سینما و تئاتر

بهترین سریال‌های در حال پخش تلویزیون و شبکه نمایش خانگی

این روزها سریال های زیادی در تلویزیون و شبکه خانگی در حال پخش است.

به گزارش تلنگر به نقل از پارت نیوز؛ این روز‌ها سریال‌های متنوعی در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در حال پخش است. از جمله جذابترین این سریال‌ها می‌توان به رهایم کن، نیوکمپ، سیاه چاله و آتش و باد که به تازگی به پایان رسیده است اشاره کرد.

در این مطلب بر آن شدیم تا پر مخاطبترین سریال‌های این دو مجموعه را خدمت شما خوانندگان گرامی معرفی کنیم.

سریال نیکان

سریال جدید شبکه سوم سیما نیکان نام دارد و که چند قسمتی از پخشش می‌گذرد. حضور بازیگران محبوب در این سریال، مخاطبان را  مشتاق تماشای این سریال کرده است. سریال نیکان به تهیه کنندگی کامران مجیدی و کارگردانی علی سرآهنگ با حضور بازیگران مشهور و جوان روی آنتن می‌رود و داستانی جذاب و پرماجرا را روایت می‌کند.

معرفترین بازیگران سریال نیکان عبارت اند از پژمان بازغی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، رضا داوود نژاد، مریم سعادت، بهنام تشکر، اصغر نقی زاده، مه لقا مینوش زاد، رویا جاویدنیا، سام کبودوند، مهدی صباغی، فروغ قجابگلو، نادر شهسواری، آزاده مهدی زاده، مریم شعبانی، امید سلیمی، نوا نعمتی، محمد یادگاری، نسیم مسلمی، رزا ماندنی، حسین شفیعی، حسین توکلی، فریده دریامج، مهری ال اقا، سعید بحرالعلومی، صادق سراهنگبه همراه بازی دو بازیگر خردسالبه نام‌های رونیکا بهرام زاده ومحمد علی اکبر شاه که در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

سریال رهایم کن

سریال رهایم کن یک سریال درام ایرانی در ژانر عاشقانه و اجتماعی به کارگردانی شهرام شاهحسینی و نویسندگی مجید مولایی، سینا شفیعی و سجاد ابوالحسنی است که از سال ۱۴۰۱ در شبکه خانگی پخش شد.

سریال رهایم کن

بازیگران سریال رهایم کن شامل محسن تنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین العبدین، مهدی حسینی نیا، بابک کریمی، مونا احمدی، مائده طهماسبی، شهرام قیدی، رابعه مدنی، آزاده صمدی، حسن معجونی، یوسف تیموری و سام نوری هستند. پخش این سریال از ۲۸، ۱۴۰۱ در پلتفرم فیلمو آغاز شده است. در این بین هدی زین العابدین بازیگر نقش مارال در سریال رهایم کن که به مارال رهایم کن معروف شده است به خوبی توانسته نقش خود را در این سریال جای بندازد.

سریال نیوکمپ

سریال نیوکمپ آخرین ساخته منوچهر هادی است که به تازگی پخش شده است و به لطف ستاره‌های بی شمار و کارگردان سرشناسش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ژانر سریال نیوکمپ کمدی، درام و خانوادگی است. حامد آهنگی، اکبر عبدی و فرزاد فرزین تنها تعدادی از بازیگران سریال «کمپ جدید» هستند.

بازیگران سریال نیوکمپ شامل اکبر عبدی، لادن ژافه وند، حمید گودرزی، گیتی قاسمی، بهرام افشاری، حامد آهنگی، یکتا ناصر، حسن معجونی، فرزاد فرزین، بهاره افشاری، امیر جعفری، ایمان صفا و لیلا اوتادی و دیگر بازیگران جوان و جویای نام هستند.

سریال سیاه چاله

سریال سیاه چاله جدیدترین محصول انحصاری فیلم نت به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید هانی است.

«سیاه چاله» داستان مردی به نام جمشید است که ۶۰ سال سن دارد، بیکار و در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کند. در شرایطی که جمشید مجبور می‌شود به خانه پدری در خارج از شهر برود، متوجه اتفاقی می‌شود که فکر می‌کند زندگی خانواده را بهتر می‌کند، اما این اقدام او همه اعضای خانواده را در چاله بزرگ‌تری قرار می‌دهد.

بازیگران سریال سیاه چاله حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، عباس جمشیدی فر، بیوک میرزایی، مهران احمدی، شهره سلطانی، الناز حبیبی، مجید نوروزی، بهرنگ علوی، سعید عطاییان، غلامرضا نیکخواه هستند.

تاثیر سریال‌های ایرانی بر صنعت سینما و تلویزیون ایران

سریال‌های ایرانی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های صنعت سینمای ایران، در چند دهه اخیر تبدیل به یک پدیده فرهنگی شده‌اند. این سریال‌ها با پوشش دادن به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، به عنوان یکی از ابزار‌های مؤثر در تغییر نگرش‌های جامعه شناخته شده‌اند.

از سال‌های دور ازدواج که بر روابط خانوادگی تأکید داشت تا سال‌های اخیر که موضوعاتی مانند فساد، اعتیاد و تروریسم را به تصویر می‌کشد، سریال‌های ایرانی برخلاف همتایان خارجی، در کنار هدف سرگرم کردن و تفریح، به هدف آموزش و تربیت جامعه نیز پی می‌برند.

با شناخت مستقیم با مشکلات جامعه و بیان موضوعات پیچیده به زبان ساده، سریال‌های ایرانی توانسته‌اند جایگاه مهمی در فرهنگ جامعه ایران برای خود ایجاد کنند و با رقابت با سریال‌های خارجی، در دل مخاطبین خود جایی پیدا کنند.

مهمترین موضوعات سریال‌های ایرانی

بیشترین موضوعات سریال‌های ایرانی در دهه گذشته، در دسته بندی‌هایی نظیر درام، کمدی، تاریخی، عاشقانه و جنایی قرار می‌گیرند.

درام‌های اجتماعی معمولاً به بررسی مسائل اجتماعی مثل فقر، طبقه بندی اجتماعی، بیکاری، خشونت خانوادگی و… می‌پردازند. سریال‌های کمدی شامل آثاری مانند “پایتخت” و “طنز بازی” هستند که معمولاً به صورت روایتی و طنزآمیز مسائل اجتماعی را به تصویر می‌کشند.

در بین سریال‌های تاریخی ایران نیز، اغلب به بررسی دوران‌های مختلف از جمله دوران قاجار، صفویه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخته می‌شود. سریال‌های عاشقانه نیز به بررسی روابط عاشقانه بین شخصیت‌های مختلف می‌پردازند. اما موضوعات جنایی، به نظر می‌رسد که اخیراً بیشترین توجه را در سریال‌های ایرانی به خود جلب کرده‌اند.

این سریال‌ها معمولاً داستان‌هایی از قتل، ربودن، آدم‌ربایی و مسائل پلیسی را به تصویر می‌کشند. به طور کلی، موضوعات مختلفی در سریال‌های ایرانی مورد بررسی و توجه قرار گرفته‌اند که با توجه به علاقه‌مندی‌ها و سلیقه‌های هر فرد مخاطب، می‌تواند انتخاب مناسبی برای تماشای سریال باشد.

شما می توانید اخبار مربوط به فیلم ها و سریال های مورد علاقه خودتان در سر صفحه فیلم و سریال پایگاه خبری پارت نیوز دنبال کنید.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x