خانواده

اصلی ترین وسایل مورد نیاز برای سربازی | برای سربازی چی ببرم؟

در این مطلب تلاش کردیم لیست کامل از وسایل و لوازمی که یک سرباز در دوران خدمت سربازی و آموزشی به آنها احتیاج پیدا می کند را به طور کامل معرفی کنیم.

به گزارش تلنگر؛ یکی از مهمترین سوال هایی که برای مشمولین اعزام شده به خدمت سربازی پیش می آید این است که برای سربازی چه وسایلی مورد نیاز است.

وسایل شخصی مورد نیاز دوره آموزشی سربازی

استفاده از لباس های شخصی و پرکاربرد یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت. از جمله این لباس ها می توان به  زیر پوش(کامل غیر رکابی)، چند عدد شرت با جیب زیپ دار، پیژامه، چند جفت جوراب سیاه (با الیاف طبیعی غیر پلاستیکی)، همچنین در روزهای سرد لباس ها و جوراب های گرم را همراه خود بیاورید.

وسایل حمام دوران سربازی

وسایل استحمام مورد نیاز دوران سربازی می توان به شامپو،  لیف، صابون، حوله حمام، وسایل اصلاح یا داروی نظافت حمام اشاره کرد.

شوینده های مورد نیاز دوران سربازی

با توجه به ازدحام جمعیت در در دوران سربازی همراه داشتن مواد شوینده باری رعایت نظافت شخصی بسیار ضروری است.

از جمله مواد شوینده مورد نیاز در دوران سربازی می توان به پودر لباس شویی، مایع ظرف شویی، فرچه، صابون، تعدادی گیره لباس (فلزی یا پلاستیکی)، طناب برای آویزان کردن لباس ها، اسکاچ و مایع ظرفشویی اشاره کرد.

یک سرباز در خیابان

وسایل مورد نیاز برای خدمت سربازی

از جمله لوازم شخصی مورد نیازبرای گذراندن دوران سربازی عبارتند از: مسواک، خمیر دندان، صابون مایع، صابون صورت، حوله دست و صورت، ناخن گیر، نخ دندان، وسایل نماز خواندن، فرچه، واکس، چند قطعه دستمال برای پاک کردن پوتین، یک بسته دستکش یکبار مصرف چند قرص و داروی مجاز و غیر خواب آور که می توانند بسیار کاربردی باشند.

وسایل غیر ضروری دوره سربازی

لوازم متفرقه و غیر ضروری دوران سربازی که نبود شان زیاد دردسر ساز نیست و بودن شان می تواند کمک کننده باشد عبارتند از: سنجاق قفلی، یک قطعه ابر کوچک یا پارچه( برای تمیز کردن کمد و لبه های تخت)، یک چوب لباس کوچک و یک قلاب پلاستیکی کوچک برای آویزان کردن لباسنایلونها و کلاه، یک جفت دمپائی حتی الامکان سبک و کم حجم و کوچک، یک آینه کوچک، یک بسته پلاستیک فریزر، چند بسته کوچک دستمال جیبی( دستمال کاغذی)، نخ و سوزن، قیچی کوچک، حداقل عدد پلاستیک مشکی، ۳ عدد قفل کوچک برای قفل درب کمد، درب کمد حمام و کیسه انفرادی، که هر قفل حداقل دو کلید داشته باشد، عدد دفترچه یادداشت کوچک، خودکار آبی، خودکار قرمز و مشکی، کارت تلفن، کارت خودپرداز بانک، یکی از مدارک شناسایی تر جیحاً کارت ملی، یک پتوی مسافرتی کوچک یک نفره.

وسایل مورد نیاز سربازی

مدارک مورد نیاز برای خدمت سربازی

مدارک: کلیه مدارکی که با پاکت عودت مدارک بر می گردانند آورده شود، کارت واکسن، برگه تعیین مکان اعزام و پاکت آن، برگه تعیین زمان اعزام و پاکت آن، چند فتوکپی از صفحه اول شناسنامه، ۲ عدد فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه، ۲ فتوکپی از کارت ملی، چند فتوکپی از گواهی فراغت از تحصیل.

لوازم و وسایل خوراکی مورد نیاز برای دوران سربازی

وسایل غذا خوری مورد نیاز در دوران سربازی عبارتند از: قاشق، در بازکن، بشقاب، چنگال، کاسه، کارد میوه خوری، قاشق چایی خوری، لیوان.

با اینکه در دوران خدمت غذای سربازان برای آن ها پخته می شود اما می توانید یکسری میان وعده و تنقلات با خود ببرید؛ به عنوان مثال چند عدد بیسکویت، مقداری شکلات، مقداری کشمش،  مقداری نبات، مقداری گردو و آجیل هایی که دوست دارید و به شما انرژی می دهند.

وسایل مورد نیاز در سربازی

آمادگی روحی دوران سربازی

آمادگی روحی و روانی در دوران سربازی بسیار مقوله ی مهمی است. معمولا افرادی در دوره آموزشی اذیت می شوند که از نظر روحی و روانی قوی نیستند. به همین خاطر سربازان فراری با ۲ متر قد وجود دارند که به قول خودشان آدم های قوی و با تجربه بودن اما در دوران سربازی کم آوردند و فرار کردند.

برخلاف سرباز فراری ها، سربازان با جثه و ظاهر معمولی وجود دارند که به راحتی و با قدرت دوران سربازی را پشت سر می گذارند. بنابراین پیش از اعزام به خدمت سربازی فرد باید روحیه ی خود را قوی کند.

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x