سینما و تئاتر

معرفی برترین انیمه های اکشن تاریخ ژاپن

به گزارش تلنگر؛ انیمه که بیشتر به انیمیشن ژاپنی شناخته می‌شود، دنیای منحصر به فرد خودش را دارد هرکدام از این دنیاها طرفداران خاص خودشان را دارند. حال امروز می‌خواهیم شما را به دنیای انیمه‌های اکشن ببریم؛ پس با معرفی برترین انیمه های اکشن تاریخ ژاپن از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۴ همراه ما باشید.

ژانر اکشن به معنای ژانری ادبی که شامل رمان‌های جاسوسی، داستان‌های ماجراجویی، قصه‌هایی از وحشت و توطئه (نمایشنامه‌های پلیسی) و معماها می‌شود. این نوع داستان‌ها از تعلیق بهره می‌برند، تنشی که به وجود می‌آید تا زمانی که خواننده بخواهد بداند کشمکش بین پروتاگونیست و آنتاگونیست چگونه حل خواهد شد یا راه حل این پازل هیجان انگیز چه است.

البته که این تعریف در دیگر قالب‌های هنری نیز گسترش یافته و تنها مختص ادبیات نیست. این تعریف به شما منطقی از اینکه انتظار چه چیزی را داشته باشید را ارائه می‌کند، حتی اگر انیمه مرکز توجه ما باشد.

معرفی برترین انیمه های اکشن از ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۲۴

انیمه‌ها همواره دنیایی منحصر‌به‌فرد داشته‌اند و از مرزهای واقعیت فراتر رفته‌اند. این موضوع در اکثر انیمه‌های ساخته‌شده دیده می‌شود. ایده‌هایی که در انیمه‌ها استفاده می‌شود، در کم‌تر فیلم و سریالی دیده‌شده است. این موضوع به‌خصوص در انیمه‌های اکشن بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد.

اما در ادامه این مقاله لیستی از برترین انیمه های اکشن را برای شما آورده‌ایم تا اگر به ژانر اکشن علاقه دارید، اوتاکو شدن را با این انیمه ها شروع کنید.

برترین انیمه های اکشن؛ آواتار آخرین بادافزار – Avatar: The Last Airbender

Avatar: The Last Airbender

نام: آواتار آخرین بادافزار – Avatar: The Last Airbender

سال اکران: ۲۰۰۵

ژانر: اکشن , انیمیشن , خانوادگی , فانتزی , ماجراجویی

کارگردان: لورن مک‌مولن، دیو فیلونی، ایتن اسپالدینگ، مایکل دانته دی‌مارتینو

بازیگران: زک تایلر آیزن، می ویتمن، دانته باسکو، دی بردلی بیکر، جنی کوان

امتیاز در ای ام دی بی (IMDB ): ۹.۲

امتیاز در راتن تومیتوز (ROTTEN TOMATOES ): ۱۰۰%

آواتار آخرین بادافزار بی هیچ شک و تردیدی یکی از برترین انیمه‌های اکشن تاریخ سینمات. این سریال تا سالها در صدر بهترین‌های جهان بود. دنیای درون این انیمه به قدری شیرین و جذاب است که بعد از دیدن تنها یک قسمت از آن دگر نخواهید توانست دست از این مجموعه جذاب بکشید. آواتار آخرین باد افزار در کنار زیبایی اکشن خود فضایی دارد که می‌تواند حال شما را نیز خوب کند.

خلاصه داستان انیمه آواتار آخرین بادافزار

داستان این سریال در زمان‌های گذشته اتفاق می‌افتد یعنی جایی که کشورهای جهان یعنی کشورهای آب، خاک، آتش و باد با صلح در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در این میان فردی به نام آواتار تنها کسی است که می‌تواند بر این چهار عناصر به صورت همزمان تسلط داشته باشد و اکنون و در این برهه تاریخی که کشور آتش بر کل دنیا حمله کرده است، پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام آنگ که در این زمان آواتار است، قصد دارد با پادشاه خبیث کشور آتش بجنگد و باری دیگر همه کشورها را با یکدیگر متحد سازد. آیا یک پسر ۱۲ ساله میتواند یک امپراطوری بزرگ را شکست دهد؟

برترین انیمه های اکشن ؛ افسانه کورا – The Legend of Korra

معرفی برترین انیمه های اکشن تاریخ ژاپن

سال اکران: ۲۰۱۲

ژانر: اکشن , انیمیشن , خانوادگی , درام , علمی‌و‌تخیلی , فانتزی , کمدی , ماجراجویی

