ارتباطات

رونمایی از هوشمندترین لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک ۴ اولترا

به گزارش تلنگر؛ Samsung Electronics Co، امروز عرضه هوشمندترین مجموعه لپتاپ‌های شخصی خود را اعلام کرد. گلکسی بوک ۴ اولترا ، بوک ۴ پرو و بوک ۴ پرو ۳۶۰، آخرین سری با یک پردازنده هوشمند جدید، واضح تر و تعاملی تر عرضه می شود.

صفحه نمایش و یک سیستم امنیتی قوی شروع یک دوره جدیدی از لپتاپ های مجهز به هوش مصنوعی است که بهره وری، تحرک و اتصال نهایی را ارائه می دهد. این پیشرفت‌ها نه تنها خود دستگاه را بهبود می‌بخشند، چه بسا کل اکوسیستم گلکسی سامسونگ را وارد مرحله جدید می‌کنند و دسته رایانه‌های شخصی را ارتقا می‌دهند و چشم‌انداز سامسونگ را نیز در مورد نوآوری هوش مصنوعی تسریع می‌بخشند.

سامسونگ همواره پای‌بند به توانمندسازی افراد برای تجربه امکانات جدید است تا بتواند زندگی روزمره آن‌ها را بهبود بخشد. این روند و الگو جدید را می توان از طریق اکوسیستم گسترده گلکسی ما و همکاری آزاد با دیگر رهبران صنعت به دست آورد. سری گلکسی بوک ۴ نقش کلیدی در ارائه بهترین اتصال در کلاس به اکوسیستم ما ایفا می کند که نحوه تعامل مردم با رایانه شخصی، تلفن، تبلت و سایر دستگاه های خود را برای تجربه های واقعاً هوشمند و متصل گسترش می دهد.

معرفی مشخصات گلکسی بوک ۴ اولترا

باتری و قدرت پردازش گلکسی بوک 4 اولترا

سری جدید سامسونگ گلکسی بوک ۴ اولترا، مجهز به یک پردازنده هوشمند برای عملکرد قدرتمند است که بهره وری را به حداکثر می رساند. آخرین سری با پردازنده جدید اینتل Core Ultra 9 عرضه می شود. که یک واحد پردازش مرکزی، همان CPU سریعتر، یک واحد پردازش گرافیکی با کارایی بالاتر (GPU) و یک واحد پردازش عصبی (NPU) تازه اضافه شده را در یک بسته واحد ترکیب می کند.۲  همراه با اولین برنامه شتاب دهنده رایانه های شخصی هوش مصنوعی اینتل – که شامل بیش از ۱۰۰ فروشنده مستقل نرم افزار (ISV) است، این پردازنده جدید قابلیت های هیجان انگیز هوش مصنوعی را امکان پذیر می کند و به افزایش بهره وری در سری Galaxy Book4 کمک می کند.

علاوه بر این، پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA® GeForce RTX™ ۴۰۷۰ لپ تاپ تجربه کاربر را به سطح بالاتری می برد. خلاقیت با ابزارهای ایجاد سریع و مولد مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط فناوری انویدیا استودیو پشتیبانی می‌شود، سوپرشارژ می‌شود. برای مثال، می‌توانید با استفاده از انتشار پایدار بهینه شده با  RTX، تصاویر خیره‌کننده‌ای با متن ساده در چند ثانیه ایجاد کنید. کاربران گلکسی بوک ۴ اولترا همچنین می‌توانند به طور کامل در بازی‌ها با فناوری NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) غرق شوند که تصاویر با کیفیت بالاتری را برای بیش از ۵۰۰ بازی و برنامه محبوب با ردیابی پرتو ایجاد می‌کند.

مشخصات باتری گلکسی بوک ۴ اولترا

به دلیل افزایش راندمان انرژی، می‌توانید با یک بار شارژ مدت زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید.۵ کاربران Galaxy Book4 Ultra همچنین می‌توانند به سرعت یک شارژر را شارژ کنند.

