بازار مالی

بروکر فارکس چیست؟/ هر آنچه که باید درباره بروکر فارکس بدانیم

پرجنب و جوش ترین بازار ارز دیجیتال در دنیا با نام فارکس بیشترین معاملات را در طول روز انجام می‌دهد. پس بهتر است؛ اگر قصد دارید به این بازار سرمایه‌گذاری وارد شوید با ابزارهای مهم آن مانند بروکر فارکس آشنا شوید.

به گزارش تلنگر؛ برای شروع سرمایه‌گذاری در بازار فارکس ابتدا شما نیازمند یک بروکر هستید. شما باید در بروکر فارکس، بروکر مد نظر خودتان را انتخاب کنید و با بروکر خود فعالیتتان را در بازار بزرگ فارکس شروع کنید. اما اینکه بروکر چیست و گونه می‌توان با آن کار کرد را در ادامه مطلب به شما مفصلا توضیح خواهیم داد. داشتن یک کارگذاری مسئله‌ای بسیار اساسی و حیاتی برای معامله‌گران حساب می‌شود.

بروکر فارکس (Forex broker) چیست؟

هر آنچه پیش از شروع فارکس باید بدانیم

بروکر یا کارگزار، یک میانجی‌گر مالی است که امکان معامله در بازار فارکس را بین خریدار و فروشنده محیا می‌سازد. این پل ارتباطی که با نام کلی بروکر فارکس شناخته می‌شود و هر امکاناتی که ممکن است از همان ابتدا تا هنگامی که در این کار زبده شوید را برایتان فراهم خواهد کرد. بروکر فارکس همه امکانات لازم را برای انجام معاملات در دسترس معامله‌گران قرار می‌دهند و به تجربه‌ بهتر در معاملات کمک می‌کنند.

کارگزاران فارکس معمولاً اطلاعات بازار، تحلیل‌های مالی و اخبار مرتبط با ارزها را در اختیار تاجران قرار می‌دهند و به این ترتیب، سرمایه‌گذاران این بازار باید با ایجاد یک حساب در بروکر، به سادگی ترید می‌کنند.

در نهایت بروکرها شرکت‌هایی هستند که با ایجاد راه ارتباطی بین تریدرها و تأمین‌کنندگان نقدینگی در بازار فارکس، امکان انجام معاملات را برای تریدرهای خرد به وجود می‌آورند و از این طریق، اسپرد (Spread) و کمیسیون دریافت می کنند.

حساب بروکر چیست؟

حساب کارگزار یا فارکس اکانت، اکانتی است که سرمایه‌داران فارکس در آن می‌توانند معامله کنند و خریدوفروش‌هایشان را  در بازار فارکس‌ انجام دهند. دسترسی به سرمایه‌گذار از طریق حساب بروکر بسیار سریع‌تر می‌باشد، همچنین شما ابزارهای مورد نیاز را برای ترید را تنها با یک کلیک در اختیار خواهید داشت. بنابراین، حساب کارگزاری به کاربران امکان مدیریت و نظارت بر موقعیت‌های معاملاتی و مدیریت ریسک و سودآوری را ارائه می‌دهد.

بروکر رگوله‌شده (Regulated Brokers) چیست؟

رگوله به آن دسته از کارگزاری‌هایی گفته می‌شود که مجوزهای مربوط به فعالیت در بازار ارز را از نهادها و مراجع مالی معتبر و مورد اعتماد کسب کرده‌اند. این کارگزاران به دلیل رعایت استانداردهای امنیتی و نظارت دولتی بر فعالیت‌هایشان، اعتماد و اطمینان بیشتری در بین سرمایه‌گذاران دارند. وجود یک کارگزار رگوله به تاجران اطمینان می‌دهد که فعالیت‌های معاملاتی آنان در یک محیط امن انجام می‌شود.

آی‌بی بروکر چیست؟

بهترین بروکر فارکس چیست

معرفی‌کننده‌های بروکر یا وکیل‌ها آن را با عنوان آی‌بی (IB) می‌شناسند. در واقع به سازمان‌ها یا افرادی که برای کارگزاری‌های مختلف بازاریابی می‌کنند، آی‌بی گفته می‌شود که مبلغی به عنوان دستمزد از سوی بروکر فارکس دریافت می‌کنند. این دستمزد زمانی به آی‌بی اختصاص می‌یابد که سرمایه‌گذار، معامله‌ای در کارگزاری مذکور انجام دهد.

