فوتبال

۱۳ سال از درگذشت رضا حسن‌زاده مدافع تیم تراکتورسازی گذشت

مرحوم رضا حسن‌زاده متولد تبریز بوده و فوتبال خود را از تیم ماشین‌سازی شروع کرد. تراکتورسازی، ابومسلم مشهد و سپاهان اصفهان تیم‌های بعدی حسن‌زاده بودند و وی در سال ۱۳۸۴ به تیم تراکتورسازی بازگشت.

به گزارش تلنگر؛ مدافع مستحکم تیم تراکتورسازی یکی از عوامل نتایج خوب تیم تراکتورسازی در آن فصل بود.

در روز ۱۳ ازدیبهشت تیم تراکتورسازی صدرنشین لیگ دسته یک، راهی بوشهر بود تا با ایرانجوان این شهر بازی کند اما به دلیل شرایط نامساعد جوی پرواز تیم تراکتورسازی که به تهران بوده و از آنجا هم به بوشهر بود، کنسل شد. یک روز بعد تیم تراکتورسازی با پرواز مستقیم راهی عسلویه شد. نبود اتوبوس و اصرار تعدادی از بازیکنان سبب شد که سرپرست تیم ۷ خودروی شخصی را برای تیم تراکتورسازی گرفته و بازیکنان به صورت ۴ نفر در خودروها مستقر و مسیر چند ساعته عسلویه به بوشهر را طی کنند.

هنوز ساعتی از این سفر زمینی نگذشته بود که کامیونی بدون توجه به خودروها عبوری وارد جاده شود و یکی از سواری‌های کاروان تراکتورسازی به شدت با آن تصادف کرد.

رضا حسن‌زاده در جلو نشسته و ناصر فرشباف و سلمان تاجدار در صندلی عقب بودند. حسن‌زاده به شدت به شیشه خودرو برخورد کرده و در حالی که در ابتدا هوشیاری داشته و قادر به تلکم بود، بعد از دقایقی به کما رفت و وی را به بیمارستان فاطمه الزهرا بوشهر انتقال دادند. حسن‌زاده ‌حدود ۱۰ روز در بیمارستان به علت ضربه مغزی در کما بوده و در حالی که روزهای آخر هوشیاری‌اش افزایش یافته و پاهایش را تکان می داد، ساعت ۶ صبح ۲۴ اردیبهشت حالش به وخامت گذاشته و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شادروان حسن‌زاده سابقه قهرمانی در لیگ برتر را با تیم سپاهان اصفهان را داشته و یک بازی ملی نیز در کارنامه‌اش وجود داشت.

باشگاه تراکتورسازی تبریز به احترام مدافع باتعصب‌اش شماره ۲۵ را که بر تن رضا حسن‌زاده بود را برای همیشه بایگانی کرده است.

بی شک یکی از روزهای تلخ فوتبال تبریز و تیم تراکتورسازی درگذشت این مدافع با اخلاق بود و این اتفاق در عدم صعود تیم تراکتورسازی به لیگ برتر در آن فصل هم تاثیر داشت.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x