اخبار خودرو

شگفتی دنیای خودروهای هاچبک؛ معرفی پورشه پانامرا 2023

معرفی پورشه پانامرا 2023 را اگر بخواهیم در یک جمله به صورت خلاثه توصیف کنیم باید گفت که بسیاری از قوانین طولانی‌مدت شرکت پورشه را شکسته و یک خودرو نوآورانه در خط تولید این شرکت است.

به گزارش تلنگر؛ معرفی پورشه پانامرا جدیدترین سازه شرکت قدرتمند پورشه بسیار جالب و شوکه کننده است در این مدل جدید موتور پورشه پانمرا بر خلاف سابق وسط یا عقب خودرو نیست بلکه در جلوی آن قرار دارد. این خودرو باعث شده خانواده‌هایی که محدودیت های دو دره مدل ۹۱۱ را داشتند، دیگر با مشکل کمبود فضا مواجه نشوند. در عین حال نیزحدودا همان ظاهر و همان قدرت را در مدل جدید پورشه احساس می‌کنید.

مشخصات و معرفی پورشه پانامرا

در معرفی پورشه پانامرا با ارائه دو صندلی اضافه، با فضای پای بیشتر و فضای بار اضافی، بازهم یک تجربه رانندگی راحت و دلچسب را فراهم می‌کند. قدرت آن از یک موتور استاندارد ۳۲۵ اسب‌بخاری و توربوشارژی V6 تأمین می‌شود. پیشرانه به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود، اما گزینه چهار چرخ همچنان پا بر جا است.

برای قدرت بیشتر، مدل Panamera 4S AWD از موتور دو توربوشارژی V6 با توان ۴۴۰ اسب‌بخاری استفاده می‌کند، اما واقعاً با موتور دو توربوشارژی V8 با توان ۴۷۳ اسب‌بخاری در Panamera GTS ، سرعت به طرز واقعی افزایش می‌یابد. حتی مدل پایه Panamera دارای رفتاری مشابه اتومبیل‌های اسپرت است، با فرمان قاطع و نیروی بی‌نظیری که به طور هم‌زمان لذت رانندگی خالص را ارائه می‌دهد.

این موارد جدید هنوز در سدان‌های بزرگتر مانند برندهایی چون Audi ،BMW و Mercedes Benz وجود ندارد. برای فضای کم بار،Panamera Sport Turismo ، یک صندوق عقب با فضایی مناسب برای چمدان‌ها دارد. اگر ترجیح می‌دهید که خودروی خود را به تا ۶۸۹ اسب‌بخار ارتقاء دهید، مدل Panamera Turbo میتواند گزینه ی مناسبی برای شما داشته باشد.

بازبینی پورشه پانامرا ۲۰۲۳

شگفتی دنیای خودروهای هاچبک؛ معرفی پورشه پانامرا 2023

در معرفی پورشه پانامرا در نظر داشته باشید که هیچ تغییر مهمی در این مدل نسبت به سال قبل ایجاد نشده است. اگرچه از زمان تجدید نظر کارخانه پورشه از سال ۲۰۲۱ به طور عمده بدون تغییر باقی مانده است، اما در امسال بزرگ‌ترین آپدیت ، کروز کنترل تطبیقی استاندارد در تمام نسخه ها ارائه می‌شود.

پورشه پانامرا ۲۰۲۳ در مدل‌ها و محدوده قیمتی گسترده‌ای ارائه می‌شود، بودجه و نیازهای فرد باید تعیین کننده بهترین مدل برای باشد. در این مجموعه، حتی مدل پایه که توانایی تولید ۳۲۵ اسب‌بخاری دارد و با قیمتی کمتر از ۱۰۰٫۰۰۰ دلار شروع می‌شود، کیفیتی ندارد.

مدل‌های اجرایی (Executive) یک پیشنهاد بسیار وسوسه انگیز می‌باشد، که دارای فاصله بین دو محور بلندتر و فضای پاهای عقب بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد دارند. به نظر می رسد مدل Panamera 4S بهترین تعادل بین عملکرد و ارزش را با موتور دو توربوشارژی ۴۴۰ اسب‌بخاری V6 و سیستم همه چرخ‌انداز استاندارد دارد.