۵۵ درصد عمر باتری اضافی فقط در ۳۰ دقیقه۶ با استفاده از آداپتور ۱۴۰W4  که ۱.۴ برابر بزرگتر از مدل قبلی خود است. حریم خصوصی و امنیت داده ها به دلیل هوشمندتر شدن و متصل شدن دستگاه ها به طور فزاینده ای ضروری شده است.

به همین دلیل است که سامسونگ در حال ساخت میراث امنیتی است که از طریق چندین دستگاه سامسونگ گلکسی با Samsung Knox ایجاد کرده است و برای اولین بار اقدامات امنیتی را در سطح چیپست برای سری گلکسی بوک افزایش می دهد. این سه مدل مجهز به تراشه‌های امنیتی مجزای جدید سامسونگ ناکس هستند که داده‌های حیاتی سیستم را به طور جداگانه ایمن می‌کند و به تلاش‌های امنیتی چند لایه موجود با اینتل و مایکروسافت می‌افزاید.

صفحه نمایش گلکسی بوک ۴ اولترا

گرافیک گلکسی بوک ۴ اولترا

نمایشگر ارتقا یافته سری گلکسی بوک ۴ اولترا نمای واضحی را به شما ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید در حین حرکت کارآمد بمانید. این سری با نمایشگر Dynamic AMOLED 2X که کنتراست واضح و رنگ‌های زنده را ارائه می‌کند، چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل، تجربه تماشای باورنکردنی را به رخ می‌کشد. Vision Booster از یک الگوریتم هوشمند فضای باز استفاده می کند تا به طور خودکار دید و بازتولید رنگ را در شرایط روشن افزایش دهد، در حالی که فناوری ضد انعکاس۷ بازتاب های حواس پرتی را کاهش می دهد.

با یک صفحه نمایش لمسی که اکنون به هر سه مدل اضافه شده است، سری Galaxy Book4 نه تنها تجربه تماشای واضحی را ارائه می‌کند، بلکه کاملاً تعاملی است یک رابط کاربری مبتنی بر لمسی بهینه و آشنا را ارائه می‌کند، درست مانند تجربه در تلفن هوشمند یا لپتاپ.

در حالی که تصاویر بصری خوب بسیار مهم است، داشتن صدای پیشرفته به همان اندازه برای یک تجربه کامپیوتر کامل مهم است. بلندگوهای چهارگانه AKG با Dolby Atmos®  اکتاوهای بالا و باس غنی را برای صدایی واضح و واضح ارائه می دهند. میکروفون‌های دوگانه با کیفیت استودیو با حذف نویز هوش مصنوعی دو جهته، صدای شما را به وضوح در حین تماس‌های ویدیویی، حتی در محیط‌های پر سر و صدا در فضای باز ضبط می‌کنند.

وقتی با Galaxy Buds2 Pro جفت می‌شود، LE Audio8  یک استاندارد صوتی پیشرفته بلوتوث صداهای واقعی را با تأخیر کمتر فعال می‌کند تا تجربه‌هایی مانند بازی را فراگیرتر کند. سوئیچ خودکار۹ به شما این امکان را می دهد که Buds خود را به طور یکپارچه به چندین دستگاه متصل کنید.

شما می‌توانید گلکسی بوک ۴ اولترا را از تلفن هوشمند، تبلت و ساعت به تلویزیون و اکنون به یک رایانه شخصی دیگر متصل کنید؛ بنابراین می توانید از گوش دادن به دستگاه های خود بدون ورودی دستی یک صفحه لمسی بزرگ و طیف گسترده‌ای از پورت‌ها از جمله درگاه HDMI 2.1 جدید لذت ببرید که آن برای افزایش قابلیت استفاده از سری جدید گلکسی بوک ۴ اولترا طراحی شده‌اند. همه این ویژگی‌ها در طراحی باریک و سبکی بسته‌بندی شده‌اند که امکانات قدرتمندی را در حین حرکت باز می‌کند.

