اخبار خودرو

بررسی تمام مشخصات KMC E10X + تجربه رانندگی با E10X برقی

کرمان موتور از محصول وارداتی جدیدش که با همکاری شرکت چینی یک خودرو برقی برای بخش شهری ساخته است، رونمایی کرد در ادامه با تمامی آپشن ها و مشخصات KMC E10X آشنا خواهیم شد.

به گزارش تلنگر؛ مشخصات KMC E10X در بخش فنی، یک خودروی هاچ بک برقی کاملا متمایز است که ظاهری منحصر به فرد دارد. این خودرو با طراحی جلوپنجره بسته و ورودی هوای مشبک در قسمت پایین، بلافاصله به عنوان یک خودروی برقی قابل شناسایی است. چراغ‌های چندضلعی جلو نیز با اتصال به یکدیگر به وسیله نوار پلاستیکی، چهره ای جوان‌پسند و شاداب به خودرو بخشیده است.

معرفی مشخصات KMC E10X

بدنه ماشین طراحی بسیار ساده‌ای دارد، ولی ستون‌ها، قابل پنجره‌ها و سقف مشکی‌رنگ و همین‌طور گرافیک متفاوت رینگ‌ها باعث شده بخشی از این سادگی با زیبایی درآمیزد. تلاش طراحان برای حجم پردازی، از وسط در جلو تا پشت قوس چرخ عقب نیز از نظر مخفی نمی‌ماند.  در بخش عقبی خودروKMC E10X  نیز شاهد همان نوار مشکی‌رنگ پلاستیکی دور جلوپنجره هستیم که این بار در قسمت سپر جاسازی شده است. نمای عقب ماشین حالت جعبه‌ای دارد و شامل آپشن هایی مثل آنتن باله کوسه‌ای، درب مستطیلی صندوق‌عقب، چراغ‌های مجزای عقب با گرافیک مربعی، چراغ اخطار و چراغ ترمز می‌شود.

مشخصات فنی KMC E10X

از نظر فنی در مشخصات KMC E10X به عنوان یک هاچبک برقی شهری، نباید انتظار قوای محرکه بالایی را از این خودروی چینی کرمان موتور داشت. این ماشین در زیر کاپوت خود از یک موتور الکتریکی ۴۵ کیلوواتی (حدود ۶۱ اسب بخار) استفاده می‌کند که با باتری ۳۰.۲ کیلووات ساعتی و گیربکس تک سرعته جفت شده است. این گیربکس، ۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را به سمت چرخ‌های جلو هدایت کرده و ماشین را به حرکت می‌اندازد.

در مشخصات KMC E10X حداکثر سرعت حدود ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بد نیست بدانید که علیرغم گشتاور کم، این ماشین در مدت‌زمان ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. باتری لیتیوم آهن فسفاتی به‌کاررفته در ماشین با استفاده از کابل شارژ معمولی، به ۵ ساعت زمان برای شارژ ۱۰۰ درصد احتیاج دارد. این باتری از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و در عرض ۴۲ دقیقه، از ۳۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد. شارژ کامل باتری از بازه پیمایشی ۳۰۲ کیلومتر پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات KMC E10X در بخش فنی می‌توان به تعلیق جلوی مک فرسون و تعلیق عقب تورشن بیم اشاره کرد. ترمز دیسکی خنک شونده روی چرخ‌های جلو و ترمز دیسکی معمولی روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند.

مشخصات خودرو  KMC E10Xدیزاین چراغ های KMC E10X برقی

مشخصات فنی
نوع موتور الکتریکی
حجم موتور/ سیلندر/ سوپاپ موتور الکتریکی ۴۵ کیلوواتی
ظرفیت/ نوع باتری ۳۰.۲ کیلووات ساعتی لیتیوم آهن فسفات
قدرت ۶۱ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک‌مرحله‌ای
شتاب ۴.۶ ثانیه (صفر تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت)
حداکثر سرعت ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت
محور محرک دیفرانسیل جلو
قطر/ نوع رنگ ۱۴ اینچی آلومینیومی
تعلیق جلو/ عقب مک فرسون- میل پیچشی
مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی
ترمز و پایداری ABS، EBD، ESC، BA، TCS، HSA
رفاهی و ایمنی ۲ عدد کیسه هوا، کروز کنترل، TPMS، شارژر بی‌سیم، پاور ویندوز، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، اتوهلد، دیلایت، ایزوفیکس و سیستم هشدار عابر پیاده، سیستم ورود و استارت بدون کلید.

مشخصات ایمنی و آپشن‌های KMC E10Xمشخصات kmc e10x

عوارض پایین ورود خودروهای برقی باعث شده هاچبک برقی کرمان موتور علیرغم قیمت اقتصادی، با امکانات و تجهیزات به‌روز و در سطح قابل‌قبول در دسترس مشتریان قرار گیرد. در کاتالوگ چینی E10X، سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و دستیار شروع حرکت در سربالایی HSA در بخش ترمز و پایداری قید شده‌اند.

