خانواده

مهم ترین تفاوت نسکافه با کاپوچینو چیست؟+فواید

 اصلی‌ترین و مهم ترین تفاوت نسکافه با کاپوچینو مقدار کف شیری است که روی کاپوچینو را می‌گیرد، در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ دانستن تفاوت کاپوچینو و نسکافه سوالی است که بیشتر طرفداران قهوه دارند، قهوه‌های فوری موجود در بازار بیشتر نسکافه، کاپوچینو، شکلات داغ هستند. با این حال مدل ها و نام های گوناگون دیگری نیز در بازار وجود دارند. اگر می خواهید با تفاوت نسکافه با کاپوچینو بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فرق نسکافه و کاپوچینو

به طور کلی، نسکافه نام شرکتی است که قهوه فوری تولید می‌کند، اما کاپوچینو نوعی نوشیدنی گرم است. با این حال، قهوه فوری در ایران به نسکافه معروف است، بنابراین تفاوت بین کاپوچینو و قهوه فوری در نوع آن است.

کاپوچینو چیست؟

تفاوت نسکافه و کاپوچینو

کاپوچینو فوری با نام‌های تجاری گوناگون در بازار به فروش می‌رسد. کاپوچینو با اسپرسو دم کرده ساخته شده و از کف و خامه شیر استفاده می‌کند.

یک تفاوت نسکافه با کاپوچینو این است که کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌های قهوه است که با اسپرسو و کف شیر تهیه می‌شود. برای تهیه کاپوچینو ، به دستگاه اسپرسو نیاز دارید تا پس از تهیه و افزودن شیر داغ بتوانید آن را کف کرده و روی قهوه قرار دهید. در حقیقت کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است و به طور کلی در یک فنجان چینی سرو می‌شود. می‌توانید به اندازه دلخواه شیر به کاپوچینو اضافه کنید و از خامه و پودر دارچین یا شکلات و پودر قهوه برای تزئین آن استفاده کنید.

ابتدا باید قهوه تهیه کنید و آن را با شیر و شکر مخلوط کنید. برای این کار می‌توانید قهوه را به مدت دو دقیقه در دستگاه مایکروویو قرار دهید. سپس شیر و شکر را در مخلوط کن ریخته و یک دقیقه آن‌قدر هم بزنید تا حسابی پر کف شود. بعد ، فنجان‌ها را برداشته و دو سوم قهوه را درون آن‌ها بریزید و بقیه فنجان‌ها را با شیر کف آلود پر کنید. می‌توانید قسمت بالای فنجان را با پودر قهوه و شکلات یا دارچین تزئین کنید و از نوشیدن این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.

نسکافه چیست؟

نسکافه در واقع قهوه فوری است که با این نام در ایران وجود دارد. تهیه این نوع قهوه بسیار آسان است و فقط به آب گرم و پودر قهوه فوری نیاز دارد و به دستگاه خاصی احتیاج ندارد. اگرچه بیشتر قهوه‌های مصرفی در دنیا فوری است ، اما فواید قهوه‌های آماده نشده مانند اسپرسو ، لاته و … را شامل نمی‌شود.

تفاوت نسکافه و کاپوچینو

قهوه یکی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای بدن دارد. قهوه فوری یا نسکافه از همان خصوصیات و اثرات یکسانی برخوردار است و حتی گفته می‌شود نسکافه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به قهوه معمولی است. قهوه محلول کافئین کمتری دارد و برای افرادی که به کافئین موجود در قهوه حساسیت دارند بهتر است.

نسکافه را می‌توان به روش‌های متنوعی تهیه کرد. نسکافه را می‌توان در آب ، شیر یا خامه ریخت. برای تهیه یک نسکافه ساده ، کافی است یک قاشق غذاخوری پودر را در یک لیوان آب یا شیر بریزید و یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. مواد لازم برای تهیه نسکافه با خامه نیز شامل پنج قاشق غذاخوری شیر خشک، شکر، دو قاشق غذاخوری نسکافه ، مقداری خامه ، شکلات و آبجو است.

تفاوت کافئین قهوه فوری با کاپوچینو

میزان اسیدیته و تلخی آن به نوع قهوه بستگی دارد. افزودن شیر طعم قهوه را کاهش می‌دهد. قهوه کاپوچینو عطر و طعم قوی دارد. نسبت قهوه به شیر در کاپوچینو حدود ۱ به ۱.۵ است ، کمی متفاوت‌تر از موکا می باشد.

از آنجا که کف شیر حداقل دو برابر شیر جوشیده است. کاپوچینو مانند هر اسپرسو، طعم غنی و پررنگی دارد، اما با شیر می‌توان عطر و طعم آن را تغییر داد!

کافئین کاپوچینو کمتر از یک فنجان قهوه دم کرده معمولی است. نوشیدنی کاپوچینو دارای یک اسپرسو است و بقیه آن شیر و کف شیر است اگرچه کاپوچینو را می‌توانید با قهوه بدون کافئین هم درست کنید.

فواید کاپوچینو و نسکافه

کافئین  موجود در کاپوچینو  و نسکافه باعث تقویت ذهن و افزایش قدرت حافظه شده و به همین دلیل مصرف آن بسیار توصیه می‌شود. حضور قهوه در ترکیب کاپوچینو باعث شده تا خواص ضد باکتریایی هم داشته باشد. ترکیب کاپوچینو می‌تواند هضم غذا را  تا حدودی آسان‌تر کرده و سبب ضد عفونی شدن سیستم گوارشی نیز شود. کاپوچینو می‌تواند دیابت نوع دو را نیز کاهش دهد.

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x