10 روش خلاقانه برای جذب مشتری در سالن زیبایی

شابد هنگامی که اسم تبلیغات و جذب مشتری برای سالن زیبایی به گوشتان میخورد، بیشتر به فضای مجازی و اینستاگرام فکر کنید. البته که فضای مجازی نقش زیادی در جذب مشتری در دنیای کنونی دارد، اما چگونه میتوان تبلیغات سالن زیبایی در اینستاگرام و شبکههای اجتماعی را بهبود بخشید و از راههای خلاقانه دیگری، آرایشگاه خود را تبلیغ کرد؟
در این مطلب ما به روشهای خلاقانه برای جذب مشتری در سالن زیبایی میپردازیم تا بتوانید کسبوکار خود را شکوفا کنید.
تبلیغات خلاقانه سالن زیبایی
یکی از چالشهای مدیران سالن زیبایی، رقابت بسیار زیاد در میان این صنف است. تعداد زیاد سالنهای زیبایی و کیفیتهای متفاوت آنها هم مساله دیگری است. بنابراین شما به عنوان یک مدیر باید به فکر روشهای خلاقانه و جدید باشید تا بتوانید در این بازار شلوغ و پررقابت یک مزیت برای خود ایجاد کنید و در خاطر افراد بمانید.
استفاده از متنها تبلیغاتی جذاب
چه قرار باشد تبلیغات خود را به شکل تراکت پخش کنید، چه در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید و چه با استفاده از پیامک تبلیغاتی، خود را به افراد بشناسانید، باید متنهای زیبا و جذاب بنویسید. نگارش متنی که مانند قلاب ماهیگیری مشتری را به خود درگیر کند، در تبلیغات سالن زیبایی و به خصوص ارسال پیامکهای تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی دارد.
سعی کنید در نوشتن متنهای تبلیغاتی از ترندهای روز و جملاتی که جوانان و نوجوانان به کار میبرند استفاده کنید. همچنین سعی کنید یک شعار تبلیغاتی به یادماندنی برای خود بنویسید و آن را آنقدر تکرار کنید تا در ذهن مشتریان حک شود.
تبلیغات منطقهای را دست کم نگیرید
آرایشگاهها و سالنهای زیبایی از آن دسته کسبوکارهایی هستند که بهتر است مشتریانی جذب کنند که در همان منطقه زندگی میکنند. یعنی اگر شما در شیراز یک سالن زیبایی دارید، تبلیغات شما نباید برای افرادی که در اصفهان زندگی میکنند ارسال شود. بنابراین باید انرژیِ خود را روی تبلیغات منطقهای بگذارید. یکی از بهترین راهها برای تبلیغات در محدوده خودتان، استفاده از قابلیتهای مختلف ارسال پیامک منطقهای است.
فعالیت متفاوت در شبکههای اجتماعی
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، فعالیت در شبکههای اجتماعی اولین کاری است که بسیاری از سالنهای زیبایی انجام میدهند. اما مشکل عمده این است که این فعالیت در دریایی از پیجهای اینستاگرامی گم میشود و شاید مخاطبانی که باید را جذب نمیکند. بنابراین باید سعی کنید تا حد امکان فعالیت متفاوتی را از خود در شبکههای اجتماعی به نمایش بگذارید.
از افراد مشهور کمک بگیرید
در دنیای امروز، بسیاری از افراد دنبالهرو افراد مشهور هستند و به برندها و خدماتی که آنان استفاده میکنند، اعتماد بیشتری دارند. شما هم میتوانید از این فرصت استفاده کنید و در تبلیغات سالن زیبایی خود از افراد مشهور استفاده کنید.
رویدادها و کلاسهای زیبایی برگزار کنید
افراد دوست دارند بیشتر درباره چیزهایی که برایشان اهمیت دارد یاد بگیرند. حالا شما به عنوان مدیر یک سالن زیبایی میتوانید هر چند ماه یک بار رویدادها و همایشهای زیبایی برگزار کنید و درباره مسائل روز و دغدغههای بانوان در حوزه زیبایی صحبت کنید. مثلا نزدیک عید نوروز یک همایش برگزار کنید و مدهای مربوط به عید را آموزش دهید و یا پرسش و پاسخ درباره مراقبت پوست و مو انجام دهید.
