اخبار خودرو

معرفی MVM x33 کراس+ مشخصات فنی، ظاهری و قیمت

معرفی MVM x33 کراس، یک کراس اوور چینی موجود در کشور توسط کارخانه مدیران خودرو است. مونتاژ این خودرو با مشخصات فنی و ظاهری متفاوتی عرضه شده است.

به گزارش تلنگر؛ معرفی MVM x33 کراس با فیس لیفت متفاوت از x22 در کشور روانه بازار شده است. این کراس‌اوور چینی در بازار تاکنون با چهره‌ها و مشخصات متفاوتی در مدیران خودرو مونتاژ شده است. جدیدترین نسخه x33 برای بازار ایران، پلت فرم متفاوت‌تری با نسخه‌های قبل از خود دارد که با نام x33 کراس شناخته می‌شوند. به همین خاطر امروز به سراغ بررسی مشخصات x33 کراس رفته‌ایم تا بیش‌تر با این کراس‌اوور کوچک و جذاب آشنا شویم.

معرفی MVM x33 کراس

معرفی MVM x33 کراس که دومین عضو خانواده اومودا چری است که به اسم اومودا C3 شناخته می‌شود. این خودرو برخلاف چری اومودا C5 (فونیکس FX)، خودرو نوآورانه‌ای نیست و درواقع یک فیس‌لیفت اساسی از چری تیگو ۳x (ام وی ام X22) به حساب می‌آید.

با این که این خودرو هنوز به صورت رسمی در خود کشور چین رونمایی نشده است، اما ایران از اولین کشورهای دنیا است که خودرو x33 کراس در آن عرضه می‌شود. هرچند x33 کراس نسخه فیس‌لیفت ام وی ام x22 محسوب می‌شود اما قرار است به صورت موازی با x22 تولید شود و نقش x33 جدید را در سبد محصولات مدیران خودرو را برعهده بگیرد.

معرفی MVM x33 کراس از نظر طراحی

معرفی MVM x33 کراس+ مشخصات فنی، ظاهری و قیمت

خودرو x33 کراس اصول طراحی مشابهی با ام وی ام x22 دارد و به وضوح مدرن‌تر و اسپرت‌تر شده است. در نمای جلو این خودرو شاهد دی‌لایت‌های یکپارچه با جلوپنجره هستیم که جلوه‌ای مدرن و منحصر به فرد دارد. در معرفی MVM x33 کراس، در قسمت نمای جانبی تفاوت چندانی نسبت به ایکس ۲۲ نمی‌بینیم و فقط طراحان سعی کرده‌اند با طرح متفاوت رینگ‌ها و یک‌سری جزئیات نارنجی رنگ، حس اسپرت‌تری را به بیننده القا کنند.

نمای عقب x33 کراس جایی است که به رسم دیگر خودروهای به‌روز چینی، چراغ‌های عقب متصل به‌هم را می‌بینیم. هرچند این چراغ‌ها گرافیک جذابی دارند اما طرح آن‌ها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست. البته در هر صورت، این سبک طراحی باعث شده است تا نمای عقب ام وی ام x33 کراس نسبت به x22 مدرن‌تر دیده شود.

اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس می‌گذاریم، شخصیت مستقلی را می‌بینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد. هم‌چنین وجود المان‌هایی مثل پشت آمپر تمام دیجیتال و مانیتور قرارگرفته در راستای آن، دریچه‌های تهویه به‌هم پیوسته، دکمه‌های پیانویی سیستم تهویه و نورپردازی داخلی باعث شده است تا سرنشینان خود را در فضایی کاملاً مدرن احساس کنند.

در ضمن ترکیب دو رنگ آبی و سفید در داشبورد، متفاوت و جذاب است. اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیش‌تری از سوی مالک نیاز دارد.

مشخصات کلی  x33 کراس

فضای داخلی ام وی ام x33

معرفی MVM x33 کراس  تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر ۱ لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم. حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با ۱۵۰ نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن ۱۰ واحد بیش‌تر شده و به ۱۱۲ اسب بخار رسیده است.

معرفی MVM x33 کراس اتوماتیک شرکت مدیران خودرو به پیشرانه ۱ لیتر توربو سه سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. پیشرانه این خودرو مثل دیگر پیشرانه‌های چری تکنولوژی AVL اتریش را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT با ۹ دنده مصنوعی به چرخ‌های جلو می‌رسد.

کمی بعد از نسخه اتوماتیک عرضه شده توسط مدیران خودرو، معرفی MVM x33 کراس نیز در بازار خواهد آمد که مشابه x22 پرو دنده‌ای از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۳ نیوتن‌متر در کنار گیربکس ۵ سرعته دستی بهره می‌گیرد.

معرفی MVM x33 کراس موتور اتومات

موتور MVM x33 کراس

البته هنوز تجربه رانندگی دست اولی با ام وی ام x33 کراس نداریم اما با توجه به تشابه مشخصات x33 کراس با x22 پرو می‌توانیم بگوییم که اگر توقع خود را در سطح یک کراس‌اوور کوچک شهری نگه دارید، از عملکرد فنی این محصول جدید ام وی ام راضی خواهید بود.

