اخبار خودرو

بررسی مشخصات فنی نیسان سانی؛ طراحی داخلی و ظاهری

شرکت موتور نیسان نیسان سانی را در سال 1966 معرفی کرد. این خودرو از آن زمان به بعد به یک سدان لوکس تبدیل شد. در حال حاضر نیسان سانی در هفت نوع موجود است که در این مقاله به بررسی مشخصات فنی نیسان سانی خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ شرکت نیسان، سانی را در سال ۱۹۶۶ معرفی کرد. با توجه به به‌روزرسانی ها در مشخصات فنی نیسان سانی که اکنون تکمیل است و طبق گفته کمپانی وارد کننده نیسان سانی در حال حاضر چیزی در حدود ۱۰۰ دستگاه از نیسان سانی وارد شده و در صورت تخصیص ارز، این شرکت می توان ۵۰۰ دستگاه دیگر را نیز تا پایان سال وارد کند.

نیسان سانی سدان که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، اولین فیس لیفت خود را در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد. این سدان یکی از پرفروش ترین خودروهای نیسان در هند بوده است. اما با افزایش رقابت در این بخش، فروش آن شروع به کاهش کرد. نیسان به منظور بهبود فروش رو به کاهش خود، فیس لیفتی را با به روز رسانی های عمده بیرونی و داخلی معرفی کرد. با این حال، مکانیسم موتور ثابت باقی می ماند.

معرفی مشخصات فنی نیسان سانیبررسی مشخصات فنی نیسان سانی

سانی ۲۰۲۳ با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر عرضه می شود که ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور با گیربکس دستی پنج سرعته یا گیربکس اتوماتیک CVT جفت می شود. سانی ۲۰۲۳ دارای امکانات استانداردی مانند رادیو AM/FM، بلوتوث، کنترل صوتی روی فرمان، پنجره های برقی و قفل های مرکزی است. برخی از امکانات اختیاری شامل سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، کروز کنترل و سنسورهای پارک است.

مدل جدید مشخصات فنی نیسان سانی دارای چراغ‌های جلوی بومرنگی شکل، سپرهای جلو و عقب اصلاح‌شده، جلوپنجره کرومی، مه شکن جدید، آلیاژهای جدید طرح Y و کلاهک چرخ‌ها و دیگر تغییرات ظاهری به همراه رنگ مشکی جدید است. فضای داخلی تمام مشکی با کنسول وسط جدید با روکش مشکی پیانو، روکش پارچه ای خاکستری (خاکستری + بژ)، صفحه نمایش چند اطلاعاتی با نور سفید و فرمان اسپرت جدید نسبت به مدل قدیمی ممتازتر به نظر می رسد. این خودرو دارای ویژگی‌های بیشتری مانند کنترل‌های صوتی روی فرمان و عملکرد هندزفری، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ مطالعه عقب، دوربین پارک معکوس و غیره است.

در مشخصات فنی نیسان سانی همچنان همان موتور ۱.۵ لیتری بنزینی ۸۴.۸ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری دیزلی ۹۷.۷ اسب بخاری بود. یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یک گیربکس جدید X-Tronic CVT ارائه می شود. این یکی از کم مصرف ترین خودروهای نیسان در هند است. سواری بسیار نرم و راحت است، اما رانندگی درگیر کننده نیست. سطوح NVH نیز نیاز به بهبود دارند.

موتور و گیربکس

مدل به روز شده این سدان با گزینه های مشابه موتورهای بنزینی و دیزلی موجود است. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری DOHC حداکثر قدرت ۹۷.۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۴ نیوتن متر حداکثر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید می کند. با توجه به مشخصات فنی نیسان سانی در بخش موتور ۱.۵ لیتری، K9K، SOHC، دیزل، همچنین نیسان میکرا، لوگان و فلوئنس را تامین می کند و حداکثر قدرت ۸۴.۸ اسب بخار را در ۳۷۵۰ دور در دقیقه با حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. هر دو پیشرانه به یک گیربکس ۵ سرعته دستی متصل هستند، در حالی که گیربکس جدید X-Tronic CVT تنها با مدل دیزلی موجود است.

