ارتباطات

آخرین اطلاعات فنی از سامسونگ گلکسی S24 اولترا

هرچه به تاریخ رونمایی از سامسونگ گلکسی S24 اولترا نزدیک تر می‌شویم اخبار پیرامون آن نیز قوت بیشتری می‌گیرند. به همین دلیل امروز به بررسی آخرین اخبار و اطلاعات درز کرده درخصوص گلکسی جدید می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ شایعات سامسونگ گلکسی S24 اولترا اکنون در حال افزایش است که گوشی های اصلی سامسونگ در سال جاری در آینه دید عقب هستند  و اکنون که رقبای آن گوشی های پاییزی خود را نیز عرضه کرده اند. زمان آن فرا رسیده است که روی آنچه سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی کرده است تمرکز کنیم و گلکسی اس ۲۴ اولترا بهترین گوشی در زرادخانه سامسونگ است.

چالش بزرگ سامسونگ، یافتن راه‌هایی برای بهبود گلکسی اس ۲۳ اولترا است که عملکرد عالی، عمر باتری فوق‌العاده و بهترین دوربین‌هایی را که در سال گذشته در هر گوشی دیده‌ایم ارائه می‌کرد. اما اطلاعات لو رفته اولیه گلکسی S24 اولترا نشان می دهد که موارد زیادی برای مورد توجه قرار گرفتن سامسونگ گلکسی S24 اولترا وجود دارد.

علاوه بر امکان تراشه قدرتمندتر مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳، می شنویم که گلکسی اس ۲۴ اولترا می تواند بهبودهای بیشتری در دوربین ارائه کند که با لنز تله فوتو قدرتمندتر برجسته شده است. سامسونگ همچنین می تواند افزایش نرخ به روز رسانی صفحه نمایش ۶.۸ اینچی گوشی و همچنین یک رویکرد جدید باتری انباشته شده را در نظر بگیرد که می تواند باعث شود تلفن در هنگام شارژ مقاومت بیشتری داشته باشد.

ویژگی های سامسونگ گلکسی S24 اولترا

بررسی مشخصات فنی گلکسی اس24 اولترا

سامسونگ با عرضه Galaxy S21 Ultra، پشتیبانی از S Pen را اضافه کرد و تا زمانی که S22 Ultra وارد شد، متوجه شد که چگونه فضای ذخیره‌سازی قلم را در طراحی گوشی قرار دهد. بهبود قلم S در گلکسی S23 Ultra وجود نداشت، زیرا سامسونگ بر روی سایر زمینه ها تمرکز کرد.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا حالا فاصله زیادی تا رونمایی ندارد. برترین ویژگی های شایعه شده آن عبارتند از:

  • چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا اگزینوس ۲۴۰۰، بسته به بازار
  • نرخ تجدید ۱۴۴ هرتز
  • لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی جایگزین یکی از لنزهای زوم ۱۰ مگاپیکسلی در S23 Ultra
  • ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی روی برد با گاوس سامسونگ
  • سنسور دوربین اصلی بزرگ‌تر برای گرفتن نور بیشتر
  • کناره های تیتانیوم

در ادامه با توجه به برخی اطلاعات اولیه گلکسی اس ۲۴ الترا که درز کرده است و همچنین شایعات مربوط به این مدل ، آنچه تاکنون درباره گلکسی اس ۲۴ اولترا شنیده ایم، همراه با آنچه که امیدواریم از گوشی پریمیوم سامسونگ ببینیم، آورده شده است، پس با تلنگر همراه باشید.

۱.گوشی های گلکسی اس ۲۴ ممکن است میانبر صفحه قفل را به دوربین اینستاگرام اضافه کنند .

۲.طراحی گلکسی S24 اولترا ممکن است به طرز ماهرانه ای نسبت به S23 Ultra تغییر کند.

۳.سامسونگ گاوس می‌تواند هوش مصنوعی دستگاه تولیدی را به همراه داشته باشد

۴.گلکسی اس ۲۴ اولترا احتمالاً از زبان طراحی کلی مشابه نسل قبلی خود بهره خواهد برد اما تغییرات جذابی در ظاهر این گوشی اعمال خواهد شد.

انتظار می‌رود هر سه گوشی این مجموعه بسیار شبیه به مدل‌های قبلی خود باشند و گلکسی S24 اولترا بیشترین تغییرات را داشته باشد. رندرهای دقیق گوشی مذکور اکنون فاش شده است که دید بهتری از طراحی آن ارائه می‌دهند.

مشخصات ظاهری سامسونگ گلکسی S24 اولترا

طبق تصاویر جدید، پرچمدار رده‌بالای بعدی شرکت کره‌ای از لبه‌های صاف، نمایشگر تخت و قاب پشتی شیشه‌ای خواهد برد.