تخفیف و خدمات رایگان
کسی نیست که از گرفتن تخفیف و خدمات رایگان بدش بیاید. این تخفیفها و پیشنهادهای ویژه افراد را مجاب میکند از شما خرید کنند. خدمات رایگان شما هم لازم نیست تمام خدماتتان را شامل شود؛ بلکه میتواند قسمت کوچکی از کار یا مواد آرایشی را به عنوان خدمات رایگان در نظر بگیرید تا افراد ترغیب شوند بیشتر و بیشتر به سالن شما بیایند. البته دقت کنید که تخفیف همیشگی و خدمات رایگان روزمره، پس از مدتی تاثیر خود را از دست میدهد. بنابراین فقط در مناسبتهای خاص از این پیشنهادهای ویژه استفاده کنید.
وب سایت داشته باشید
بسیاری از افراد وقتی به مشکلی برمیخورند سریع گوگل را باز میکنند و مشکل خود را در آن جستجو میکنند. حالا اگر شما بتوانید مشکلات و دغدغههای زیبایی بانوان را در قالب متن یا ویدئو در وبسایت خود قرار دهید و در این کار استمرار داشته باشید، هنگام جستجو در گوگل، سایت شما بالاتر از بقیه خواهد بود. همین نکته میتواند در دراز مدت شما را به عنوان یک سالن زیبایی معتبر و مرجعی برای حل مشکلات زیبایی به مردم بشناساند.
با کسبوکارهای مرتبط همکاری کنید
یکی از روشها خلاقانه برای تبلیغات سالن زیبایی، همکاری با سایر کسبوکارهای مشابه و مرتبط است. منظور از سایر کسبوکارها، آرایشگاههای دیگر نیست. بلکه آتلیهها، مزونهای لباس، تالارهای عروسی و تولد و غیره است. در این صورت شما هم مشتریان خاصتری را جذب میکنید و هم از مشتریان کسبوکارهای دیگر هم بهرهمند میشوید.
چالش و مسابقه برگزار کنید
یکی از جذابترین کارهایی که سالنهای زیبایی میتوانند برای تبلیغات خلاقانه خود انجام دهند، برگزاری یک چالش و مسابقه است. مثلا از مشتریان قدیم و جدید خود بخواهید یک چالش عجیب و غریب یا حتی ساده را انجام دهند. شما را در شبکههای اجتماعی تگ کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در نهایت برایشان یک جایزه یا تخفیف درنظر بگیرید.
این مسابقات و چالشها لازم نیست فقط در بستر شبکههای اجتماعی باشد، بلکه میتوان از انواع مسابقههای پیامکی هم برای ترغیب کردن مشتریان خود استفاده کنید.
فضای آرامش بخش در سالن زیبایی داشته باشید
شاید این نکته به نظر برخی از افراد جنبه تبلیغاتی نداشته باشد. اما محیط زیبا و آرامشبخش تاثیر زیادی در وفادار کردن مشتریان دارد. فرض کنید آرایشگاه شما همیشه تمیز و پاکیزه است، یک موزیک آرام و دلنشین در آن پخش میشود و فضای آن برای عکاسی مشتریان فراهم است. قطعا افراد چنین محیطی را برای خودشان بیشتر میپسندند و آن را به افراد دیگر توصیه میکنند. بنابراین یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی سالن زیبایی، بالا بردن کیفیت پرسنل و سالن آرایش است.
تبلیغات جذاب آرایشگاه
در این مطلب سعی کردیم کمی به دغدغه مدیران سالنهای زیبایی بپردازیم و ایدههایی خلاقانه و جذاب برای تبلیغات آرایشگاه بدهیم. امدیواریم با خواندن این مقاله کوتاه بتوانید بیش از پیش مشتریان جدید جذب کنید و به سالن خود رونق بدهید.