عملکرد و مدیریت

پیشرانه بنزینی مشخصات فنی نیسان سانی عملکرد مناسبی را ارائه می دهد، اما سر و صدای آن در دور ۴۰۰۰ دور در دقیقه کابین افزایش می یابد. تعویض دنده های بلند بر عملکرد آن در بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تأثیر می گذارد. موتور برای برداشتن از دورهای پایین در دنده های بالا به زمان نیاز دارد. کلاچ سبک و گیربکس آن براق است. نوع دیزلی این سدان کمی کارآمدتر و جذاب تر از مدل قدیمی خود است. این یک عملکرد چشمگیر در شهر و در بزرگراه ارائه می دهد. هندلینگ در این بخش بهترین نیست، اما مناسب با فرمان سبک و چسبندگی مناسب است. این سدان به لطف سیستم تعلیق مدرج، کیفیت سواری درخشانی را ارائه می دهد.

سیستم ترمز نیسان سانی

سیستم ترمز نیسان سانی

عملکرد ترمزگیری خوب است. ترمزهای دیسکی جلو قوی و ترمزهای درام عقب قوی دارد. ABS (سیستم ترمز ضد قفل) با EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و کمک ترمز از لغزش جلوگیری می کند و رانندگی ایمن را تضمین می کند. با این حال، پدال ترمز نیاز به بهبود دارد.

نقاط مثبت مشخصات فنی نیسان سانی

  • طراحی منظم
  • فضای داخلی
  • عملکرد موتور (دیزلی)
  • راندمان سوخت
  • کیفیت سواری

نقاط منفی مشخصات فنی نیسان سانی

  • Drive جذاب نیست
  • جوایز

جدول مشخصات فنی نیسان سانی

نام کامل سالن EX 1.5
دوره تولید ژانویه ۱۹۹۲ – دسامبر ۱۹۹۳
چرخ محرک – کشش – پیشرانه FF
نوع بدن سدان
جعبه دنده – تعداد سرعت ۵MT
حجم موتور – جابجایی – ظرفیت موتور ۱۴۹۷ سانتی متر مکعب یا ۹۱.۳ مکعب
نام قاب E-FB13
قیمت خودروی جدید در توکیو، ین ۱۰۸۸۰۰۰

NISSAN SUNNY 1.5 EX SALOONاندازه، ابعاد و وزن

طول بیرونی ۴۲۵ سانتی متر یا ۱۶۷.۳۲ اینچ
عرض خارجی ۱۶۷ سانتی متر یا ۶۵.۷۴ اینچ
ارتفاع بیرونی ۱۳۷.۵ سانتی متر یا ۵۴.۱۳ اینچ
طول داخلی ۱۷۶.۵ سانتی متر یا ۶۹.۴۸ اینچ
عرض داخلی ۱۳۶.۵ سانتی متر یا ۵۳.۷۴ اینچ
ارتفاع داخلی ۱۱۴.۵ سانتی متر یا ۴۵.۰۷ اینچ
فاصله بین دو محور ۲۴۳ سانتی متر یا ۹۵.۶۶ اینچ
طول محور جلو ۱۴۴.۵ سانتی متر یا ۵۶.۸۸ اینچ
طول محور عقب ۱۴۲.۵ سانتی متر یا ۵۶.۱ اینچ
ارتفاع سواری – فاصله از زمین ۱۴ سانتی متر یا ۵.۵۱ اینچ
وزن ۹۶۰ کیلوگرم یا ۲۱۱۶ پوند
شماره از صندلی ها ۵
شماره از درب ها ۴
حداقل دایره چرخش – قطر چرخش، متر ۴.۶
ظرفیت مخزن سوخت ۱۳.۲ گالن آمریکا
۱۰.۹ گالن بریتانیا
۵۰ لیتر

اطلاعات فنی NISSAN SUNNY 1.5 EX SALOON ENGINE

کد موتور GA15DS
حداکثر قدرت – خروجی – اسب بخار ۹۵.۳ اسب بخار یا ۹۴ اسب بخار یا ۷۰ کیلووات
حداکثر توان RPM ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۲۵.۵ نیوتن متر یا ۹۲.۵ پوند فوت یا ۱۲.۸ کیلوگرم بر متر
حداکثر گشتاور دور در دقیقه ۳۶۰۰ دور در دقیقه
نوع موتور – تعداد سیلندرها شیر خنک کننده آب ۴ سیلندر DOHC16
نوع سوخت بنزین معمولی
مصرف سوخت (حالت ۱۰/۱۵) ۴۱.۲ mpg US
۴۹.۵ mpg UK
۵.۷ L/100km

