سینما و تئاتر

دریافت امتیاز کامل فیلم Saw X در مجموعه ترسناک اره همه را متعجب کرد

فیلم Saw X، در مجموعه فیلم‌های ترسناک اره از نگاه منتقدان از بالاترین رتبه برخوردار است. این فیلم که دهمین فیلم در مجموعه اره است؛ که دریافت چنین امتیازی توسط این فیلم همه را متعجب کرد.

به گزارش تلنگر؛ فیلم Saw X که ۸۶ نقد روی آن انجام شده است؛ رتبه‌ای که کسب کرده است در راتن تومیتوز ۸۵ درصد از نگاه منتقدین است. این رتبه در میان تمامی فیلم‌های مجموعه فیلم‎‌های ژانر وحشت اره بالاتر است. درواقع اولین فیلم مجموعه اره است که لقب فرش را از این وب‌سایت دریافت کرده است. گرچه نقدهای بیشتری در روزهای به آن اضافه خواهد شد.

پیش از فیلم Saw X ، اولین فیلم اره در سال ۲۰۰۴، صدر جدول در رتبه بندی امتیاز این سایت ایستاده بود که امتیاز آن به۵۰ درصد می‌رسید. فیلم Saw X را درواقع می‌توان بازیابی برای این مجموعه قدیمی و محبوب درنظر گرفت. نقطه ضعف این مجموعه در سال ۲۰۱۰ با عنوان Saw: The Final Chapter بود که تنها ۹ درصد از نقدها به آن امتیاز مثبت گرفت و حتی تلاشی برای جدیدتر و به اصطلاح باکلاس‌تر شدن Saw در سال ۲۰۲۱ با عنوان Saw: Spiral From The Book of Saw و با نقش آفرینی کریس راک و ساموئل ال جکسون به همراه داشت، تنها به ۳۷ درصد از نقدها دست یافت.

در این فیلم که طبق گزارش‌ها با زمان ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه طولانی‌ترین فیلم این سری خواهد بود، می‌بینیم که جان جیگسا کریمر به‌عنوان قهرمان داستان انتخاب شده و توبین بل دیگر قرار نیست نقش یک آنتاگونیست را بازی کند. فیلم Saw X را می‌توان Saw 1.5 دانست که بازه زمانی داستان آن بین نسخه‌های اول و دوم مجموعه روایت خواهد شد.

جان کرامر به امید درمان معجزه آسایی برای سرطان خود به مکزیک سفر می‌کند. او می‌خواهد با یک عمل پزشکی خطرناک و آزمایشی سرطان خود را درمان کند، ولی تنها متوجه می‌شود که کل قضیه برای کلاهبرداری از افراد آسیب پذیر است.

توبین بل در نقش جان کرامر در فیلم Saw X

فیلمنامه‌ی Saw X توسط پیت گلدفینگر و جاش استولبرگ نوشته شده و کوین گرویترت کارگردانی آن را برعهده دارد. همچنین علاوه‌بر بازگشت توبین بل، سینوو لوند، استیون برند، رناتا واکا، والت هرناندز، اکتیویا هینوجوزا، جاشوا اوکاموتو و مایکل بیچ از دیگر بازیگرانی هستند که در این عنوان سینمایی حضور دارند.

همچنین این فیلم تا به این لحظه در وبسایت Metacritic نمره ۶۱ را (براساس ۲۰ نقد) به‌دست آورده که نمره نسبتا خوبی برای آن محسوب می‌شود. در ادامه نظرات برخی از رسانه‌ها را درباره این فیلم مشاهده خواهیم کرد.

رسانه هالیوود ریپورتر: «هیچ‌یک از این‌ها بدون بل، که صدای خشن و جاذبه‌های تهدیدآمیزش آن‌قدر جذاب است که اعلان مکرر جیگساو، «من می‌خواهم بازی کنم» را ترسناک می‌سازد، کار نمی‌کند. او شخصیت را واقعاً نمادین ساخته است، درست مانند کاری که رابرت انگلوند با فردی کروگر انجام داد. هیچ جایگزینی را قبول نکنید».

رسانه ایندیپندنت: «۱۰ فیلم ساخته شده است و این روالی است که ما آنقدر با آن آشنا هستیم که به سختی می‌توان هیچ عنصری از Saw X را اصلی نامید، اما کارگردان کوین گروترت، می‌داند که چه چیزی مخاطبانش را راضی می‌کند: چند سطل خون و تهوع القای صدای ترش استخوان در اینجا، آن‌ها دقیقاً به آنچیزی که می‌خواهند، رسیدند».

رسانه بلادی دیسکاستینگ: «Saw X به بالاترین امتیاز مجموعه‌ای از فیلم‌ها دست پیدا می‌کند و این چیز کوچکی نیست زیرا ۱۰ قسمت از آن منتشر شده است. در این پیروزی برای مجموعه فیلم، احساس راحتی و شوخ‌طبعی وجود دارد که در یک ادامه‌ی داستان به کار می‌رود و از سادگی به کار گرفته شده خود به منظور نمایش شخصیت‌ها و صحنه‌های خونریزی بهره‌گیری می‌کند».

رسانه دیجیتال اسپای: «Saw X موثرترین دنباله Saw را تاکنون ارائه کرده است… Saw X هنوز هم می‌تواند حسی را که از یک گردش اره‌ای انتظار دارید را ارائه کند، اما در تلاش برای انجام کاری جدید و نه فقط همان قدیمی، به‌طور بالقوه خون تازه‌ای به سریال تزریق می‌کند».

رساانه ایندی‌وایر: «برای لذت بردن از این فیلم نیازی به تماشای سایر فیلم‌های مجموعه اره، نیست. این فیلم مخصوص آن دسته از طرفداران سرسختی است که مدام می‌خواهند چیزهای زیادی ببینند. تبریک به سازندگان و توبین بل، لیاقت این موفقیت را دارید».

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x