اخبار خودرو

بررسی کامل مشخصات MVM X22PRO

خودرو MVM X22PRO از جمله خودروهای اقتصادی ولی لوکس وارداتی در ایران است که در ادامه به بررسی این خودرو پرطرفدار در ایران خواهیم پرداخت با تلنگر همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ خودروی MVM X22PRO با بهره‌گیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، جزو ۱۰ موتور برتر چین به حساب می‌آید. خودروی ام وی ام X22با طیفی از امکانات رفاهی قابل توجه، می‌تواند نمایشی واقعی از لحظات پر شور و نشاط و حس جوانی را برای سرنشینان فراهم کند.

خودروی MVM X22PRO طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب می‌کند. عملکرد پیشرانه‌ی خودرو MVM X22PRO در سطح قابل قبول نسبت به سایر رقیبان قرار دارد. اگر دنبال یک خودروی شاسی بلند قیمت مناسب، با طراحی خاص و امکانات معقول هستید،ام وی ام ایکس ۲۲ می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد.

درباره ام وی ام x22 پرو دنده ایMVM X22PRO

تقریبا یک سال و نیم پیش بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو به واسطه فروش بالا محصول MVM X22، MVM X22 Pro را روانه بازار کرد، که بار دیگر مدیران خودرو میزان فروش خوبی را با این محصول تجربه کرد. نام اصلی این خودرو تیگو ۲ پرو بوده که در سالهای اخیر توسط کمپانی چینی چری به بازار جهانی عرضه شده است.

به تازگی گروه خودروسازی مدیران خودرو قصد دارد نسخه ام وی ام X22 پرو MT یا همان ام وی ام X22 پرو دنده ای را با ظاهر تا حدی شبیه به  X22 PRO اما با تغییراتی در بخش فنی به بازار ایران عرضه کند. X22 پرو دنده ای ، خودرویی اقتصادی از نوع هاچ بک کراس و در کلاس طراحی B است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه تری نسب به نسل قبلی خود (MVM X22) دارد.

اطلاعات کلی MVM X22PRO

کلاس بدنه کراس اور
حجم موتور ۱۰۰۰ سی سی
نوع موتور بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها ۳
نوع جعبه دنده اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی
مصرف سوخت ترکیبی ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مشخصات فنی mvm x22proموتور MVM X22PRO

موتور X22 پرو دنده ای، موتوری ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده و مجهز به زنجیر تایم و از نسل سوم موتور های چری است که قادر است قدرت نهایی ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. انتظار می رود X22 پرو دنده ای شتاب ۰-۱۰۰ را با توجه به وزن ۱.۲ تنی خود، در بازه زمانی ۱۶ ثانیه طی کند.

ایمنی

MVM X22PRO کیفیت بدنه

ترمز دستی که برای MVM X22PRO تعبیه شده است از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثر پارک را تضمین می کند.

فولادهای با استحکام بالا بیش از ۶۰ درصد در آلیاژ وجود دارند. چندین ورق فولادی با مقاومت فوق العاده بالا Benteler. تمامی قسمت های پوشش از ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده است.

مشخصات بدنه MVM X22PRO

به صورت کلی ام وی ام  ایکس ۲۲ پرو دنده ای یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT همان زبان پلتفرم و زبان طراحی x22 pro است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه دارد و طراحی آن حس خوبی را به بیننده القا می کند. در نمای جلو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند جلو پنجره بزرگ و مشبک و کهکشانی است که در میانه آن لوگوی MVM قرار گرفته است.

چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع  چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد.

همچنین در نمای جلو MVM X22PRO دنده ای دیفیوزر جلو را مشاهده می کنیم که به رنگ نقره ای و در زیر قسمت پلاک قرار گرفته است. در نماهای جانبی ام وی ام x22 پرو دنده ای یک خط طراحی را مشاهده می کنیم که از قسمت گلگیر جلو شروع شده و تا قسمت چراغ های عقب کشیده می شود.

سانروف

خودرو x22 pro مجهز به سانروف گردیده است که این آپشن علاوه بر ایجاد امکان مشاهده و لذت از آسمان بالای سر و نور خورشید، امکان تهویه سریع هوای داخل خودرو را نیز فراهم می آورد.

مشخصات فضای داخلی MVM X22PRO

در بخش کابین با اینکه از پلاستیک خشک استفاده شده است اما سعی  شده است با استفاده از المان ها و طرح های مختلف ، حس اقتصادی بودن به سرنشینان القا نشود. طراحی متریال مورد استفاده در رو دری های این خودرو را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم. بخش بالای رو دری ها از جنس پلاستیک خشک اما طرح دار است و کیفیت معمولی دارد. در بخش میانی رودری ها از رویه چرم مصنوعی، هماهنگ با تریم استفاده شده در داخل کابین هستند و در بخش پایین رو دری ها نیز مانند قسمت بالا از پلاستیک خشک استفاده شده است.

صفحه نمایش کنسول مرکزی ۹ اینچی HD. صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی HMI دارای قاب مشکی و دکمه های لمسی است که حس قوی مد و تکنولوژی را به شما القا می کند.

فرمان برقی (EPS)کابین راننده MVM X22PRO

این خودرو مجهز به فرمان برقی گردید که علاوه بر سهولت رانندگی با تامین نیروی مورد نظر خود از سیستمهای برقی خودرو از اتلاف قدرت موتور جهت فعال نگه داشتن پمپ هیدرولیک کاسته و در نهایت سبب افزایش کارایی خودرو می گردد. همچنین حساس بودن نرمی و یا سفتی فرمان خودرو به میزان سرعت سبب افزایش امنیت سرنشینان می گردد.

مزایا و معایب MVM X22PRO

مزایا: مصرف سوخت مناسب – امکانات رفاهی قابل قبول – فضای کابین به نسبت مناسب – پیشرانه کم استهلاک

معایب: متریال نه چندان با کیفیت قطعات کابین – سواری به نسبت خشک در بخش عقب – تعلیق قدیمی در بخش عقب

تفاوت ها با نسخه اتوماتیک

مهم ترین تفاوت میان این دو، در بخش فنی است. قوای محرکه X22 pro یک موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری است و گیربکس آن از نوع ۹ سرعته CVT می باشد اما در نسخه X22 PRO MT قوای محرکه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. چراغ های روشنایی اصلی در نسخه اتومات از نوع LED بوده اما در نسخه دنده دستی از نوع هالوژنی است. ترمز دستی در نسخه اتومات به صورت برقی و در نسخه دنده دستی به صورت مکانیکی است. در ام وی ام x22 pro با دنده اتوماتیک قابلیت auto hold وجود دارد. اما در ام وی ام X22 پرو دنده ای این قابلیت وجود ندارد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x