کارگردان: برایان کونیتزکو، مایکل دانته دی‌مارتینو

بازیگران: جانت وارنی، دیوید فاستینو، پی جی برن

امتیاز در ای ام دی بی (IMDB ): ۸.۴

امتیاز در راتن تومیتوز (ROTTEN TOMATOES ): ۸۹%

این انیمه سریالی دقیقا ادامه انیمه آواتار آخرین بادافزار است. در انیمه افسانه کورا، دختری به نام کورا آواتار است؛ او برخلاف آنگ یک آب افزار است. کورا همواره به عنوان یکی از برترین‌های شخصیت‌های ابرقهرمان دختر شناخته می‌شود.

خلاصه داستان انیمه افسانه کورا

در داستان این سریال ۷۰ سال از زمان آواتار آنگ آخرین بادافزار می‌گذرد. اکنون آواتار آنگ مُرده است و به مانند گردش فصل‌ها، گردش آواتارها از سر گرفته می‌شود. آواتار کورا از قبیله آب انتخاب می‌شود تا دنیا را به صلح و آرامش و توازن برساند. اما آواتار کورا با مشکلاتی رو به رو می‌شود که حتی فکرش را هم نمی‌کرد.

برترین انیمه های اکشن؛ انیمه Psycho-Pass، سایکو-پس (روان‌گذر)

انیمه سایکو پسژانر: اکشن، علمی تخیلی، پلیسی، تعلیقی، روانشناسی

سال پخش: ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ | تعداد اپیزود: ۴۱ قسمت + ۵ فیلم سینمایی | استودیو پروداکشن آی.جی

وضعیت: پایان‌یافته

میانگین امتیازات انیمه Psycho-Pass در IMDB: ۸.۲

در قرن ۲۲ میلادی پیشرفت تکنولوژی امکان بررسی وضعیت روحی و اندازه‌گیری درصد احتمال ارتکاب جرم شهروندان را مهیا کرده است تا مجرم قبل از ارتکاب جرم شناسایی و مجازات شود. قرار گرفتن یک دیدگاه مخالف در برابر ضعف‌های این سیستم منجر به شکل‌گیری تعقیب و گریزی تفکربرانگیز می‌شود.

در فصل اول سایکو-پس دیدگاهی خاص و ضدسیستم در یک دنیای سایبرپانک به ظاهر تحت‌کنترل سیستمی بسته شکل می‌گیرد که به شکلی جنون‌آمیز آن را به نقد می‌کشد و پیچیدگی‌های گام برداشتن در مرز انسانیت و بردگی سیستماتیک را همراه با اکشن‌هایی نفس‌گیر به نقد می‌کشد.

بهترین انیمه های اکشن ؛ انیمه کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

ژانر: اکشن، ماجراجویی

اسم ژاپنی: Hagane no renkinjutsushi

کارگردان: یاشیرو ایری

سال پخش: ۲۰۰۹

امتیاز (IMDb): ۹.۱

کیمیاگر تمام فلزی از بهترین انیمه های اکشن است که بر اساس مانگای هیرومو آراکاوا به همین اسم ساخته شده است. این انیمه کاملا به مانگا وفادار بود و به همین دلیل توانست توجه طرف‌داران را جلب کند.

کیمیاگر تمام فلزی یکی از بهترین انیمه های اکشن جادویی است که در سال ۲۰۰۹ در ۶۴ قسمت پخش شد. این انیمه توانست نظر مثبت منتقدان را برای وفاداری به مانگا، معرفی شخصیت‌های جذاب و فیلم‌نامه خوب از آن خود کند.

خلاصه داستان انیمه کیمیاگر تمام فلزی

این انیمه داستان دو برادر را روایت می‌کند که توسط مادرشان در روستایی دورافتاده بزرگ شده‌اند. پدر این دو که یک جادوگر بااستعداد است، خانواده‌اش را سال‌ها پیش رها کرده است. پس از مرگ مادرشان، این دو برادر تصمیم می‌گیرند تا با استفاده از جادو مادرشان را به زندگی برگردانند. تلاش این دو منجر به نتیجه‌ای فاجعه‌آمیز می‌شود.