ایمنی ماشین و سرنشینان به وسیله تجهیزاتی همچون سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، دو ایربگ برای سرنشینان جلو، ایزوفیکس و سیستم هشدار عابر پیاده تضمین می‌شود.

از دیگر امکانات خودرو می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، قفل مرزی، قفل از راه دور، استارت بدون کلید، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، دیلایت، پاور ویندوز، آینه‌های جانبی برقی تاشو مجهز به گرم‌کن، اتوهلد، چراغ مشایعت تا درب منزل و تریم چرمی کابین اشاره کرد.

مزایا و معایب مشخصات KMC E10Xطراحی داخلی KMC E10X

+ طراحی بروز و مدرن

+ پیشرانه قدرتمند

+ امکانات رفاهی و ایمنی مناسب

_ ناهماهنگی در طراحی بدنه

– قیمت احتمالی بالا در ایران

طراحی بدنه KMC E10X

از نظر طراحی خارجی، KMC E10X سادگی را با زیبایی ترکیب کرده است. ستون‌ها، قاب پنجره‌ها و سقف مشکی‌رنگ با رینگهای منحصر به فرد، ظاهری جذاب به این خودروی برقی بخشیده است. طراحان سعی کرده‌اند با خطوط انحنادار از وسط درب جلو تا پشت قوس چرخ عقب، احساس حجم و عمق به خودرو بدهند.

تجربه رانندگی با KMC E10X

کابین راننده KMC E10X

حتما متوجه شده‌اید اتومبیل‌ها در سال‌های اخیر بیش از اندازه بزرگ شده‌اند. خیلی بلند برای سوار شدن، خیلی سخت برای پارک کردن. در مقایسه اما KMC E10X احساس مقیاس مناسب شهری را می‌دهد.

۶۱ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در یک خودرو بنزینی می‌تواند یک فاجعه تعریف شود. اما در یک خودروEV نسبتا سبک‌وزن که می‌تواند همه نیروی تولیدی را به طور آنی ارائه و مستقیم به چرخ‌ها منتقل کند، کی ام سی E10X به عنوان یک خودروی شهری درخشان شناخته می‌شود. در شهرهای با ازدحام سنگین جمعیت و ترافیک، این خودرو راه خود را میان شکاف موجود باز می‌کند، به طوری که انگار سعی در ثبت یک امتیاز جدید بالاتر در برابر خودش دارد و ترافیک به بازی تبدیل می‌شود.

اندازه کوچک و فاصله صفر آن به این معنی است که هرگز نیاز نیست حدس بزنیم بدنه خودرو کجا تمام می‌شود، می‌توانیم خودمان مستقیما ببینیم. رسما با این سایز هیچ جای پارکی خیلی کوچک نیست، هیچ خیابان مسدود شده با ماشین‌های دوبل پارک شده خیلی باریک نخواهد بود و تمام این پکیج در یک بسته‌بندی به اندازه یک جعبه ناهار جمع شده است.

البته این خودرو کوچک نکات ضعف خاص خود را دارد. کیفیت سواری و سیستم تعلیق این خودرو به طور قابل‌توجهی ضربات را به اتاق منتقل می‌کند، حتی کوچک‌ترین ناهمواری‌های جاده به داخل کابین می‌خرامد. سیستم ترمز برگشت‌پذیر وجود دارد، اما به نظر بسیار نامنظم می‌رسد:

در هر زمانی، ترمزها می‌توانند بر اساس تعویض برگشت‌پذیر یا اصطکاک، سخت‌تر یا نرم‌تر کار کنند که بی‌ثبات کننده است. در داخل شهرها، هیچ‌کس واقعا سریع‌تر از ۶۵ کیلومتر در ساعت رانندگی نمی‌کند. اما به محض اینکه به بزرگراه‌های خارج از شهر برسید، بلافاصله سقف سرعت مجاز کی ام سی E10X به شما هجوم می‌آورد. با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت در یک مسیر صاف، ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در یک شیب ملایم به پایین، مطمئنا در سربالایی‌های جاده اما جریان فرق خواهد کرد و همین موضوع این خودرو را در حد یک هاچ‌بک کاملا شهری نگه می‌دارد.

جمع‌بندی

با توجه به نبود زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در سطح کشور، آینده خودروهای برقی هنوز در هاله‌ای از ابهام است و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم آینده این خودروها به کجا خواهد رسید. اما خب با توجه به اینکه آینده خودروهای دنیا به سمت برقی شدن پیش می‌رود، دور از ذهن نیست که در آینده البته نه‌چندان نزدیک ایران نیز به مقصدی مناسب برای خودروهای برقی بدل شود.

در آینده خودرویی خوش‌بینانه ما، حضور خودروی کوچک و پاک مانند کی ام سی E10X با توجه به شلوغی شهرها و فضای تنگ شهری، می‌تواند یک نعمت باشد اما به شرط فراهم شدن زیرساخت و گسترش دسترسی عمومی، در غیر این صورت آینده روشنی برای این خودروهای ارزشمند در ایران وجود نخواهد داشت یا اینکه به عمر ما قد نخواهد داد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x