بیوگرافی بهاره کیان افشار؛ از کلاه پهلوی تا موسی کلیم الله
بهاره کیان افشار، بازیگر و ترانهسرای ایرانی با نقشآفرینی در «کلاه پهلوی» شناخته شد و در سینما و تلویزیون ایران حضور موفقی داشته است.

به گزارش تلنگر؛ بهاره کیان افشار یکی از چهرههای درخشان سینما و تلویزیون ایران، از زمان اولین قدمهایش در عرصه هنر تا به امروز مسیری پربار و پر فراز و نشیب را پیموده است. او با آغاز فعالیتش در مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» به سرعت توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد و از آن زمان به عنوان بازیگری با استعداد و همچنین ترانهسرایی خلاق شناخته میشود.
بیوگرافی بهاره کیان افشار
مشخصات | اطلاعات |
---|---|
نام | بهاره |
نام خانوادگی | کیان افشار |
تاریخ تولد | 10 اردیبهشت 1362 |
تحصیلات | لیسانس کامپیوتر |
وضعیت تأهل | مجرد |
سالهای فعالیت | از 1383 تاکنون |
زندگی شخصی بهاره کیان افشار
بهاره کیان افشار در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمد. او از همان کودکی علاقه فراوانی به هنر و تئاتر داشت؛ علاقهای که در دوران دبستان به او آشنا شد و او را به شرکت در گروههای تئاتری مدرسه سوق داد. اگرچه والدینش در ابتدا تمایل نداشتند که او مسیر هنری را به عنوان شغل اصلی انتخاب کند و ترجیح میدادند که او در مسیرهای علمی مانند پزشکی یا مهندسی قرار بگیرد، اما بهاره از همان ابتدا رویای بازیگری در دل داشت.
تحصیلات و انتخاب مسیر دانشگاهی
در دبیرستان، بهاره علاقه خود به هنر و تئاتر را با وجود مخالفت والدین به صورت جدی دنبال کرد؛ اما در نهایت خانواده خواستار آن بودند که او در رشتهای با چشمانداز شغلی مطمئن تحصیل کند. به همین دلیل، او دیپلم ریاضی فیزیک را کسب کرد و سپس به دانشگاه رفت تا در رشته مهندسی نرمافزار کامپیوتر تحصیل کند. این انتخاب نشان از تعادل جالب میان علاقه شخصی به هنر و نیاز به یک زمینهی علمی و حرفهای در زندگی دارد.
نخستین تجربیات در تئاتر و دنیای هنر
از همان دوران ابتدایی، بهاره در گروههای تئاتر مدرسه مشارکت میکرد و تجربههای اولیهای از حضور روی صحنه به دست آورد. خاطرات او از آن روزها همواره با شور و اشتیاق همراه بوده و به عنوان دلیلی برای ورود به عرصه بازیگری در بزرگسالی مطرح میشود. در واقع، او بیان میکند که تجربههای تئاتری در کودکی باعث شد تا در آینده بتواند با اعتماد به نفس بیشتری وارد عرصههای حرفهای بازیگری شود.
با وجود اینکه والدین او در ابتدا نسبت به ورود به عرصه هنر تردید داشتند و ترجیح میدادند که او مسیرهای علمی را انتخاب کند، اما بهاره با پشتکار و عزم راسخ توانست آنها را قانع کند. او روزها و شبهای زیادی را صرف آمادهسازی برای ورود به دنیای بازیگری کرد و با گذشت زمان، نظر خانواده از مخالفت به حمایت تغییر یافت. این تغییر نگرش نشان از رشد و بلوغ فکری هر دو طرف دارد و بهاره را در مسیر تحقق رویاهایش توانمند ساخت.
تأثیرات فرهنگی و خانوادگی
در خانهای که به رغم خواستههای والدین، همواره فضای فرهنگ و هنر در آن موج میزد، بهاره از سنین پایین با آثار ادبی و هنری آشنا شد. پدر و مادر او، اگرچه در ابتدا نسبت به ورود او به عرصه هنر تردید داشتند، اما با گذشت زمان و مشاهدهی علاقه و تلاش بیوقفهی او، شروع به حمایت از علاقههای هنری او کردند. این حمایت، به ویژه در دوران دبیرستان و شروع فعالیتهای تئاتری، نقش بسزایی در تقویت روحیه و انگیزه بهاره داشته است.
