شهرنشینی

معرفی ویزای نامزدی آمریکا

حتما به خوبی می‌دانید که روش‌های متعددی برای مهاجرت به کشورهای مختلف تعریف شده است و متقاضیان مهاجرت می‌توانند متناسب با شرایط خود یکی از راه‌های اخذ ویزای مهاجرتی را انتخاب کنند. ویزای نامزدی آمریکا یکی از راه‌های اخذ اقامت این کشور است؛ اما به‌عنوان ویزای غیر مهاجرتی شناخته می‌شود.

حتما به خوبی می‌دانید که روش‌های متعددی برای مهاجرت به کشورهای مختلف تعریف شده است و متقاضیان مهاجرت می‌توانند متناسب با شرایط خود یکی از راه‌های اخذ ویزای مهاجرتی را انتخاب کنند. ویزای نامزدی آمریکا یکی از راه‌های اخذ اقامت این کشور است؛ اما به‌عنوان ویزای غیر مهاجرتی شناخته می‌شود. اگر با شرایط و ضوابط اخذ ویزای نامزدی کشور آمریکا آشنا شوید، به خوبی درک خواهید کرد که منظور از ویزای غیر مهاجرتی چیست. متقاضیان مهاجرت می‌توانند از طریق ویزای نامزدی آمریکا، مدت کوتاهی در این کشور اقامت کرده و شرایط اخذ اقامت دائم را بر اساس قوانین تعریف شده اداره مهاجرتی این کشور فراهم سازند. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا ضمن معرفی این نوع ویزای اقامتی، شرایط اخذ آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ویزای نامزدی آمریکا چیست؟

این نوع ویزای اقامتی که به‌عنوان ویزای غیر مهاجرتی شناخته می‌شود، به متقاضیان مهاجرت امکان می‌دهد که به‌عنوان نامزد خارجی یک شهروند آمریکایی به ایالت متحده سفر کرده و در عرض سه ماه بعد از ورود به این کشور، با نامزد آمریکایی ازدواج کنند. بعد از آن، نامزد خارجی می‌تواند برای گرفتن گرین کارت آمریکا اقدام کند. در واقع شهروند ایالت آمریکا می‌تواند برای همسر خارجی خود درخواست ویزای ازدواج داده و اقامت دائم بگیرد؛ به همین خاطر متقاضیان ویزای نامزدی باید شرایط مهاجرت به آمریکا از این طریق را داشته باشند. به‌عنوان مثال: شهروند آمریکایی باید تابعیت این کشور را داشته باشد.

افراد غیر بومی که از طریق گرین کارت، اقامت آمریکا را دریافت کرده‌اند، مجاز به اخذ ویزای نامزدی نیستند. علاوه‌بر آن، شهروند ایالت متحده باید توانایی مالی مناسبی داشته باشد، هیچ یک از زوجین نباید ممنوعیتی برای ازدواج داشته باشند و همچنین باید طی ۹۰ روز بعد از صدور ویزای نامزدی در آمریکا ازدواج کنند، شهروند آمریکایی و نامزد خارجی‌اش باید در طول دو سال گذشته، قبل از درخواست ویزا، یکدیگر را ملاقات کرده باشند، زوجین باید ثابت کنند که صرفا با هدف مهاجرت با یکدیگر ازدواج نمی‌کنند.

مدارک ویزای نامزدی آمریکا

از مدارک مورد نیاز متقاضی ویزای نامزدی می‌توان فرم تکمیل شده DS-160 و پرینت تاییدیه آن، مدارک هویتی، پاسپورت معتبر و عکس، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی طلاق یا فوت همسر در ازدواج‌های قبلی، نتیجه معاینات پزشکی و واکسن و مدارک مربوط به اسپانسری نامزد آمریکایی را نام برد. ازآنجاکه ممکن است افسر کنسول اطلاعات بیشتری مبنی بر واقعی بودن رابطه نامزد خارجی با شهروند آمریکایی را درخواست کند، باید اسناد و مدارک معتبری برای ارائه داشته باشید.

پروسه اخذ ویزای نامزدی آمریکا

برای گرفتن ویزای نامزدی باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. در مرحله اول باید درخواست تشکیل پرونده بدهید. به این صورت که شهروند ایالات متحده باید یک فرم مخصوص را برای نامزد خارجی خود تکمیل کرده و به اداره مهاجرت در منطقه‌ای که در آن ساکن است، ارائه دهد. این فرم به مدت ۴ ماه بعد از تایید، اعتبار دارد. بعد از تایید این فرم، آن را به نهاد صدور ویزای آمریکا ارسال می‌کنند تا درخواست شما به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ارسال شود.

