اخبار خودرو

ریزش تعداد متقاضیان طرح های خودرویی

به دنبال اجبار داشتن تاییدیه استاندارد‌های ٨۵گانه برای تا مجوز شماره‌گذاری صادر شود. به دنبال این افزایش درجه محصولات، قیمت محصولات هم مشمول افزایش قیمت شد.

به گزارش تلنگر؛ با ورود به ماه تیرسال ۱۴۰۲، تاکید بر رعایت استاندارد‌های ٨۵گانه برای تمام محصولات خودروسازان امری ضروری تصویب شده بود؛ بر این اساس همه محصولات خودروسازان باید توسط تمامی استاندار‌های ٨۵گانه تایید شود تا مجوز شماره‌گذاری صادر شود.

به دنبال آن نیز ترتیب خودروسازان در تعدادی از محصولات خود که از قضا پیش‌فروش هم کرده بودند، باید ارتقاءیافتگی ایجاد می‌کردند، بدین ترتیب یا آپشن‌هایی به محصولات اضافه شد یا با تغییراتی در موتور، گیربکس و سایر اجزای خودرو، محصولات به نسخه بالاتر و در غالب کلمه ارتقاء یافته بدل شود.

به دنبال این افزایش درجه محصولات، قیمت محصولات هم مشمول افزایش قیمت شد؛ این افزایش قیمت در محصولاتی رخ داد که یا مربوط به طرح‌های پیش‌فروش یک ساله خودروسازان بود که سال گذشته و با روش قرعه‌کشی برنده شده بودند یا مختص طرح‌های فروش یکپارچه خودروهاست که برای سال جاری و سال بعد نوبت تخصیص دریافت کرده‌اند.

علت افزایش قابل توجه انصراف از طرح های خودرویی چیست؟

این افزایش قیمت بعضاً ١٠٠ میلیون تومانی و بیشتر، سبب نارضایتی تعداد زیادی از مشتریان شده است؛ به‌ویژه اینکه هنوز علیرغم تاکید وزیر صمت که نباید خودروسازی، مشتری را به دریافت خودرو (با قیمت بالاتر) اجبار کند، هنوز هم خودروسازان با ارسال پیامک به مشتری، به آن‌ها اعلام می‌کنند که ناچار به دریافت خودرو ارتقاءیافته با قیمت بالاتر هستند.

این درحالیست که این پرداخت مبلغ مازاد برای برخی مشتریان، ممکن نیست و امکان پرداخت ندارند، اما شرکت‌ها، هنوز نه طرح تبدیل (خودروی جایگزین با قیمتی در سطح قیمت خودروی اولیه مشتری) برای این مشتریان در نظر گرفته شده است و نه هیچ راه‌حل دیگر.

بنا بر این گزارش، آمار انصراف مشتریان در حال افزایش است. از سوی دیگر بسیاری از مشتریان هم اقدام به فروش حواله‌های خود کرده‌اند؛ بررسی سایت‌هایی خرید و فروش نشان می‌دهد که علیرغم غیرقانونی بودن فروش حواله خودروها، اما هر روز تعداد زیادی از مشتریان، حواله خودروی خود را حتی ”زیر قیمت” برای فروش گذاشته‌اند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x