سیاست داخلی

آیت‌الله جنتی: پیروی از آموزه‌های پیامبر(ص) راه درمان جاهلیت مدرن است

دبیر شورای نگهبان گفت: پیروی از آموزه‌های پیامبر(ص) راه درمان جاهلیت مدرن است.

به گزارش تلنگر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲) این شورا با اشاره به سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت گفت: این اعیاد بزرگ را تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم توفیق پیروی از این بزرگواران را به ما عنایت فرماید.

وی در ادامه با بیان اینکه حقیقت این است که در عالم، هیچ نعمتی بالاتر از وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام(ص) خلق‌ نشده‌ است، ادامه داد: ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ‌ باشیم و به وظایفی که در این جهت برای ما در قرآن‌کریم مشخص شده است و مهم‌ترین آنها اطاعت و تبعیت از ایشان است، عمل کنیم.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: جاهلیتی که پیامبر اسلام(ص) برای مبارزه با آن مبعوث شد همواره در طول تاریخ در برابر تعالیم الهی ایستاده‌ است و در جهان امروز نیز قدرت‌های استکباری این جاهلیت را به وجود آورده‌اند و راه درمان این جاهلیت، پیروی بشریت از آموزه‌های نجات‌بخش پیامبر اسلام است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به این نکته که عمل کردن مسلمانان به تعالیم پیامبر مکرم اسلام (ص) و همچنین معرفی شخصیت ایشان اثبات کننده این حقیقت است که این تعالیم ارزشمند قابلیت پیاده‌سازی در زندگی فردی و اجتماعی را دارند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در عمل ثابت کرد که اسلام می‌تواند زندگی‌ساز باشد.

وی مجددا به میلاد حضرت امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: واقعیت این است که یکی از بزرگ‌ترین پرچمداران وحدت امت اسلام حضرت امام صادق(ع) هستند که در سیره عملی خود بسیار بر ایجاد وحدت و انسجام در امت اسلام اصرار داشتند و در روایاتی هم که از ایشان به دست ما رسیده است بر این موضوع مهم تاکید فراوان شده است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حضرت امام صادق علیه السلام همچنین الگوی کامل جهاد تبیین هستند و هر کسی بخواهد در انجام این تکلیف مهم موفق باشد باید با ابعاد مختلف زندگی ایشان آشنا شود.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر ضرورت وحدت مسلمانان گفت: شیعه و سنی همه مسلمان و پیرو پیامبر گرامی اسلام (ص) و قرآن هستند؛ بنابراین باید همواره متحد باشیم.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x