ارتباطات

رفع مشکل هنگ کردن آیفون با سه ترفند ساده

آیفون از سری محصولات اپل است که دارای سیستم عامل و امکانات خاص خودش می‌باشد و همیشه جزو پیشتازان دنیای دیجیتال بوده است. اما هنگ کردن آیفون مشکلی است که اکثر کاربران آیفون با آن مواجه می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما روش‌هایی را آموزش دهیم تا از این مشکل رهایی یابید.

به گزارش تلنگر؛ آیفون یک گوشی هوشمند است که از یک سیستم عامل هوشمند برای استفاده از امکانات سخت افزاری بهره می‌برد. این گوشی هوشمند، توسط شرکت Apple،که یک شرکت آمریکایی است ساخته شده و هنوز نسخه‌های جدید آن با قابلیت‌های جدید وارد بازار می‌شود. از مهم ترین نقاط ضعف اپل در گوشی‌هایش می‌توان هنگ کردن آیفون را نام برد.

آیفون در ژانویه ۲۰۰۷ (۱۹دی۱۳۸۵) توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت شرکت اپل معرفی و در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی روانه بازارهای آمریکا شد.

گوشی آیفون از سال ۲۰۰۸، در بازار جهانی گوشی و موبایل نیز عرضه شد. در اولین عرضه آیفون صفحه‌ کلید دکمه‌ای نداشت و به صفحه لمسی مجهز بود و دارای یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است البته آیفون ۵ نمایشگر ۴ اینچی دارد. گوشی آیفون همچنان تنها از یک کلید home برخوردار می‌باشد.

آیفون از مرورگر وب سافاری مرورگر اصلی اپل بهره می‌گیرد. اپل هر ساله، جدیدترین گوشی خود را در شهریورماه معرفی می‌کند.جدیدترین  نسخه iPhone هم آیفون ۶ است که در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ عرضه شد. سپس آیفون ۶ پلاس و ۶ اس و ۶ اس ای وارد بازار شدند.

کندی و هنگ کردن آیفون

گوشی آیفون را می‌توان به علت داشتن امکانات زیادی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از بهترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های موبایل در سراسر دنیا به شمار می‌رود؛ اما همچون هر دستگاه الکترونیکی دیگر، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوند. یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون از آن گله دارند، هنگ کردن آیفون است.

در این مقاله، به بررسی علت‌ها و راهکارهای رفع مشکل هنگ کردن آیفون می‌پردازیم. در صورتی که با انجام کارهای گفته شده مشکل شما حل نشد، می‌توانید به یکی از مراکز تعمیرات موبایل در تهران مراجعه کرده و از متخصصان آن مجموعه درخواست کمک کنید.

علت هنگ کردن آیفون چیست؟

بستن برنامه های باز روی گوشی

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از گوشی هوشمند آیفون استفاده می‌کنید. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که دستگاه شما هنگ کند. عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود، در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

باز کردن برنامه های زیاد در آیفون

یکی از دلایل شایع برای هنگ کردن آیفون، بارگذاری بیش‌ازحد دستگاه است. وقتی که برنامه‌ها و فایل‌های زیادی روی تلفن همراه شما نصب شده باشند و حافظه آن پر شود، اجرای نرم افزارها و عملکرد گوشی ممکن است کند شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است فایل‌ها و اپلیکیشن‌های غیرضروری را حذف کرده و حافظه گوشی را خالی کنید. به شما توصیه می‌کنیم از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بهره ببرید تا اطلاعات خود را آنلاین نگه‌دارید و حافظه دستگاه را تخلیه کنید.

نرم افزارهای ناسازگاری

نصب نرم‌افزارهایی که با برنامه iOS همخوانی ندارند یا نسخه‌های قدیمی از همین برنامه‌ها نیز می‌تواند منجبر به هنگ کردن آیفون منجر شود. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه از نسخه‌های به ‌روز و رسمی اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. اگر یک برنامه خاص باعث هنگ کردن گوشی می‌شود، بهتر است آن را حذف کرده یا نسخه به‌ روز شده آن را نصب کنید. همچنین قبل از نصب هر برنامه جدید، اطمینان حاصل کنید که با سیستم عامل آیفون شما سازگار است.

مشکلات سخت افزاری

هنگ کردن آیفون

گوشی آیفونی که دارید ممکن است به علت نقص به وجود آمده در سخت‌افزاری هنگ کند. این مشکلات ممکن است شامل خرابی در تراشه‌ها یا باتری باشند. در این صورت ممکن است مجبور شوید قطعات معیوب را تعویض کنید. در صورتی که متوجه هنگ مکرر گوشی خود شده‌اید و از کارکرد بی نقص نرم افزارهای نصب مطمئن هستید، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکلات سخت‌افزاری احتمالی را بررسی و رفع کند.

چگونه مشکل هنگ کردن آیفون را بر طرف کنیم

حال که با مشکلات احتمالی که ممکن است برای گوشی هوشمند شما ایجاد شود آشنا شدید، قصد داریم روش‌هایی که می‌توان آن‌ها را برطرف کرد، مورد بررسی قرار دهیم.