نمای جلویی گلکسی S24 اولترا، نمایشگر ۶٫۸ اینچی آن را نشان می‌دهد که ضخامت حاشیه‌هایش از هر چهار طرف یکسان و البته بسیار باریک است. در پشت گوشی شاهد دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال پنج برابری خواهیم بود. در جلو دستگاه نیز دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت که از این نظر شبیه گلکسی اس ۲۳ اولترا است.

مشخصات سخت افزاری سامسونگ گلکسی S24 اولترا

سری گلکسی S24 هنوز معرفی نشده است اما تقریباً همه‌ی مشخصات سخت‌افزاری و برخی جزئیات مرتبط با طراحی این محصولات را که به بیرون انتشار یافته است را برای شما بررسی کرده‌ایم.

مقایسه سامسونگ گلکسی S24 اولترا و S23 الترا

مقایسه گلکسی اس 24 و اس 23

ساختگی های ادعایی گوشی های جدید سامسونگ گلکسی S24 اولترا از چند تغییر احتمالی در طراحی S24 Ultra در مقایسه با S23 Ultra است. لبه‌های آن ممکن است مربع‌تر باشد، منحنی نمایشگر و پنل پشتی را کاهش می‌دهد و دوربین‌های آن ممکن است برای تطبیق با تغییرات سنسورهای مورد استفاده تغییر اندازه دهند.

چند مدل اخیر Ultra دارای یک پنل ۶.۸ اینچی است که یکی از بزرگترین صفحه‌نمایش‌هایی است که می‌توانید روی گوشی‌هایی که تا نمی‌شوند داشته باشید. ما انتظار داریم سامسونگ برای گلکسی اس ۲۴ اولترا از نمایشگر ۶.۸ اینچی استفاده کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا به حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیت خواهد رسید . این ۷۵۰ نیت روشن تر از S23 Ultra است که برای حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت رتبه بندی شده است.

بزرگترین تغییر صفحه نمایش می تواند در نرخ تازه سازی آن باشد. از زمان گلکسی اس ۲۰ اولترا ، این نمایشگر غول پیکر قادر به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بوده است. مدل‌های جدیدتر زمانی که فعالیت روی صفحه ثابت‌تر است، می‌توانند به ۱ هرتز کاهش دهند.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا می‌تواند با افزایش حداکثر نرخ تازه‌سازی به ۱۴۴ هرتز، آن را با هم ترکیب کند . این ادعا در پستی حاوی چندین جزئیات فرضی در مورد گوشی برتر سامسونگ در سال آینده است . دستگاه های دیگری نیز با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی وجود دارند، اگرچه اکثر آنها تلفن های مخصوص بازی هستند .

با توجه به اینکه سامسونگ دوست دارد از قابلیت‌های بازی مدل Ultra خود با پردازنده سریع، نمایشگر بزرگ، سیستم خنک‌کننده داخلی که برای کاهش تاخیرهای عملکردی طراحی شده است – به نمایش بگذارد – تصور اینکه S24 Ultra از این ویژگی خاص استفاده می‌کند، کار چندان بزرگی نیست.

قاب سامسونگ گلکسی S24 اولترا لو رفت

برخی از تصاویر قاب سامسونگ گلکسی S24 اولترا منتشر شده که شامل بریدگی‌هایی برای همان تعداد دوربین موجود در S23 Ultra هستند که این شایعه را که سامسونگ از دو لنز تله فوتو استفاده می‌کند پشتیبانی بیشتری می‌کند، حتی اگر یکی از آنها ارتقاء مگاپیکسلی داشته باشد.

از جنبه نرم افزاری، ممکن است بتوانید در مدل های Galaxy S24 سریع‌تر به اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. کد موجود در نسخه فعلی اینستاگرام به میانبری اشاره می‌کند که می‌تواند روی صفحه قفل S24 قرار گیرد تا بتوانید سریع‌تر به دوربین اینستاگرام دسترسی پیدا کنید و عکس‌ها و ویدیوها را در برنامه ثبت کنید.

نمی توان ادعا کرد که هر چه سیلیکون برتر کوالکام در این زمان در سال آینده باشد، در گلکسی S24 اولترا وجود خواهد داشت. سری گلکسی S23 پس از سال‌ها استفاده از تراشه‌های اگزینوس خود در برخی مدل‌ها، به طور کامل از چیپست‌های کوالکام پشتیبانی می‌کرد. شایعه شده بود که سامسونگ به رویکرد تمام کوالکام برای گوشی‌ سامسونگ گلکسی S24 اولترا سال آینده پایبند است، اگرچه برخی اکنون استدلال می‌کنند که سامسونگ به استفاده از تراشه‌های اگزینوس در برخی از مدل‌های پرچمدار بعدی خود باز خواهد گشت.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا اگزینوس ۲۴۰۰

سامسونگ گلکسی S24 اولترا

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که توسط کوالکام در ماه اکتبر معرفی شد، قدرت تلفن های عرضه شده در ایالات متحده و کره جنوبی را تامین می کند در حالی که اگزینوس ۲۴۰۰ مدل های S24 Ultra را در مناطق دیگر تامین می کند.