همراه با تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های Galaxy، کاربران سری Galaxy Book4 می‌توانند از بهره‌وری و خلاقیت بیشتر بهره ببرند. سامسونگ استودیو، ۱۰ ابزار جدید ایجاد ویدیو که در دستگاه‌های Samsung Galaxy در دسترس است، طراحی شده است تا به همه کمک کند خالق باشند، به شما امکان می‌دهد به ویرایش ویدیوهای ساخته شده در دستگاه خود ادامه دهید.

به شما این امکان را می‌دهد تا ادیت عکس در تلفن یا تبلت را با جزئیات بیشتر در رایانه شخصی تان انجام دهید. اکنون می‌توانید در گالری سامسونگ برای رایانه شخصی موجود است، به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را به سرعت تصحیح کنید و به‌طور خودکار سایه‌ها و بازتاب‌های ناخواسته را با بهینه‌سازی مجهز به هوش مصنوعی برای تصویری بی‌نقص پاک کنید. صفحه دوم ۱۱ به این معنی است که می توانید از تبلت خود به عنوان مانیتور برای Book4 خود استفاده کنید و بهره وری خود را با حالت های مختلف مانند Duplicate،Extension  و Now Rotation افزایش دهید.

مشخصات فنی مشخصات فنی گلکسی بوک ۴ اولترا سامسونگ

پورت های اتصال باتری و قدرت پردازش گلکسی بوک 4 اولترا

ابعاد ۳۵۵٫۴ در ۲۵۰٫۴ در ۱۶٫۵ میلی‌متر
وزن ۱٫۸۶ کیلوگرم
سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ هوم
نمایشگر ۱۶ اینچ لمسی اولد، وضوح ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۶:۱۰، روشنایی ۴۰۰ نیت، نرخ نوسازی ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز، پوشش ۱۲۰ درصدی DCI-P3
پردازنده‌ی مرکزی نسل ۱۴ اینتل سری Intel Core Ultra 9 یا Intel Core Ultra 7
پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia RTX 4070 Laptop یا Nvidia RTX 4050 Laptop
رم ۱۶ یا ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت LPDDR5X
فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت یا ۲ ترابایت SSD
وب‌کم ۲ مگاپیکسلی، وضوح ۱۰۸۰p
درگاه دو تاندربولت ۴، یک USB-A، یک HDMI 2.1، جک هدفون و میکروفون، اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD
شبکه وای‌فای ۶E، بلوتوث ۵٫۳
کیبورد دارای نور پس‌زمینه
باتری ۷۶ وات‌ساعت

ویژگی های جدید گلکسی بوک ۴ اولترا

مشخصات فنی گلکسی بوک 4 اولترا

بهره وری هوشمند به طور کامل توسط عملکرد سخت افزاری پیشرفته پشتیبانی می شود، بنابراین دستگاه می تواند با حداکثر پتانسیل خود کار کند. گلکسی بوک ۴ اولترا گرما و صدای فن را با یک سیستم خنک‌کننده بهینه جدید کاهش می‌دهد، از جمله یک محفظه بخار ۱۱ درصد عریض‌تر و یک فن دوگانه با طراحی فاصله پره‌ها ناهموار.

تاریخ عرضه به بازار جهانی

سری گلکسی بوک ۴ به تدریج در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد و از ژانویه ۲۰۲۴ با کره شروع می شود. گلکسی بوک ۴ اولترا در ۱۶ اینچی در رنگ Moonstone Grey، گلکسی بوک ۴ پرو در ۱۴ و ۱۶ اینچ در دسترس خواهد بود.

لپ تاپ ۱۶ اینچ با گزینه های رنگی Moonstone Grey و Platinum Silver و Galaxy Book4 Pro 360 16 اینچ در رنگ Moonstone Grey و Platinum Silver در دسترس خواهند بود. این سری در یک پوشش تصفیه شده و مینیمال با طیف وسیع تری از مواد بازیافتی، از جمله پلاستیک، شیشه و آلومینیوم ارائه خواهد شد.

قیمت گلکسی بوک ۴ اولترا

قیمت لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اولترا سامسونگ در کانفیگ پایه حدود ۲٬۵۹۷ دلار است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x