بستن برنامه‌های پس زمینه

برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، ممکن است باعث هنگ کردن گوشی شوند. برای بستن آن‌ها و افزایش عملکرد گوشی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • دکمه Homeرا دو بار به سرعت فشار دهید. این کار باعث باز شدن مرورگر برنامه‌های در حال اجرا می‌شود.
  • برنامه‌هایی که می‌خواهید ببندید را به بالا بکشید تا از لیست برنامه‌ها خارج شوند.
  • سپس دکمه Homeرا دوباره فشار دهید تا به صفحه اصلی گوشی بازگردید.

با انجام این مراحل، نرم افزارهای در حال اجر در پس زمینه بسته خواهند شد و منابع سیستم آزاد می‌شود که می‌تواند به بهبود عملکرد گوشی شما کمک کند.

پاکسازی حافظه دستگاه آیفون

هنگ کردن گوشی آیفون

حافظه گوشی آیفون به مرور زمان و با نصب نرم افزارهای مختلف پر می‌شود. چنین مشکلی باعث هنگ کردن گوشی می‌شود. برای پاکسازی حافظه و بهبود عملکرد گوشی خود، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

حذف برنامه‌ها و فایل‌هایی که نمی‌خواهید

هر برنامه یا فایلی که بی‌اهمیت به نظر می‌آید، حذف کنید. بسیاری از مواقع ممکن است نرم افزاری را برای انجام کاری خاص نصب کرده باشید؛ اما دیگر از آن استفاده نمی‌کنید. به جرأت می‌توان گفت یکی از دلایل شایع کندی و هنگ کردن گوشی وجود اپلیکیشن‌هایی است که مدت‌ها از آن استفاده نکرده‌اید.

بروزرسانی نرم افزار آیفون

به روز رسانی نرم افزار iOS

اطمینان حاصل کنید که سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای گوشی شما به ‌روز باشند. به‌روزرسانی‌ها می‌توانند بهبودهای امنیتی و عملکرد را به همراه داشته باشند. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • به تنظیمات (Settings) گوشی بروید.
  • به بخش عمومی (General) بروید.
  • در بخش نرم‌افزار (Software Update) روی به‌روزرسانی نرم‌افزار (Software Update) کلیک کنید.
  • اگر به ‌روزرسانی موجود باشد، آن را دانلود و نصب کنید.

با به‌ روزرسانی نرم‌افزار به نسخه‌های جدید آیفون، می‌توانید مشکلات امنیتی و عملکرد را بهبود بخشید و از هنگ کردن غیرضروری گوشی آیفون جلوگیری کنید.

استفاده از برنامه‌های بهینه‌ساز حافظه

برخی از برنامه‌های بهینه‌ساز حافظه که اپ استور برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده است، می‌توانند به شما در پاکسازی حافظه و افزایش عملکرد گوشی کمک کنند. با پاکسازی حافظه و مدیریت به‌ درستی فضای ذخیره‌ سازی گوشی آیفون خود، می‌توانید از هنگ کردن آن جلوگیری کنید و تجربه بهتری از دستگاه خود داشته باشید.

برگرداندن گوشی آیفون به تنظیمات کارخانه

اگر همچنان با مشکل هنگ کردن آیفون روبه‌ رو هستید و راهکارهای قبلی به نتیجه نرسیده‌اند، بهتر است به تنظیمات کارخانه بازگردید. این کار بازنشانی تمام تنظیمات گوشی شما را انجام می‌دهد و ممکن است مشکل را حل کند. قبل از انجام آن حتما نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم خود تهیه کنید؛ زیرا تمام داده‌ها از گوشی حذف خواهند شد. برای بازنشانی تنظیمات کارخانه:

  • تنظیمات (Settings) گوشی را باز کنید.
  • روی بخش عمومی (General) بزنید.
  • در این بخش باید آخرین گزینه، بازنشانی (Reset) را انتخاب کنید.
  • گزینه “بازنشانی همه تنظیمات” (Erase All Content and Settings) را انتخاب کرده و دستورات را دنبال کنید.

پس از انجام بازنشانی، گوشی آیفون شما به تنظیمات کارخانه بازگردانده می‌شود و شما باید آن را مجددا تنظیم کنید.

متصل کردن به شارژ

به شارژ زدن گوشی آیفون

شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد؛ اما با متصل کردن تلفن به شارژ ممکن است مشکل شما برطرف شود. در بسیاری از مواقع کاربران در حال کار با موبایل خود هستند و به میزان باتری توجه ندارند. با کاهش ذخیره باتری، انرژی کافی در اختیار سخت افزار قرار نمی‌گیرد و عملکرد آن با مشکل مواجه می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید اگر به کافی بودن شارژ گوشی آیفون خود بی توجه باشید، ممکن است در طولانی مدت آسیب‌های جدی به قطعات داخلی دستگاه وارد شود.

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی عوامل هنگ کردن گوشی و روش‌های رفع مشکل هنگ کردن آیفون پرداختیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا همیشه دستگاه خود را به‌روز نگه دارید و توجه داشته باشید که نرم‌افزارهای ناسازگار با آیفونتان را نصب کنید. اگر مشکل هنگ کردن آیفون شما همچنان ادامه شد، به شما توصیه می‌کنیم در اولین فرصت به مراکز تعمیرات موبایل در شهرتان مراجعه کنید تا یک متخصص مشکل گوشی شما را برطرف کند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x