سیاست خارجی

واکنش کشورهای امریکای لاتین به حمله سپاه به اسرائیل

کشورهای آمریکای لاتین از جمله شیلی و آرژانتین نگرانی خود را از واکنش گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تهاجمی رژیم صهیونیستی و وضعیت عمومی خاورمیانه ابراز کردند.

به گزارش تلنگر؛ «آلبرتو ون کلاورن» وزیر امور خارجه شیلی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: نگرانی خود را از تشدید جدی تنش ها در خاورمیانه ابراز می کنم. و حملات ایران به (رژیم) اسرائیل. شیلی استفاده از زور را محکوم می کند و از قوانین بین المللی بشردوستانه حمایت می کند.

مکزیک همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد این حمله و تأثیری که می تواند بر زندگی هزاران نفر داشته باشد، ابراز کرد.

دبیرخانه امور خارجه مکزیک نیز در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: مکزیک استفاده از زور در روابط بین الملل را محکوم می کند و از همه طرف ها می خواهد که به دنبال راه حل های مسالمت آمیز برای جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه باشند.

مانوئل آدورنی، سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین نیز در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین سفر خود به دانمارک را کوتاه کرد و روز یکشنبه به کشور بازخواهد گشت تا کمیته بحران در رابطه با وقایع اخیر اسرائیل تشکیل دهد.وزارت خارجه اکوادور همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که “به نظارت بر اوضاع ادامه می دهد” و با کارکنان دیپلماتیک خود در منطقه در تماس است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه از شلیک ده ها پهپاد و راکت به سمت اراضی و مواضع اشغالی رژیم صهیونیستی خبر داد.

نیروی هوایی سپاه پاسداران کره در واکنش به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه ده‌ها فروند هواپیما را به سمت اهدافی خاص در سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد و موشک‌ها و پهپادها را هدف قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: اقدامات نظامی ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به پایگاه های دیپلماتیک کشورمان در دمشق است.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x