اخبار خودرو

سراتو برای داخل شهر مناسب تر است یا اپتیما؟

هنگامی که نوبت به خرید یک خودرو می‌رسد، انتخاب مدل خودرو کاری دشوار و سردرگم کننده خواهد بود. به خصوص اگر چندین مدل خوب و پرطرفدار در دسترس باشد انتخاب سخت‌تر خواهد شد. اگر به خودروهای کیا علاقه مند هستید شاید میان انتخاب کیا سراتو و کیا اپتیما مردد باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که سراتو برای استفاده داخل شهر بهتر است یا کیا اپتیما؟

کیا سراتو و اپتیما دو مدل محبوب شرکت کیا موتورز هستند که توسط این شرکت کره‌ای در چندین نسل ارائه شده‌اند. سراتو یک سدان کوچک است در حالی که اپتیما یک سدان سایز متوسط است و هر دو خودرو از نظر مشخصات و ویژگی تمامی نیازهای صاحبان خود را برآورده می‌کنند.

برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه و مطمئن، نگاهی دقیق‌تر به این دو خودرو خواهیم انداخت و تفاوت‌های کلیدی این دو خودرو و آنچه که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کیا سراتو

سراتو برای داخل شهر مناسب تر است یا اپتیما؟

سراتو یک سدان جمع و جور است که در کنار راحتی، مصرف سوخت پایینی داشته و تجربه رانندگی آرام و ایمنی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این خودرو دارای یک موتور ۲ هزار لیتری است که برای رفت و آمد شهری گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. کیا سراتو از همان ابتدا، یعنی در سال ۲۰۰۴ با بسیار قدرتمند و زیبا جلوه نمود و یکی از بهترین خودروهای شرکت کیا موتورز شناخته شد.

نسل سوم سراتو همزمان با ورود به بازار جهانی به کشور ایران نیز وارد شد و از همان ابتدا مورد استقبال خریداران قرار گرفت. این خودروی خوش قیمت از نظر کیفیت و قدرت با رقبای هم رده خود برابری می‌کند و ترکیب از یک خودروی اسپرت و یک خودروی خانوادگی است.

کیا سراتو از نظر طراحی قدم به قدم با اپتیما پیش رفته است و با ویژگی‌های مدرن و جذاب خود همچنان در رده خودروهای پرطرفدار کیا قرار دارد. از نظر طراحی نمی‌توان این خودرو را با اپتیما مقایسه کرد زیرا طراحی زیبا و چشمگیر سراتو در نسل‌های جدید حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

کیا اپتیما

سراتو برای داخل شهر مناسب تر است یا اپتیما؟

خودروی کیا اپتیما به دلیل امکانات و ویژگی‌های مدرن قابل مقایسه با سایر خودروهای کیا از جمله سراتو نیست. این سدان خانوادگی زیبا دارای موتوری قدرتمند یا پیشرانه هیبریدی است اما از نظر عملکرد و مصرف سوخت با سایر خودروها تفاوت چندانی ندارد. زرق و برق اپتیما در طراحی داخلی و خارجی کمی بیشتر از کیا سراتو بوده و به همین دلیل قیمت آن از کیا سراتو کمی بالاتر است.

کیا اپتیما با حجم موتور ۲۴۰۰ سی سی یکی از موتورهای قدرتمند را در اختیار دارد و در مقایسه با کیا سراتو از قدرت بیشتری برخوردار است. فضای داخلی کیا اپتیما کمی بیشتر از سراتو است و برای استفاده خانوادگی بسیار راحت و جادار است. کیا اپتیما تجهیزات ایمنی پیشرفته و کاملی دارد و از امکاناتی نظیر ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط و راهنمای حرکت بین خطوط برخوردار است.

چند دلیل برای خرید کیا سراتو 

در این بخش چند دلیل مهم که شما را مجاب می‌کند تا کیا سراتو را انتخاب کنید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با توجه به این دلایل شما بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که برای رانندگی در داخل شهر کدام خودرو بهتر است؟ سراتو یا اپتیما؟

مصرف پایین سوخت

یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب خودرو، میزان مصرف سوخت آن است. کیا سراتو یکی از خودروهای کم مصرف است و مصرف ترکیبی آن کمتر از کیا اپتیما است. بدین ترتیب اگر به دنبال خودرویی مقرون به صرفه با مصرف بهینه سوخت هستید، کیا سراتو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خودرو آلودگی کمتری تولید می‌کند و برای استفاده در شهر گزینه بسیار خوبی به شمار می‌آید.

دسترسی به قطعات یدکی سراتو

از دیگر دلایلی که موجب می‌شود کیا سراتو به یک گزینه خوب تبدیل شود در دسترس بودن لوازم یدکی سراتو سایپا است. قطعات چینی سراتو بسیار راحت‌تر اپتیما در بازار لوازم یدکی ایران پیدا می‌شود و هیچ گونه نگرانی بابت تعویض قطعات وجود نخواهد داشت. در مورد خودروهای خارجی دسترسی آسان به لوازم یدکی یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

خودروی سراتو سایپا در داخل کشور مونتاژ می‌شود و به همین دلیل قطعات مورد نیاز و مصرف این خودرو را به راحتی می‌توان از فروشگاه‌های مجاز کیا خریداری نمود.