برای آشنایی بیش‌تر با مشخصات x33 کراس و مقایسه نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک آن می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

مدل خودرو ام وی ام x33 کراس دنده‌ای ام وی ام x33 کراس اتوماتیک
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها سه سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc) ۱۴۹۷ ۹۹۷
حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور ۱۱۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور
حداکثر گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور
گیربکس ۵ سرعته دستی اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) با قابلیت تیپ ترونیک ۹ سرعته مجازی
مصرف سوخت (ترکیبی) ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر ۶.۳ لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتاصد (S) ۱۲.۷ ۱۴
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۰ ۱۷۰
مدل خودرو ام وی ام x33 کراس دنده‌ای ام وی ام x33 کراس اتوماتیک
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها سه سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc) ۱۴۹۷ ۹۹۷
حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور ۱۱۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور
حداکثر گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور
گیربکس ۵ سرعته دستی اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) با قابلیت تیپ ترونیک ۹ سرعته مجازی
مصرف سوخت (ترکیبی) ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر ۶.۳ لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتاصد (S) ۱۲.۷ ۱۴
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۰ ۱۷۰

معرفی MVM x33 کراس از نظر آپشن

مشخصات x33 کراس در بخش آپشن هم نسبت به x22 پرو ارتقا پیدا کرده است و در این خودرو شاهد مانیتور بزرگ‌تر سیستم مالتی مدیا، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس تلفن همراه و ایربگ‌های جانبی سرنشینان جلو هستیم که در x22 وجود ندارند.

 آپشن های x33 کراس

بررسی آپشن‌ها و معرفی MVM x33 کراس را می‌توانید در جدول زیر به صورت یجا مشاهده کنید:

تجهیزات ام وی ام X33 کراس
چراغ مه‌شکن عقب، دی‌لایت، سنسور نور، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ
سیستم‌های مالتی مدیا USB، بلوتوث، میرورلینک، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی
رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی
شیشه و آینه شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشوبرقی با گرم‌کن
تهویه مطبوع الکتریکی
صندلی روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم ارتفاع صندلی راننده به صورت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو
ایمنی ترمز کمکی (EBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، ۴ ایربگ
سایر امکانات کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سانروف، ترمز پارک برقی با اتوهلد، شارژر وایرلس تلفن همراه، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، فرمان با نیروی کمکی برقی

قیمت کارخانه‌ای ام وی ام  x33 کراس؛ معرفی MVM x33 کراس

قیمت کارخانه ام وی ام ایکس ۳۳ کراس توسط مدیران خودرو اعلام شد. مدیران‌خودرو به عنوان شرکت عرضه‌کننده محصولات فونیکس و ام‌وی‌ام در بازار ایران بالاخره قیمت کارخانه ام وی ام ایکس ۳۳ کراس را اعلام کرد. این محصول در دو نسخه دنده‌ای و اتومات روانه بازار ایران خواهد شد و حالا قیمت آن اعلام شده است.

پس از معرفی MVM x33 کراس قرار است تا این خودرو در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک به بازار بیاید. ایکس ۳۳ کراس نمونه ارتقا یافته X22 پرو است و امکانات بیشتری را در اختیار راننده می‌گذارد. ام وی ام X33 کراس دنده‌ای ۸۵۰ میلیون تومان بوده و نمونه اتوماتیک این خودرو ۹۴۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این احتمال وجود دارد که این قیمت‌ها به صورت جزئی کم و یا زیاد شوند. در نهایت طی روزهای آتی قیمت نهایی X33 کراس به صورت رسمی از سوی مدیران خودرو با جزئیات بیشتر اعلام خواهد شد.

نام خودرو قیمت مهر ۱۴۰۲ (تومان)
ام وی ام X33 کراس دنده ای ۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک ۹۴۱.۰۰۰.۰۰۰

در این محصول جدید مدیران خودرو امکاناتی مانند چهار کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، جلو آمپر دیجیتال، رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه الکتریکی دستی، کروز کنترل و… دیده می‌شود. در نمونه اتوماتیک X33 کراس امکانات بیشتری مانند استارت دکمه‌ای، نورپردازی کابین، سیستم صوتی ۶ بلندگو، فناوری LED چراغ ها و.. وجود دارد.

سخن پایانی

در مجموع می‌توانیم بگوییم که مشخصات x33 کراس در همه بخش‌ها به عنوان یک کراس‌اوور ساب کامپکت شهری قابل قبول است. از این رو، x33 کراس می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌هایی باشد که خواستار یک خودرو جمع‌وجور با ظاهر اسپرت هستند.

البته موفقیت ام وی ام x33 کراس در بازار وابستگی زیادی به نحوه قیمت‌گذاری شرکت مدیران خودرو هم دارد. این موضوع با توجه به این‌که مشخصات x33 کراس بین x22 پرو و x55 پرو قرار می‌گیرد، انتظار داریم قیمت آن هم کمی گران‌تر از x22 پرو و ارزان‌تر از x55 پرو باشد. پس از معرفی MVM x33 کراس، مدیران خودرو قیمت کارخانه آن را اعلام کرد. این خودرو کراس قرار است در دو مدل با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۳

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x