بروکر فارکس چه خدماتی می‌دهد؟

مهم‌ترین وظیفه بروکر‌ها، تامین دسترسی ایمن به کاربران در یک پلتفرم معاملاتی است. منظور از پلتفرم معاملاتی، محیطی است که تریدرها می‌توانند قیمت‌های دارایی‌های مختلف مثل جفت‌ارزها، کالاها، سهام، اوراق قرضه و قراردادهای آتی را در آن ببینند و به معامله‌ آن‌ها بپردازند. در نظر داشته باشید که بروکر باید به سیستم بین بانکی متصل باشد تا نقدینگی لازم برای انجام معاملات بر بستر پلتفرم‌های معاملاتی را نیز فراهم آورد.

خدمات قابل مثال دیگر برایحساب کاربری شما در بروکر اخبار دقیق و به روز است. همچنین مدیریت حرفه‌ای حساب، تولید محتوای آموزشی و دسترسی به اکانت‌های دمو اشاره کرد.

انتخاب بهترین بروکر فارکس در دنیا

broker ساب بروکر

انتخاب بهترین بروکر فارکس، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران تازه وارد، کار دشواری است. برای انتخاب یک بروکر معتبر باید موارد مختلفی را در نظر گرفت تا از اعتبار یک کارگزاری مطمئن شد. یکی از این عوامل «محبوبیت» یک بروکر است. از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بروکر‌های فارکس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ای‌اف‌سی مارکتس

این بروکر، یکی از کارگزاری‌های رگوله است که امکان برداشت مستقیم ریالی برای کاربران فراهم کرده است. حداقل واریزی این بروکر یک دلار است که مزیت مهمی برای آن محسوب می‌شود.

فارکس چیف

حداقل واریزی این بروکر ۱۰ دلار است که امکان برداشت‌های با مبلغ کم را نیز فراهم کرده است. این بروکر فارکس رگوله، برداشت ریالی مستقیم، وبمانی، پرفکت مانی و برداشت کریپتویی را برای کاربران امکان‌پذیر کرده است.

یو اس جی اف بروکر

این بروکر بسیار معروف و محبوب است و حداقل میزان برداشت از آن ۵۰ دلار است. مزیت این کارگزاری، امکان برداشت ریالی و برداشت به صورت تتر است.

آی تی بی

آی تی بی یکی از معتبر‌ترین بروکر‌هاست که طرفداران زیادی در بین ایرانی‌ها دارد. این بروکر کمترین اسپرد را روی طلا در میان بروکر‌های فارسی دارد، کمیسیون آن صفر است، امکان واریز و برداشت ریالی را برای کاربران خود فراهم کرده است و پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد.

و در آخر؛ ایجاد حساب در بهترین بروکر فارکس با آی تی بی

مجموعه متازی راه ورود به بازارهای مالی جهانی را ساده کرده است و به عنوان یک بروکر تمام عیار و معتبر، فعالیت خودش را از سال‌ها پیش آغاز کرده است. این مجموعه تحقیقاتی تخصصی برای ورود به بازارهای مالی انجام داده و برنامه‌ای کامل برای سرمایه‌گذاری تدوین می‌کند.

سخن پایانی

حساب کاربری بروکر

در این مقاله به معرفی مفهوم بروکر و بروکر رگوله پرداختیم و امکانات و موارد استفاده بروکر را برایتان گفتیم و نگاهی کوتا به بهترین بروکر‌های فارکس در دنیا انداختیم. اما در نظر داشته باشید که بروکر فارکس نقش مهمی در معاملات مالی دارند و با انتخاب یک بروکر مطمئن، می‌توانید مسیر خود در بازار‌های مالی را هموار کنید.

سوالات متداول

آیا برای فارکس به کارگزار نیاز دارم؟

بله، برای تجارت فارکس باید از یک کارگزار فارکس استفاده کنید. شما باید یک حساب باز کنید و وثیقه (حاشیه) کافی را واریز کنید تا بتوانید برای خرید یا فروش فارکس به کارگزار خود سفارش دهید.

وظیفه بروکر فارکس چیست؟

وظیفه کارگزار فارکس این است که دستورات شما را اجرا کند یا به صورت داخلی با عمل به عنوان اصلی تجارت شما (اجرای بازارساز) یا با ارسال سفارشات شما به بازار دیگری، بنابراین به عنوان نماینده شما (اجرای آژانس) عمل می کند.

چگونه به بروکر فارکس اعتماد کنیم؟

کارگزار شما باید در کشور محل اقامت شما (یا در یک مرکز مالی بزرگ) تنظیم شده و دارای مجوز مناسب باشد. برای آنکه از بروکر فارکس خود بتوانید اطمینان حاصل کنید باید بتوانید حداقل به سه سوال زیر پاسخ منطقی دهید:

  • آیا کارگزار سرمایه عملیاتی مالی کافی دارد؟
  • کارگزار چه مدتی فعال بوده است؟
  • آیا کارگزار دارای مجوزهای نظارتی مناسب در کشورهایی است که در آن فعالیت می کند و آیا با قوانین محلی مطابقت دارد؟

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x