ارتباطات

آشنایی با معروف ترین خط های سایت و روش های رفع آن ها

یکی از موضوعات جذابی که این روزها در میان بیشتر صاحبین کسب و کارها معمول و رایج است، استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد می‌باشد. هر کسی با هر شغلی که دارد می‌تواند با داشتن یک سایت با کمترین هزینه فروشگاه مجازی خود را تاسیس کرده و روی برندی که دارد کار کند.

تعداد افرادی که از اینترنت به منظورهای مختلف استفاده می‌کنند کم نیست و باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مدت زمانی که هر فردی در این فضا می‌گذراند اصلا کم نیست و وقت کافی را دارد که سایت شما را دیده و از آن استفاده کند.

حالا موضوعی که وجود دارد سئو است. شما با داشتن سئو مناسب می‌توانید اولین سایتی باشید که کاربر با جستجو در حوزه کاری شما، آن را مشاهده می‌کند و این اولین و بهترین تبلیغات در اینترنت برای فروشگاه مجازی شماست. به این فکر کنید که بعد از طراحی سایت و بهینه سازی آن، کاربر با ورود به سایت نتواند محتوای سایت شما را ببیند چرا که با ارور رو به رو می‌شود. در این شرایط تنها کاری که از دستش برمی‌آید این است که سایت را بسته و از آن خارج شود. این اصلا موقعیت خوبی برای شما نیست.

تعدادی خطای رایج در سایت‌ها وجود دارند که با کد به شما اعلام می‌شوند و با همین کد شما متوجه خواهید شد که مشکل از کجاست. در ادامه این مطلب تصمیم داریم معروف‌ترین کد خطاهای سایت را به شما معرفی کرده و در رابطه با هر کدام توضیح دهیم تا دقیقا بدانید بعد از دیدن این کد چه مشکلی برای سایت شما به وجود آمده است. با ما همراه باشید.

کد خطای ۴۰۴ Not Found

خطاهایی که با کدهای ۴xx نمایش داده می‌شود، بسیار معروف هستند و از میان آن‌ها ۴۰۴ از همه گزینه‌ها مهم‌تر است چرا که احتمال ایجاد آن بسیار زیاد است.

ارور ۴۰۴ Not Found زمانی به وجود می‌آید که صفحه سایت شما که قبلا در نتایج گوگل قرار گرفته است، در حال حاضر وجود ندارد. ممکن است محصولی را در سایت بارگذاری کرده باشید و بعد از ایندکس شدن، به دلیل اتمام موجودی آن را حذف کرده باشید. حالا اگر کاربر این صفحه محصول را در نتایج گوگل پیدا کند، با کلیک روی آن با ارور ۴۰۴ Not Found رو به رو خواهد شد چرا که شما آن را حذف کردید.

ارور ۴۰۴ یکی از مهم‌ترین خطاهایی است که می‌تواند تاثیر خیلی بدی روی سئو سایت بگذارد. به همین دلیل است که برسی صفحات ۴۰۴ همیشه در خدمات سئو در مشهد آورده می‌شود چرا که این صفحات علاوه بر خراب کردن تجربه کاربری، نرخ پرش سایت را نیز افزایش می‌دهد. برای آگاهی از تعداد صفحات ۴۰۴ و برطرف کردن آن‌ها باید به سرچ کنسول سایت مراجعه کنید. این ابزار به خوبی می‌تواند به شما کمک کند.

کد خطای ۴۰۳ Forbidden

اگر با ورود به سایتی این خطا را دیدید باید بدانید که اجازه ندارید محتویات آدرس مورد نظر را مشاهده نمایید. برای مثال هنگام باز کردن سایت‌های تحریم و فیلتر ممکن است این خطا نمایش داده شود.

باید این نکته را بیان کنیم که اگر سرور شما خارجی باشد ممکن است این خطا برای تعدادی از کاربران نمایش داده شود. بعضی اوقات نیز برخی از صفحات به دلیل امنیت بالا به کاربر اجازه ورود با فیلتر شکن را نداده و ارور ۴۰۳ Forbidden را نمایش می‌دهند. برای مثال صفحه ورود به ادمین وردپرس سایت خیلی اهمیت دارد و برای اینکه امنیت سایت را افزایش داد باید روی این صفحه نکات امنیتی مختلفی انجام شود. ممکن است برخی از مدیران وب سایت‌ها برای اینکه از ورود هکرها جلوگیری کنند، با استفاده از روش‌هایی از ورود به این صفحه با فیلتر شکن جلوگیری نمایند.

برای اینکه ارور ۴۰۳ Forbidden را برطرف کنید بهتر است نسبت به وصل کردن یا قطع کردن فیلتر شکن خود اقدام کنید و اگر جواب نگرفتید بعد از حدف کش و کوکی مرورگر سیستم، مجدد این کار را تکرار کنید.

البته ممکن است به دلیل اختلال در افزونه‌ها یا قالب سایت ورودپرسی نیز ارور ۴۰۳ Forbidden به کاربر نمایش داده شود. اگر این مشکل برای سایت شما به وجود آمد حتما تمامی افزونه‌ها و قالب‌ها را بررسی نمایید.

کد خطای ۴۰۱ Unauthorized

این خطا بیشتر به کاربر مربوط می‌شود. ممکن است شما به عنوان کاربر یک سایت تلاش کنید که وارد یک صفحه شوید ولی با ارور ۴۰۱ Unauthorized رو به رو شوید. در این شرایط باید این را بدانید که نام کاربری و یا پسوورد شما برای ورود به سایت اشتباه بوده و با در سایت‌هایی که باید اشتراک آن را تهیه نمایید، اشتراک شما به اتمام رسیده است. البته نمایش ارور ۴۰۱ Unauthorized ممکن است به دلیل ورود آدرس اشتباه نیز نمایش داده شود.

آشنایی با معروف ترین خط های سایت و روش های رفع آن ها

با دیدن این خطا حتما در ابتدا آدرس سایت مورد نظر را بررسی کرده و مطمئن شوید که درست است. اگر مشکلی با آدرس نداشتید، یک بار دیگر نام کاربری و رمز خود را با دقت زیادی وارد کنید و اگر باز هم به مشکل خوردید و همین خطا را مشاهده کردید باید بدانید که اشتراک شما به پایان رسیده است.

بیشتر سایت‌ها با پایان اشتراک پیغامی را به شما نمایش می‌دهند که این موضوع را اطلاع رسانی می‌کند و اصطلاحا صفحه ارور ۴۰۱ Unauthorized را به صورت اختصاصی و جوری که کاربر نیز متوجه آن شود، طراحی می‌کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر سایت اشتراکی دارید حتما این صفحه را به صورتی که گفتیم طراحی کنید. با این کار کاربر متوجه مشکل شده و نسبت به حل آن اقدام می‌کند.

مطمئن باشید با توجه به اینکه تعداد زیادی از کاربران با این خطا آشنایی ندارند با دیدن ارور ۴۰۱ Unauthorized فکر می‌کنند سایت خراب شده و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. این اطلاع رسانی به صورتی احترام به کاربر نیز می‌باشد.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا سه مورد از مهم‌ترین و معروف‌ترین کد خطاهای سایت را به شما معرفی کنیم و در رابطه با آن‌ها توضیحات کاملی بدهیم. مطمئن باشید این موارد تنها خطاهای موجود نیستند و بهتر است در صورت مشاهده خطای پیشرفته‌تر حتما با فردی متخصص مشورت نمایید تا به خوبی شما را راهنمایی کرده یا خطا را برطرف کند.

منبع نوشته: آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x