ارتباطات

رونمایی از لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو 2024

طبق گزارش‌ها، شیائومی جدیدترین لپ‌تاپ گیمینگ خود، Redmi G Pro را در سال جاری عرضه خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو از پردازنده اینتل Raptor Lake-H استفاده می ‌شود.

به گزارش تلنگر؛ شیائومی در حال آماده سازی طیف وسیعی از لپ تاپ های جدید برای سال ۲۰۲۴ است که از نسل چهاردهم اینتل “HX” و پردازنده های Snapdragon X Elite کوالکام پشتیبانی می کنند. یکی از این لپ تاپ‌ها لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو است که در رده لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار قرار دارد و همزمان طراحی‌های Snapdragon X Elite کوالکام را آزمایش می‌کند.

لپ تاپ شیائومی ردمی جی پرو؛ Xiaomi Redmi G Pro 2024

بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد که لپ‌ تاپ گیمینگ ردمی جی پرو ۲۰۲۴ شیائومی با پردازنده اینتل مدل Core i5-14500X و گرافیک انویدیا مدل RTX 4060 عرضه خواهد شد. این پردازنده‌ی اینتل که هفته‌ی آینده معرفی می‌شود، ۶ هسته‌ی بزرگ و ۸ هسته‌ی کوچک با فرکانس حداکثری ۴٫۹ گیگاهرتز دارد.

نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت رم DDR5 لپ تاپ گیمینگ شیائومی در گیک‌بنچ آزمایش شده است؛ اما احتمالاً شیائومی پیکربندی‌هایی با رم پرظرفیت‌تر را نیز برای لپ‌تاپ جدیدش عرضه خواهد کرد.

نسخه‌ی ۲۰۲۲ ردمی جی پرو ۲۰۲۴ با نمایشگر ۱۶ اینچی ۱۲۰ هرتز، پردازنده AMD مدل Ryzen 7 6800H، گرافیک انویدیا مدل RTX 3060، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شده بود.

پردازنده i5-14500HX که قرار است هفته آینده راه اندازی شود، ۶ هسته بزرگ و ۸ هسته کوچک با فرکانس توربو ۴.۹ گیگاهرتز ارائه می دهد که اندکی ۰.۲ گیگاهرتز از i5-13500HX فراتر می رود.

با توجه به لیست، نسخه آزمایش شده شامل ۱۶ گیگابایت رم DDR5 است، با این حال، شیائومی احتمالا تنظیماتی با گزینه های رم بزرگتر برای پاسخگویی به نیازهای کاربرانی که به دنبال عملکرد بالاتر هستند ارائه می دهد.

نرخ نوسازی لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو

مشخصات لپ تاپ جدید شیائومی مشخصات فنی لپ تاپ شیائومی گیمینگ نسل 14

این لپ‌تاپ اخیراً با شماره مدل TM2211 از بنچمارک Geekbench استفاده کرده است که مشخصات کلیدی آن را فاش می‌کند. طبق این لیست، شیائومی ردمی جی پرو ۲۰۲۴ دارای پردازنده آینده اینتل i5-14500HX به همراه کارت گرافیک RTX 4060 خواهد بود.

پردازنده i5-14500HX لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو که قرار است هفته بعدی راه اندازی شود، ۶ هسته بزرگ و ۸ هسته کوچک با فرکانس توربو ۴.۹ گیگاهرتز ارائه می دهد که اندکی ۰.۲ گیگاهرتز از i5-13500HX فراتر می رود.

جالب است که بدانید همین مدل ماه گذشته در Geekbench با دو گزینه پردازنده مشاهده شد : i9-14900HX قدرتمند با ۲۴ هسته و i5-14500HX با ۱۴ هسته. با این حال، در آن زمان مشخص نبود که آیا این لپ‌تاپ بازی بخشی از سری Redmi G شیائومی خواهد بود یا یک سری جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ. یک باتری ۸۰ وات ساعتی، یک آداپتور برق ۳۳۰ وات و گزینه های مختلف اتصال. به همراه Windows 11 Home از پیش نصب شده ارائه می شود.

در حالی که مشخصات فاش شده لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو هیجان‌انگیز هستند، شایعات حاکی از آن است که Redmi G Pro 2024 ممکن است طراحی کاملی داشته باشد. شیائومی به خاطر زیبایی‌شناسی براق و شیک خود شناخته می‌شود و مدل ۲۰۲۴ می‌تواند سطح را بیش از پیش افزایش دهد.

مدل فعلی Redmi G Pro که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی ۲.۵K LCD با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز، پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 6800H و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3060 است. این لپ تاپ دارای ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت PCIe 4.0 SSD، با باتری ۸۰ وات ساعت و آداپتور برق ۳۳۰ وات برای عملکرد بالا است. گزینه های اتصال مختلفی از جمله Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۲ را ارائه می دهد و به همراه Windows 11 Home از قبل نصب شده است.

