزرهایی که دارای فن هوشمند هستند، قطعا با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند؛ با این حال برای افزایش عمر این تجهیز، بهتر است استابلایزری که مجهز به فن هوشمند است را برای خرید انتخاب کنید.

قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی

از دیگر عوامل موثر در قیمت خرید استابلایزر، قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی است. تنها برخی از استابلایزرها از این قابلیت برخوردار هستند که قیمتشان نیز بالاتر است.

برخورداری از سیستم کنترل فاز

از دیگر عامل‌های موثر در قیمت خرید استابلایزر، کنترل فاز است. در صورتی که ولتاژ برق در یکی از فازهای استابلایزر سه فاز قطع گردد یا در استابلایزرهای تک فاز، سیم نول به فاز تبدیل شود، استابلایزری که از قابلیت سیستم کنترل فاز برخوردار است، تمامی ولتاژهای خروجی را قطع می‌کند تا دستگاه دچار آسیب نشود. استابلایزرهایی که دارای این ویژگی باشند، قیمت بالاتری نیز دارند.

مجموعه مهندسی و بازرگانی هانیکا از شرکت‌های ارائه دهنده استابلایزر است. می‌توانید برای تهیه این دستگاه از طریق مجموعه اقدام نمایید. پس از دریافت مشاوره رایگان، برای خرید این دستگاه اقدام کنید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x