زمانی که نهاد صدور ویزای آمریکا، پرونده نامزد شهروند آمریکایی را به کنسولگری ایالت ارسال می‌کند، یک نامه‌ نیز برای او ارسال می‌شود. بعد از اینکه شهروند امریکایی نامه را دریافت کرد، باید به نامزد خارجی خود اطلاع دهد که برای مصاحبه آماده شود. فرد متقاضی باید تا قبل از برگزاری مصاحبه ویزای نامزدی آمریکا، چکاپ پزشکی را تحت‌نظر پزشک معتمد سفارت انجام داده و در روز مصاحبه نتیجه معاینات پزشکی را به آفیسر تحویل دهد.

نکته: بهتر است متقاضیان ویزای نامزدی در زمانی که معاینات پزشکی را انجام می‌دهند، خدمات واکسیناسیون را نیز دریافت کنند. اگرچه واکسیناسیون قبل از مصاحبه سفارت الزامی نیست؛ اما زمانی که متقاضیان اقامت آمریکا در این کشور ازدواج کنند و بخواهند که ویزای غیر مهاجرتی خود را به ویزای مهاجرتی تبدیل کنند، باید برای اقامت دائم، واکسن‌های مربوطه را تزریق کرده باشند.

معرفی ویزای نامزدی آمریکا

هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای نامزدی آمریکا

طبیعتا پروسه اخذ ویزای نامزدی با هزینه‌های جاری مشخصی همراه است. این هزینه شامل: هزینه ثبت ویزا، هزینه‌های رسیدگی به درخواست ویزای غیر مهاجرتی، هزینه فراهم کردن مدارک و ترجمه آن، هزینه معاینات پزشکی و واکسیناسیون، هزینه‌های سفر و اقامت در کشور محل مصاحبه می‌شود. البته این هزینه برای افرادی که از تمکن مالی برای دریافت ویزای نامزدی برخوردارند، چندان زیاد نیست. آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، اثبات تمکن مالی نامزد خارجی برای اخذ ویزا و سپس اقامت در ایالت متحده است.

به این ترتیب متقاضیان باید در طول مصاحبه، مدارکی را به افسر کنسولی ارائه دهند که بر اساس آن اثبات کنند از توانایی مالی برای سفر به آمریکا برخوردار هستند و مشکلی برای دولت آمریکا ایجاد نخواهند کرد. این مدارک می‌تواند فرم‌های اسپانسری نامزد آمریکایی یا مدارک مالی متقاضی باشد. البته گاهی آفیسر تنها به توانایی مالی شهروند آمریکایی توجه می‌کند. برای همین باید حتما فرم‌های اسپانسری را در دست داشته باشید.

زمان لازم برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا

مدت زمان رسیدگی به پرونده متقاضیان ویزای نامزدی باتوجه‌به شرایط پرونده متفاوت است و نمی‌توان هیچ زمان مشخصی را برای آن تعریف کرد. ممکن است در برخی از پرونده‌ها، دستورالعمل‌های تعریف‌شده رعایت نشده یا مدارک متقاضی ناقص باشد. این امر سبب می‌شود که روند رسیدگی به پرونده به تاخیر بیفتد. برخی از پرونده‌ها نیز به دلایل خاصی به زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز دارند. ازآنجاکه هرگونه نقص و ایراد در مدارک و فرم‌های درخواست شما ممکن است مدت زمان دریافت ویزا را افزایش دهد، بهتر است که در تهیه اسناد و مدارک دقت کافی داشته باشید تا فرصت طلایی خود را برای گرفتن ویزای نامزدی از دست ندهید. برای این منظور می‌توانید از یک موسسه مهاجرتی معتبر و متخصص کمک بگیرید.

معرفی ویزای نامزدی آمریکا

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به ویزای نامزدی آمریکا و شرایط اخذ آن برای متقاضیان صحبت کردیم. ویزای نامزدی نوعی ویزای غیر مهاجرتی است و متقاضیان اخذ این ویزا می‌توانند به مدت ۹۰ روز بعد از صدور آن با نامزد آمریکایی خود در این کشور ازدواج کرده و سپس ویزای مهاجرتی و اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند. برای متقاضیان ویزای نامزدی شرایط و قوانین خاصی تعریف شده است. آشنایی با آن می‌تواند ابهامات شما را برای اخذ ویزای اقامتی ایالات متحده مرتفع سازد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x