پورشه همچنین انواع بی‌نهایتی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهد، اما از تعلیق هوای تنظیمی (adaptive air suspension) ، که به بهبود رانندگی و کنترل خودرو کمک می‌کند، و بسته Sport Chrono نیز نباید چشم‌پوشی کرد. این بسته با فعال کردن تنظیمات Sport Plus کنترل راه‌اندازی و پاسخ و عملکرد موتور، گیربکس و شاسی پانامرا را بهبود می بخشد.

بررسی مشخصات فنی پورشه پانامرا ۲۰۲۳ : موتور، گیربکس و کارایی

پورشه پانامرا - تجهیزات داخل کابینبا هندلینگ چابک و سواری نرم ، به ویژه هنگامی که با تنظیم تعلیق هوای قابل تنظیم مجهز شود، راندن پورشه پانامرا ۲۰۲۳ لذت‌بخش خواهد بود این خودرو راحت و لاکچری مورد انتظار از یک هاچبک چهار دره گران‌قیمت را ارائه می‌دهد. هر پورشه پانامرا ۲۰۲۳ با موتور تقویت شده ارائه می‌شود، اما تنها برخی از آن‌ها توربو هستند. معرفی پورشه پانامرا مدل پایه ۲۰۲۳ با چرخ عقب متحرک و مدل پانامرا ۴ که چهار چرخ متحرک می‌باشد به ترتیب به موتور توربوشارژ V6 با توان ۳۲۵ اسب‌بخار مجهز شده‌ است.

مدل پایه آن در ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در باطن مدل ۴S که شتاب صفر تا صد  ۳.۶ ثانیه دارد، یک موتور دو توربوشارژ V6 با توان ۴۴۰ اسب‌بخار وجود دارد. ارتقاء به GTS توانایی موتور دو توربوشارژ V8 با توان ۴۷۳ اسب‌بخار را به شما می‌دهد. این خودرو با زمان ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. در معرفی پورشه پانامرا همچنین باید به موتوری با توان ۴۵۵ اسب‌بخار در ۴ E-Hybrid و ۵۵۲ اسب‌بخار در ۴S E-Hybrid  اشاره کرد.

میزان مصرف سوخت پانامرا ۲۰۲۳

برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ۴ E-Hybrid بهترین مدل‌های پورشه پانامرا ۲۰۲۳ هستند، زیرا دارای محدوده رانندگی کاملاً الکتریکی قبل از نیاز به راه‌اندازی موتور بنزینی خود هستند. در غیر اینصورت، موثرترین مدل‌های غیرهیبرید، مدل پایه و مدل‌های ۴ و ۴S هستند، که همه آن‌ها امتیازات مشابهی در شهر با مصرف سوخت ۱۸ مایل و در مصرف سوخت ۲۴ مایل دارند.

وقتی به مدل‌های پانامرا در مسیر تست مصرف سوخت ۷۵ مایل در ساعت ماهیت‌سنجی ما امتحان می‌شود، این داستان را با نتایج به روز خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مصرف سوخت پورشه پانامرا ۲۰۲۳ ، به وب‌سایت سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) مراجعه کنید.

ویژگی های داخل پورشه پانامرا ۲۰۲۳

پورشه پانامرا - تجهیزات داخل کابین

معرفی پورشه پانامرا با آپشن‌ها داخلی از یک کابین متمرکز بر راننده بهره می‌برد که به اندازه‌ی قیمت گران‌ آن لوکس و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. لیست آپشن ها بلند و مناسب برای این کلاس است، اما همانند هر پورشه دیگر، لیست گزینه‌ها نیز گسترده، جذاب و پرهزینه می باشد. آپشن ها شامل همه چیز می شوند، از صندلی‌های ماساژور گرفته تا دریچه‌های کنترل آب و هوا با روکش چرمی و کپسول آتش‌نشانی.

