اخبار خودرو

رقابت در شورای رقابت بر سر قیمت هایما7X

شورای رقابت سرانجام در روز 3 آبان 1402 براساس مصوبه ۶۱۴، قیمت هایما ۷X، ون لوکس ایران خودرو را بدون محاسبه هزینه‌های پیرامون آن تعیین کرد.

به گزارش تلنگر؛ شورای رقابت پس از آن که مصوبه ۶۱۴ را با جزئیات منتشر کرد قیمت پایه هایما ۷X برای خریدار چقدر است؛ اعلام کرد این قیمت بدوم محاسبه هیزینه‌های جانبی می‌باشد. مشتری می‌بایست مبالغی که برای شماره گذاری، مالیات و غیره نیز صرف می شود را بپردازد.

قیمت پایه هایما ۷X

بر اساس این مصوبه، ایران خودرو می بایست از مشتریان این ون لوکس حدود ۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به علاوه هزینه های جانبی خودرو را دریافت کند که هزینه های جانبی نیز حدود ۱۷ درصد قیمت پایه خودرو خواهند بود.

نام خودرو قیمت پایه کارخانه ای قیمت نهایی حدودی
هایما ۷X ۱,۲۷۴,۴۵۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به این ترتیب می توان گفت که قیمت این MPV که رقیب سوبا M4 است حدود ۸۰۰ میلیون ارزان تر از M4 است و این احتلاف می تواند متقاضیان و مشتریان سوبا را به سمت خرید هایما ۷X از ایران خودرو متمایل کند.

مشخصات فنی هایما ۷X

در هایما ۷X به پیشرانه شبیه هایما ۸S مجهز است. این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر TGDi دارد که ۱۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۲ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور ۷X از ۱۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس راننده است و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE توان را به چرخ های جلوی این خودروی ۷ نفره می رساند.

امکانات رفاهی و ایمنی هایما هفت ایکس

هایما ۷X ایران خودرو با امکانات به نسبت کاملی در کارخانه خراسان این شرکت تولید می شود.

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، صندلی های برقی جلو با گرمکن و سردکن، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی های چهار جهته دستی ردیف دوم، تهویه اتوماتیک با پنل مستقل تهویه ردیف عقب، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور باران، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، فناوری LED چراغ ها، استارت دکمه ای، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین کابین، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه DOW، ترمز اضطراری اتوماتیک، رانندگی خودکار سطح ۲.۵، اتوپارک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر لمسی و کلاستر یکپارچه با مالتی مدیا از جمله امکانات هایما ۷X ایران خودرو است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x