استهلاک خودرو 

کیا سراتو یکی از خودروهای کم هزینه بوده و استهلاک این خودرو بسیار پایین است. وزن خودرو بسیار پائین‌تر از اپتیما بوده و به همین دلیل مشکلاتی از جمله مصرف سوخت، مسافت ترمز و … در این خودرو نیز کمتر است. در حقیقت می‌توان یکی از نقاط قوت کیا سراتو را استهلاک پایین این خودرو دانست. به طور کلی هزینه نگهداری کیا سراتو در حد معقول بوده و عملکرد قابل قبولی دارد.

چند دلیل برای این که اپتیما بخریم

سراتو برای داخل شهر مناسب تر است یا اپتیما؟

حال می‌خواهیم نقاط قوت خودروی کیا اپتیما و دلایلی که ما را ترغیب می‌کند تا این خودروی لوکس را بخریم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مصرف سوخت 

مصرف سوخت کیا اپتیما در مقایسه با سراتو کمی بیشتر است اما همچنان در رده خودروهای کم مصرف قرار دارد. در رانندگی با کیا اپتیما شما هزینه کمتری را برای سوخت صرف خواهید کرد و این خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود. مصرف سوخت اپتیما در بزرگراه‌ها و خارج از شهر بسیار کمتر از سراتو است و از جمله خودروهایی است که با محیط زیست سازگار بوده و آلودگی کمتری تولید می‌کند.

موتور قدرتمند

برخورداری از یک موتور قوی یکی از نقاط مثبت کیا اپتیما است و باعث می‌شود تا این خودرو نسبت به سراتو شتاب بهتری داشته باشد. این مساله برای بسیاری از رانندگان علاقه مند به سرعت و هیجان یک مزیت بسیار مهم به شمار می‌آید. قدرت موتور کیا اپتیما در حدود ۳۳ اسب بخار بیشتر از کیا سراتو است. در نتیجه اگر به دنبال خودرویی قدرتمند با پیشرانه قوی هستید، کیا اپتیما بهترین انتخاب است.

دسترسی به قطعات یدکی 

شاید لوازم یدکی کیا اپتیما به اندازه لوازم یدکی سراتو به راحتی در دسترس نباشند اما از آنجائیکه اپتیما یک خودروی کم استهلاک است و قطعات به کار رفته در آن عمر مفید بالایی دارند، جای نگرانی وجود ندارد. البته قطعات چینی در بازار یافت می‌شوند که کیفیت قابل قبولی دارند اما می‌توان قطعات پرمصرف اپتیما را از فروشگاه‌های معتبر تامین کرد. قیمت لوازم یدکی اپتیما کمی گرانتر از قطعات سراتو است و باید این نکته را نیز در زمان خرید در نظر داشته باشید.

ظرفیت بیشتر مخزن سوخت 

شاید میزان مصرف خودروی اپتیما از سراتو کمی بیشتر باشد، اما در عوض خودروی اپتیما از مخزن بزرگتری برخوردار بوده و ۲۰ لیتر بیشتر از سراتو سوخت حمل می‌کند. به همین دلیل مشکلی از بابت مصرف سوخت وجود ندارد. با استفاده از این خودرو مسافت‌های زیادی را می‌توان بدون نیاز به سوخت گیری طی کرد و زمان کمتری را صرف سوخت گیری نمود.

سراتو بهتر است یا اپتیما؟

تا این جا دانستیم که سراتو و اپتیما از بسیاری از جهات به یکدیگر شباهت دارند. هر دو خودرو از طراحی بدنه زیبا و شکیل برخوردارند و امکانات و تجهیزات قابل قبولی دارند. هر دو خودرو استهلاک پایینی دارند و کیا اپتیما از این نظر بهتر از سراتو عمل کرده است. تنها مساله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در خودروی اپتیما اتاقک عقب فضای محدود تری داشته و کلید ترمز دستی آن در فواصل زمانی کوتاه دچار مشکل شده و باید تعویض گردد.

اما نباید فراموش کرد که کیا اپتیما یک خودروی قدرتمند و باکیفیت است و در مقایسه با سراتو شتاب بیشتری داشته و به امکانات مدرن و پیشرفته مجهز شده است.

به طور کلی کیا سراتو  برای استفاده در داخل شهر گزینه مقرون به صرفه و مطمئنی محسوب می‌شود. این خودرو قیمت مناسبی داشته و از نظر پایین بودن هزینه نگهداری و دسترسی به قطعات امتیاز بالاتری دارد. تمامی قطعات مورد نیاز کیا سراتو را می‌توان از فروشگاه GSP با قیمتی مناسب خریداری نمود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x