همچنین، تجربیات اولیه در گروههای تئاتری مدرسه و حضور در جشنوارههای کوچک، بهاره را برای ورود به دنیای حرفهای بازیگری آماده ساخت. او میگوید که هر تجربه، هر اجرا و هر اشتباه، درسهای ارزشمندی به او آموخت که بعدها در مواجهه با چالشهای حرفهای بسیار مؤثر واقع شد.
ورود به دنیای هنر و شروع فعالیتهای حرفهای
پس از گذراندن سالهای ابتدایی در زمینههای تئاتری در مدرسه، بهاره کیان افشار در سال ۱۳۸۳، در حالی که ۱۹ ساله و دانشجوی رشته مهندسی نرمافزار کامپیوتر بود، اولین قدمهای خود را در دنیای حرفهای هنر برداشت. در همین سال او به کمک گروه تئاتر آزیتا حاجیان، مهارتهای لازم در زمینهی بیان، حرکات بدنی و زبان بدن را فرا گرفت. این تجربههای اولیه، نه تنها علاقه او به هنر را تقویت کرد، بلکه زمینه را برای ورود جدی به عرصه بازیگری فراهم نمود.
معرفی به سریال کلاه پهلوی
در سال ۱۳۸۵، از طریق معرفی یکی از همکلاسیهای دبیرستانی به نام تینا پاکروان، بهاره با کارگردان محترم محمدرضا شریفینیا آشنا شد. شریفینیا، که همواره به دنبال یافتن استعدادهای نوپا بود، بهاره را برای ایفای نقش «شادی مستشارنیا» در مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» انتخاب کرد. این نقش که تبدیل به نقطه عطفی در حرفه او شد، باعث گردیدن چهرهای جوان و مشتاق به عرصه هنر در دل مخاطبان و منتقدان گردید. حضور او در این سریال به مدت چند سال، او را به عنوان یکی از بازیگران نوظهور و مستعد ایران معرفی کرد.
نخستین تجربههای سینمایی
پس از موفقیت در تلویزیون، بهاره کیان افشار در سال ۱۳۸۷ اولین تجربهی حضور خود در سینما را با بازی در فیلم «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی آغاز کرد. این تجربه به او فرصتی داد تا در کنار هنرمندان برجسته سینما، با فضای متفاوت فیلمسازی آشنا شود و از نزدیک با دنیای پیچیده سینمایی تعامل داشته باشد. تجربه سینمایی «شیرین» به عنوان نقطه شروعی برای ورود به عرصهی فیلم، افقهای جدیدی از ابراز خلاقیت و توانمندیهای بازیگری را برای او گشود.
تحولات حرفهای و ادامه مسیر
پس از حضور در «شیرین»، بهاره با انتخاب نقشهای متفاوت در فیلمهای سینمایی همچون «گناهکاران» (۱۳۹۱) و «هیچکجا هیچکس» (۱۳۹۱) توانست مهارتهای خود را در تفسیر شخصیتهای متنوع به اثبات برساند. ورود او به دنیای سینما به واسطه همکاری با کارگردانان برجسته و ایفای نقشهای متنوع، نقطه عطفی در رشد حرفهای او محسوب میشود. از آن زمان به بعد، بهاره در پروژههای سینمایی و تلویزیونی متعدد حضور پیدا کرد که هر یک از این تجربیات، به او در توسعه مهارتهای بازیگری و تقویت جایگاهش در عرصه هنر کمک کرد.
ترانه سرایی بهاره کیان افشار
بهاره کیانافشار ترانهسرایی قطعه «تو هستی»، با صدای بهرام رادان، را انجام داده است. نماهنگ این قطعه در سال ۱۳۹۲ منتشر شد.
- همچنین ترانهسرایی پنج قطعه از آلبوم «روی دیگر» بهرام رادان را نیز انجام داده است.