اگرچه این موضوع در گذشته نگران‌کننده بود اما تراشه‌های اگزینوس همیشه به خوبی همتایان اسنپدراگون خود عمل نمی‌کردند، سامسونگ ممکن است برای بهبود سیلیکون خود تلاش کند. بنچمارک‌های فاش شده Exynos 2400 نشان می‌دهند که تراشه نتایج چند هسته‌ای بهتری نسبت به دستگاه‌های Snapdragon 8 Gen 2 و A16 Bionic در Geekbench نشان می‌دهد، اگرچه آنها نمی‌توانند نتایج جدیدتر A17 Pro یا Snapdragon 8 Gen 3 را شکست دهند .

با این حال، سامسونگ ادعا کرده است که پردازنده گرافیکی این تراشه می‌تواند رقبای آمریکای شمالی ، از جمله اپل و کوالکام، را شکست دهد. اما تا زمانی که دستگاهی با چیپست Exynos 2400 عرضه نشود، نمی‌توانیم این ادعاها را برای خودمان آزمایش کنیم.

از طرف دیگر، ممکن است گلکسی اس ۲۴ اولترا از تراشه اسنپدراگون در سراسر جهان استفاده کند ، در حالی که تراشه های اصلی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس به جایی که گوشی را خریداری می کنید بستگی دارد.

گزارش دیگری حاکی از آن است که گلکسی اس ۲۴ اولترا ، همانند گلکسی اس ۲۴ پلاس، نسخه بهینه شده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را دریافت خواهد کرد . شاید به خاطر داشته باشید که سری S23 بر روی نسخه ای از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اجرا می شود که برای به حداکثر رساندن عملکرد اورکلاک شده است. با این حال، به جای افزایش یکنواخت سرعت ساعت هسته اصلی، ۸ Gen 3 برای Galaxy ممکن است سرعت هسته های کارآمد را نیز کاهش دهد ، حرکتی که می تواند به حفظ عمر باتری در هنگام عدم استفاده از برنامه های فشرده محاسباتی کمک کند.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی S24 اولترا

PENLatest technical information of Samsung Galaxy S24 Ultra

گوشی‌های گلکسی اس معمولاً در سه ماه اول سال جدید رونمایی می‌شوند، به‌طوری‌که سامسونگ اخیراً از اعلامیه‌ای در ماه فوریه برای معرفی جدیدترین پرچمداران خود به ما استقبال کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار می رود که در فوریه ۲۰۲۴ شاهد عرضه گلکسی اس ۲۴ اولترا در کنار سایر محصولات سری اس ۲۴ باشیم.  در گزارشی از کره ادعا شده است که سری گلکسی اس ۲۴ در رویدادی در سن خوزه، کالیفرنیا به تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد .

اما سامسونگ ممکن است برنامه های متفاوتی برای تاریخ عرضه Galaxy S24 داشته باشد. یکی از افشاگری‌های اولیه ادعا می‌کند که سامسونگ ممکن است در واکنش به موفقیت ظاهری آیفون ۱۵، تا حدود یک ماه زودتر رویداد معرفی را برگزار خواهد کرد. آخرین سخن در این مورد این است که این گوشی‌ها می‌توانند در اواسط تا اواخر ژانویه با گزارشی منتشر شوند.

قیمت سامسونگ گلکسی S24 اولترا

هنوز خیلی زود است که درباره قیمت گلکسی اس ۲۴ اولترا صحبت کنیم. بزرگ‌ترین آرزوی ما این است که سامسونگ در قیمت‌گذاری خود را حفظ کند. یا حتی راهی برای کاهش قیمت گوشی از قیمت اولیه ۱۱۹۹ دلاری Galaxy S23 Ultra بیابد. با توجه به تمام ویژگی‌هایی که در سامسونگ گلکسی S24 اولترا بررسی کردیم؛ مدل به اضافه افزایش قیمت قطعات گوشی‌های هوشمند، کاهش قیمت می‌تواند راه حل خوبی باشد.

ما در بالا به این موضوع اشاره کردیم، اما امیدواریم هر تغییری که سامسونگ در گلکسی اس ۲۴ اولترا ایجاد می کند با تغییر قیمت همراه نباشد. این در مورد دوستان ما در سایر نقاط جهان صدق می کند که هزینه بیشتری برای Galaxy S23 Ultra پرداخت کردند، همانطور که سامسونگ برای نوسانات ارز تعدیل کرد.

در حالی که مدل‌های Ultra بیش از سهم منصفانه خود از قابلیت‌های ممتاز به رخ می‌کشند، ۱۱۹۹ دلار قیمت بالایی برای گوشی‌های هوشمند باقی می‌ماند. سامسونگ بهتر است به خاطر داشته باشد که حتی بهترین تلفن ها نمی توانند آنقدر قیمت داشته باشند که برای اکثر خریداران دور از دسترس باشند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x