گزینه‌های بیشتر شامل صندلی‌های تهویه‌دار، درب‌های نرم بسته شونده، کنترل تهویه مطبوع خودکار چهار منطقه‌ای و آفتاب‌گیر عقب برقی می‌شوند. به ویژه صندلی‌های اسپرت با قابلیت تنظیم ۱۸ جهته بسیار جذاب می باشند. پورشه پانامرا ۲۰۲۳ به دلیل فاصله کمی که از زمین دارد، به سرنشینان حس خودروهای اسپرت را می دهد. هم چنین ، داخل آن فضای بزرگی دارد، حتی برای رانندگان قد بلند. مدل‌های اجرایی (Executive) پورشه فضای پاهایی مشابه یک لیموزین در پشت ارائه می‌دهند.

کنسول میانی با کنترل‌های لمسی برای مواردی نظیر کنترل تهویه مطبوع بسیار حرفه ای به نظر می‌رسد. متأسفانه، گفته شده که کار کردن با این سیستم کنترل لمسی در حین رانندگی پیچیده و دشوار به نظر میرسد، اما می توان به سرعت به آن عادت کرد. پورشه پانامرا ۲۰۲۳ همچنین میزان قابل توجهی فضای صندوق را نیز ارائه می‌دهد، با حدود ۵۱۰ لیتر فضای بار.

سیتم سرگرمی و اتصالات پانامرا ۲۰۲۳

یک صفحه نمایش بزرگ و جذاب ۱۲.۳ اینچی در وسط داشبورد پانامرا ۲۰۲۳ قرار دارد. متأسفانه، سیستم سرگرمی به اندازه‌ی انتظار برای استفاده آسان و راحت نیست. اگرچه دارای ویژگی‌های مطلوبی مانند همگام سازی با Apple CarPlay و Android Auto ، ناوبری و نقطه دسترسی به وای‌فای است، اما منوها پیچیده هستند و بسیاری از عملکردها می‌توانستند بیشتر قابل‌فهم باشند. همانطور که مشخص است، این سیستم می‌تواند حین رانندگی تمرکز را از فرد بگیرد.

سیستم امنیت و آپشن های کمک به راننده

معرفی پورشه پانامرا به دلیل ایمنی و عملکرد تصادفی بسیار خوب، پورشه پانامرا ۲۰۲۳ با ویژگی‌های بسیاری از کمک‌های راننده عرضه می‌کند. پورشه در حال حاضر برخی از آنها را به عنوان آپشن هی استاندارد ارائه می‌دهد، اما بسیاری از کمک‌های راننده مبتنی بر تکنولوژی مثل آپشن دید در شب و سیستم‌های ایمنی فعال نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارند. معرفی پورشه پانامرا دارای ویژگی‌های اصلی ایمنی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • هشدار تصادف و ترمز‌ خودکار قابل‌دسترسی
  • هشدار نقطه کور و هشدار ترافیک از عقب
  • کروز کنترل انطباقی استاندارد

جدول مشخصات پورشه پانامرا ۲۰۲۳ برای نسخه پایه

مشخصات مقدار
نوع موتور تویین توربو ۶ سیلندر
قدرت موتور ۳۲۵ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور ۲.۹ لیتر
حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت
گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد ۵.۶ ثانیه
حداکثر فاصله از زمین (تعلیق فولادی) ۱۳۴ میلی متر
ظرفیت باک ۷۵ لیتر
وزن خالص ۱۸۶۰ کیلوگرم
طول x عرض x ارتفاع ۵,۰۴۹ × ۱,۹۳۷ × ۱,۴۲۳ میلی متر
مصرف سوخت ۱۰.۲ تا ۱۳.۲ لیتر در صد کیلومتر

سخن پایانی

در معرفی پورشه پانامرا ۲۰۲۳ ، پورشه از سنت‌های طولانی‌مدت خود دور شده است. این خودرو با موتور در جلو و توزیع وزن بهینه، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و لوکس است. با ارائه دو صندلی اضافی و فضای پا و بار بیشتر، تجربه‌ای شگفت‌انگیز از رانندگی را فراهم می‌کند. از نظر توان، موتورهای توربوشارژی V6 و V8 با توان‌های مختلف ارائه می‌شود، که باعث تسریع قابل‌ملاحظه‌ای در عملکرد می‌شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x