فیلم شناسی بهاره کیان افشار
فیلمها
سال | نام فیلم | کارگردان |
---|---|---|
۱۴۰۳ | موسی کلیمالله | ابراهیم حاتمیکیا |
۱۴۰۳ | خجالت نکش۲: جدایی قنبر از صنم | رضا مقصودی |
۱۴۰۰ | نمور | داوود بیدل |
۱۴۰۰ | خانه شیشهای | امیر پورکیان |
۱۴۰۰ | کوزوو | میثم هاشمی طبا |
۱۳۹۹ | آهنگ دونفره | آرزو ارزانش |
۱۳۹۸ | سگبند | مهران احمدی |
۱۳۹۸ | گربه سیاه | کریم امینی |
۱۳۹۸ | مرد نقرهای | محمدحسین لطیفی |
۱۳۹۸ | پسرکشی | محمدهادی کریمی |
۱۳۹۸ | رویای سهراب | علی قوی تن |
۱۳۹۷ | بی وزنی | مهدی فرد قادری |
۱۳۹۷ | پالتو شتری | مهدی علی میرزایی |
۱۳۹۶ | عطر داغ | علی ابراهیمی |
۱۳۹۶ | دشمن زن | کریم امینی |
۱۳۹۶ | لونه زنبور | برزو نیکنژاد |
۱۳۹۵ | ماهورا | حمید زرگرنژاد |
۱۳۹۵ | کمدی انسانی | محمدهادی کریمی |
۱۳۹۵ | زرد | مصطفی تقیزاده |
۱۳۹۴ | بارکد | مصطفی کیایی |
۱۳۹۴ | کفشهایم کو؟ | کیومرث پوراحمد |
۱۳۹۳ | عین شین قاف | قاسم جعفری |
۱۳۹۳ | طول موج | فرامرز شهبازیان |
۱۳۹۱ | هیچکجا هیچکس | ابراهیم شیبانی |
۱۳۹۱ | گناهکاران | فرامرز قریبیان |
۱۳۸۷ | شیرین | عباس کیارستمی |
سریالهای تلویزیونی
سال | نام سریال | کارگردان |
---|---|---|
۱۳۹۶ | نوار زرد | پوریا آذربایجانی |
۱۳۹۳ | گاهی به پشت سر نگاه کن | مازیار میری |
۱۳۸۹–۱۳۸۳ | کلاه پهلوی | سید ضیاءالدین دری |
سریالهای نمایش خانگی
سال | نام سریال | کارگردان |
---|---|---|
۱۴۰۳ | آبان | رضا دادویی |
۱۴۰۳ | غربت | امیر پورکیان |
۱۴۰۳ | مادرخوانده | امیر پورکیان |
۱۴۰۲ | قهوه ترک | علیرضا امینی |
۱۴۰۰ | سودا | ایمان یزدی |
۱۴۰۰ | حرفهای | مصطفی تقیزاده |
۱۳۹۹ | میخواهم زنده بمانم | شهرام شاه حسینی |
۱۳۹۷ | هشتگ خاله سوسکه | محمد مسلمی |
۱۳۹۶ | گلشیفته | بهروز شعیبی |
۱۳۹۵ | عاشقانه | منوچهر هادی |
فیلمهای کوتاه
سال | نام فیلم | کارگردان |
---|---|---|
۱۳۹۶ | حضور مخفی یک بیگانه | الهام اطیابی |
۱۳۹۳ | بنشین عزیزم | علی نظری |
۱۳۸۳ | راز ماهی کوچک قرمز | پوریا جهانشاد |
تئاترها
سال | تئاتر | کارگردان |
---|---|---|
۱۳۹۱ | کلاغها و دروغها | عباس غفاری |
۱۳۹۱ | بازرس هاند واقعی | بورژین عبدالرزاقی |
۱۳۹۲ | بوی قهوه و بلال و کباب | احسان کرمی |
۱۳۹۳ | WOW | تینو صالحی |
۱۳۹۴ | دست نیافتنیها | علیرضا کوشک جلالی |
۱۳۹۴ | هتلیها | حمیدرضا آذرنگ |
۱۳۹۶ | آیس لند | آیدا کیخایی |
نمایشنامهخوانیها
سال | نمایشنامه خوانی | کارگردان |
---|---|---|
۱۳۹۵ | مو | احسان کرمی |
۱۳۹۵ | یک دقیقه سکوت | – |
۱۳۹۶ | صحنههایی از زندگی پدرم | افشین اخلاقی |
جوایز و افتخارات
جایزه | نامزد | فیلم | نتیجه |
---|---|---|---|
چهاردهمین جشن دنیای تصویر | بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی | کلاه پهلوی | نامزدشده |
هفدهمین جشن حافظ | بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی | عاشقانه | نامزدشده |
نوزدهمین جشن حافظ | بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی | گلشیفته | نامزدشده |
قرارگیری در فهرست زنان زیبای مسلمان
براساس فهرست منتشر شده توسط سایت FillGap در دسامبر ۲۰۲۳، بهاره کیان افشار در رده هفتم جدول ۱۰ زن زیبای مسلمان انتخاب شد.
عکس های بهاره کیان افشار
انتهای مطلب / ف.ر