پلتفرم رایانه های شخصی هوش مصنوعی ۲۰۲۴

بررسی Xiaomi Redmi G Pro

نام تجاری سیب کوالکام AMD اینتل
نام CPU M3 اسنپدراگون ایکس الیت Ryzen 8040 “Hawk Point” Meteor Lake “Core Ultra”
معماری CPU ARM ARM x86 x86
فرآیند CPU ۳ نانومتر ۴ نانومتر ۴ نانومتر ۷ نانومتر (اینتل ۴)
حداکثر هسته های CPU ۱۶ هسته (MAX) ۱۲ هسته ۸ هسته ۱۶ هسته
معماری NPU در خانه NPU شش ضلعی XDNA 1 NPU Movidius NPU
NPU AI TOPS ۱۸ تاپ ۷۵ تاپ (اوج) ۳۸ TOPS (16 TOPS NPU) ۳۴ تاپ
معماری GPU در خانه پردازنده گرافیکی Adreno RDNA 3 کیمیاگر Arc Xe-LPG
حداکثر هسته های GPU ۴۰ هسته TBD ۱۲ واحد محاسباتی ۸ هسته Xe
GPU TFLOP TBD ۴.۶ TFLOPS ۸.۹ TFLOPS ~ ۴.۵ TFLOPS
پشتیبانی از حافظه (حداکثر) LPDDR5-6400 LPDDR5X-8533 LPDDR5X-7500 LPDDR5X-8533
دسترسی Q4 2024 اواسط سال ۲۰۲۴ Q1 2024 Q4 2023

گرافیک و حافظه

لیست Geekbench همچنین نشان داد که این لپ تاپ به کارت گرافیک RTX 4060 و ۱۶ گیگابایت رم DDR5 مجهز خواهد شد . این نشان می‌دهد که شیائومی با ارائه پیکربندی‌هایی با رم بیشتر، به کاربرانی که خواهان عملکرد بهتر هستند، پاسخ می‌دهد. همین مدل قبلا در Geekbench با دو گزینه پردازنده، i9-14900HX و i5-14500HX ظاهر شده بود. با این حال، مشخص نیست که آیا این نسخه‌ها بخشی از سری Redmi G یا سری دیگری از شیائومی خواهند بود.

تغییرات اساسی طراحی

در حالی که مشخصات لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو به افزایش عملکرد اشاره دارد، شایعاتی مبنی بر بازسازی کامل طراحی برای Redmi G Pro 2024 وجود دارد. انتظار می‌رود این امر بر اساس شهرت شیائومی برای زیبایی‌شناسی براق و شیک باشد. مدل فعلی Redmi G Pro که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی ۲.۵K LCD با نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز، پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 6800H، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3060، ۱۶ گیگابایت رم DDR5، ۵۱۴ گیگابایت حافظه داخلی PSDCIe است.

ورود Redmi G Pro 2024 نویدبخش ترکیبی از عملکرد ارتقا یافته و طراحی زیبا برای علاقه مندان به بازی است. در حالی که مشخصات فاش شده نگاهی اجمالی به آنچه این دستگاه ممکن است ارائه دهد، ارائه می دهد، دنیای فناوری مشتاقانه منتظر اعلام رسمی شیائومی است.

نگاهی دقیق تر به لپ تاپ Xiaomi Redmi G Pro 2024

معرفی لپ تاپ شیائومی ردمی جی پرو

لپ‌تاپ گیمینگ ردمی جی پرو ۲۰۲۴ یکی از جدیدترین محصولات شرکت چینی شیائومی است که به تازگی در سایت Geekbench با مشخصات فنی قدرتمند ظاهر شده است. این لپ‌تاپ به پردازنده اینتل کور i5-14500HX و کارت گرافیکی انویدیا جی فورس RTX 4060 مجهز شده است که نشان‌دهنده عملکرد بالا در اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های چندوظیفه‌ای است. این لپ‌تاپ احتمالاً جایگزین مدل ۲۰۲۲ از سری Redmi G خواهد شد و ممکن است طراحی جدیدی نیز داشته باشد.

پردازنده i5-14500HX یکی از تراشه های نسل چهاردهم اینتل است که از معماری Raptor Lake بهره می‌برد. این پردازنده دارای ۱۴ هسته است که شامل ۶ هسته بزرگ و ۸ هسته کوچک است. فرکانس پایه این پردازنده ۲.۷۹ گیگاهرتز و فرکانس حداکثری آن ۴.۸۸ گیگاهرتز است. این پردازنده همچنین دارای ۲۴ مگابایت حافظه کش سطح سه و پشتیبانی از حافظه DDR5 است. این پردازنده برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ مناسب است که نیاز به قدرت پردازشی بالا دارند.

قیمت لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو

درباره‌ی قیمت لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی جی پرو اطلاعاتی در‌دسترس نیست و این مطلب به روز خواهد شد. اما با‌توجه‌به بهبودهای این محصول در‌زمینه‌ی پردازنده و گرافیک در‌مقایسه‌با ردمی جی پرو ۲۰۲۲، انتظار داریم که قیمت لپ تاپ گیمینگ جدید شیائومی افزایش پیدا کند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x