برترین انیمه های اکشن؛ انیمه Fairy Tail

تاریخ پخش: ۲۰۰۹-۲۰۱۹

تعداد قسمت‌ها: ۳۲۸

نمره IMDB: ۷.۹

خلاصه داستان انیمه Fairy Tail

داستان بیشتر روی ماموریت‌هایی که بر روی دوش یکی از تیم‌های راهنمای Fairy Tale است، تمرکز دارد. تیمی تشکیل شده از ناتسو درگنیر (شکارچی اژدهای آتشین)، لوسی هارتفیلیا (اختر شناس) و هپی (یک عجیب الخلقه، گربه‌ای آبی که می‌تواند با بال، قدرت پرواز و تکلم ظاهر شود). بعدها به این تیم دو عضور مشهور تیم راهنما، یعنی ازرا اسکارلت (شوالیه جادوگر) و گری فولباستر (جادوگر یخ و شکارچی شیطان یخ آینده) می‌پیوندند.

بعدها افراد دیگری مانند کارلا (یک گربه‌ی سفید عجیب الخلقه‌، همانند هپی)، وندی (اژدها کش بهشتی) و دیگران به ماجراجویی آنان اضافه می‌شوند.

برترین انیمه های اکشن؛ انیمه جوجوتسو کایسن، Jujutsu Kaisen

جوجوتسو کایسن

تاریخ پخش: ۲۰۲۰ تا به کنون

تعداد قسمت‌ها: ۳۶

نمره IMDB: ۸.۵

خلاصه داستان انیمه Jujutsu Kaisen

داستان Jujutsu Kaisen در جهانی روایت می‌شود که نفرین‌ها، از سوی احساسات منفی انسان‌ها درست می‌شوند. بنابراین، برای محافظت از این مکان‌ها با جمع شدگی بالایی از این احساسات مانند مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها، این زیرساخت‌ها حاوی عتیقه‌ای هستند، ظرفی برای آن نفرین، به خاطر آنکه ما تنها با نفرینی قوی‌تر، می‌توانیم با آن نفرین مبارزه کنیم.

آن‌ها از چشمان مردمان عادی پنهان هستند، به غیر از گروهی خاص، برای مثال جادوگران. کار جادوگران این است که این نفرین‌ها را از بین ببرند و در نهایت، مردم را از شر آنان حفظ کنند، اما این کار بدون خطر نیست، زیرا این نفرین‌ها می‌توانند گاه و بی‌گاه قدرتمند باشند.

انیمه سریال شیطان کش : کیمتسو نو یایبا، Demon Slayer

Demon Slayerتاریخ پخش: ۲۰۱۹ تا به کنون

تعداد قسمت‌ها: ۶۶

نمره IMDB: ۸.۶

خلاصه داستان انیمه Demon Slayer

در دوران تایشو ژاپن، تانجیرو بزرگترین پسر خانواده‌ای مشغول به تجارت زغال سنگ است، کسی که پدرش مرده است. برای رفع نیازهایشان، او به شهر می‌رود تا زغال سنگ بفروشد. علی رغم سختی‌های زندگی، آن‌ها می‌توانند که شادی را، هرچند کوچک، در زندگی روزمره‌شان داشته باشند.

روزی، به خاطر شایعه‌ای پخش شده درباره پرسه زدن شیطانی بعد از تاریکی، او نمی‌تواند به خانه برگردد و در نهایت، شبش را سامره‌ای مهربانی در شهر می‌گذراند. اما، همه چیز پس از بازگشت او عوض می‌شود، زیرا خانواده‌اش توسط شیطانی مورد حمله قرار گرفته است.

نزوکو، یکی از خواهران جوان او، تنها بازمانده است اما او به یک شیطان تبدیل شده است. او در ابتدا به تانجیرو حمله‌ور می‌شود، اما سپس نشانه‌هایی از درک و احساسات یک انسان را نشان می‌دهد، که این لحظه‌ای است که شیطان کشی به نام گیو تومیوکا وارد صحنه می‌شود.

در حالی که سعی دارد نزوکو را بکشد، گیو متوجه رابطه بین کامادوی برادر و خواهر می‌شود و تصمیم می‌گیرد که شمشیرش را غلاف کرده و آنان را رها کند. به توصیه‌ی گیو، تانجیرو به سراغ استادش ساکونجی اوروکوداکی می‌رود تا برای شیطان کش شدن آموزش ببیند و بتواند سفر پیدا کردن پادزهری برای خواهر کوچکش که او را دوباره به حالت انسانی برگرداند، آغاز کند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x