سیاست داخلی

منع ورود افغان ها به 16 استان ایران

در ماه‌های اخیر تبع‌های غیرقانونی در ایران با ایجاد رعب و حشت و نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران باعث برهم زدن نظم عمومی اجتماعی شدند.

به گزارش تلنگر؛ احمد وحیدی، وزیر کشور درباره انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت حضور اتباع خارجی در ۱۶ استان کشور، گفت: در بعضی از نقاط از قبل هم همینطور بوده و برخی مناطق مشخص شده که در آنجا اتباع حضور پیدا نکنند و این موضوع نیز در ادامه همین مسئله است و موضوع جدیدی قلمداد نمی‌شود.

وی افزود: این نقاط از قبل معلوم شده که در برخی استان‌ها اتباع نباید حضور پیدا کنند این موضوع نیز در ادامه همان مسئله است.

چند روز پیش نیز حمزه سلیمانی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اعلام کرده بود: در حال حاضر با دستورالعمل ابلاغی از شورای عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور و از جمله کرمانشاه ممنوع است.

به گفته وی، استان‌هایی که به طور کامل برای اقامت شهروندان افغانستان ممنوع هستند، از جمله این استان ها، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان و همدان می‌باشند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x