مشخصات نیسان سانی بخش طراحی خارجینیسان سانی 2023

مدل فیس لیفت شده مشخصات فنی نیسان سانی تغییرات بیرونی بسیاری صورت گرفته است، اگرچه شکل کلی خودرو مشابه مدل قدیمی باقی ماند. در قسمت جلو، چراغ‌های جلوی بومرنگی شکل، سپر اصلاح‌شده، جلوپنجره کرومی برجسته‌تر و مه شکن‌های جدید به چشم می‌خورد. نمای جانبی تا حد زیادی با مدل قدیمی یکسان به نظر می رسد، به جز نشانگرهای جانبی و آلیاژهای جدید طرح Y/درپوش چرخ. ORVM با نشانگرهای دور یکپارچه، آنتن در پشت سقف و سپر عقب اصلاح شده با نوار کرومی از دیگر تغییرات مشهود است. این سدان اکنون در رنگ مشکی جدید موجود است که در نور خورشید بنفش به نظر می رسد.

مشخصات نیسان سانی بخش داخلی

مشخصات فنی نیسان سانی ۲۰۲۳ در بخش داخلی، دارای فضای داخلی جادار و امکانات استاندارد خوبی است. این خودرو انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه و قابل اعتماد هستند . در نمای داخلی، این سدان دارای تم مشکی، کنسول وسط جدید با پوشش مشکی پیانو، روکش پارچه ای خاکستری (خاکستری + بژ)، صفحه نمایش چند اطلاعاتی با نور سفید و فرمان اسپرت جدید است. سایر تغییرات شامل کنترل های صوتی نصب شده روی فرمان و عملکرد گوشی هندزفری، چراغ مطالعه عقب، دوربین پارک معکوس، تهویه مطبوع خودکار، پرچمدار بدون کلید و استارت دکمه ای است.

مصرف سوخت

نسخه ۱۴۶۱ سی‌سی دیزلی دارای مصرف سوخت ۲۱ کیلومتر بر لیتر در شهر و ۲۳ کیلومتر در لیتر در بزرگراه است، در حالی که نوع بنزینی به ترتیب در جاده‌های شهری و ۱۷ کیلومتر در لیتر و آزادراه‌ها مسافت پیموده شده را ارائه می‌کند.

ویژگی های ایمنیطراحی پشت نیسان سانی

مشخصات فنی نیسان سانی یکی از مجهزترین و ایمن ترین مدل های خودروی نیسان در هند است. تمامی انواع سدان دارای ABS (سیستم ترمز ضد قفل) با EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و کمک ترمز، کیسه هوای راننده، قفل مرکزی درب، هشدار باز شدن درب، ایموبلایزر، چراغ هشدار حذف کلید، هشدار سطح سوخت پایین هستند. ، چراغ جلو روی چراغ هشدار و قفل خودکار سنسور سرعت. ویژگی هایی مانند کیسه هوای سرنشین جلو، ایربگ های جانبی، چراغ هشدار کمربند ایمنی، دستگاه ضد سرقت با زنگ هشدار و مه شکن جلو فقط در مدل بالا موجود است.

قیمت نیسان سانی جهان نوین آریاشود

مشخصات فنی نیسان سانی یک فیس لیفت شده مطمئناً از مدل قدیمی بهتر و دارای امکانات بیشتری به نظر می رسد. این یکی از راحت ترین خودروهای نیسان است که با قیمت بسیار رقابتی در دسترس قرار گرفته است. در رابطه با قیمت این خودرو هم انتظار می رفت با توجه به طراحی ظاهری، مشخصات فنی و سطح امکانات، چیزی حدود ۱ میلیارد برای خریدار تمام شود اما طبق اعلام رسمی قیمت تمام شده این خودرو حدود ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون خواهد بود که به هیچ وجه نمی توان چنین بهایی را مناسب چنین خودرویی دانست.یین شده.

نام خودرو قیمت پایه علی الحساب قیمت پایه نهایی قیمت نهایی
نیسان سانی ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۷,۱۴۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

 

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x