آموزش و پرورش

حذف شهریه از مدارس دولتی

باتوجه به آخرین تغییرات مجلس در قوانین آموزش و پرورش؛ احمد محمودزاده توضیحاتی را اعلام کرد.

به گزارش تلنگر؛ احمد محمودزاده درباره تغییرات اعمال شده توسط مجلس در قانون تأسیس مدارس غیردولتی اظهار کرد: چیزی به اندازه ۱۷ بند به قانون تاسیس مدارس غیردولتی اضافه شد که تغییرات محتوایی، حمایتی و ارتقای آموزشی و پرورشی را به همراه دارد.

وی افزود: مصوبات جدید در بحث حمایت از معلمان و نظارت‌ها در دریافت شهریه کمک‌کننده است و امیدواریم در شورای نگهبان هم تأیید شود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: ۲۱۰ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی که به صورت نیروی آزاد هستند، در کلاس‌های ضمن خدمت حاضر شدند بر این اساس افرادی که در مدارس غیردولتی حضور می‌یابند باید دارای صلاحیت معلمی باشند، آموزش‌های لازم را دریافت کرده و رشته تحصیلی مرتبط داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به کاهش ساعات حضور معلمان مدارس غیردولتی براساس مصوبه مجلس گفت: در گذشته حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی کارگری محاسبه می‌شد و باید حتماً ۴۴ ساعت در هفته تدریس می‌کردند تا بتوانند حقوق و بیمه کامل را دریافت کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: با مصوبه مجلس آنها همانند سایر معلمان مدارس دولتی هستند و بر این اساس ساعت کار معلمان مدارس ابتدایی به ۲۵ ساعت، معلمان مدارس متوسطه به ۳۰ ساعت و مدیران و عوامل اجرایی به ۳۶ ساعت کاهش یافت که استاندارد دنیا اینگونه است.

افزایش ۴۷ درصدی حقوق معلمان دوره ابتدایی

وی یادآور شد: اکنون معلمان با این مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق تمام وقت را دریافت می‌کنند و بیمه کامل خواهند شد و این موضوع در ایجاد انگیزه معلمان مدارس غیردولتی و برای ارتقای آموزش‌ها در حوزه کیفت‌بخشی و حوزه مسائل تربیتی تأثیرگذار است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی مطرح کرد: با کاهش ساعت کار معلمان مدارس  غیردولتی، حقوق معلمان دوره ابتدایی ۴۷ درصد و دوره متوسطه ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش «آیا بار مالی ناشی از افزایش حقوق معلمان برای موسسان مدارس  غیردولتی قرار است در شهریه اعمال شود؟»، گفت: سال گذشته هم این موضوع را لحاظ کردیم و دستمزد معلمان در شاخص نرخ شهریه، ۳۰ ساعت حساب شد اما چون  به صورت قانون نبود، مدارس غیردولتی از آن تبعیت زیادی نداشتند.

افزایش ۲.۸ درصدی شهریه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: بار مالی افزایش دستمزد معلمان به میزان ۲.۸ درصد موجب افزایش شهریه می‌شود که در مدارس با شهریه پایین منجر به افزایش شهریه می‌شود اما در مدارسی که شهریه بالا دارند نیازی به افزایش نیست، امیدوارم مؤسسان از اعتبار خود و نه از هزینه مردم و شهریه این موضوع را لحاظ کنند.

وی از افزایش نظارت‌ها بر مدارس غیردولتی با مصوبات اخیر مجلس خبر داد و گفت: در گذشته اعلام می‌شد، مدارس غیردولتی شهریه مصوب آموزش و پرورش را رعایت نمی‌کنند با  این مصوبه هر مدرسه‌ای خارج از چارچوب شهریه تعیین شده، هزینه‌ای دریافت کند از حسابش برداشت خواهد شد و بخشی از شهریه دریافتی که حق دانش‌آموز است، به او برگردانده می‌شود و بخشی دیگر هم جریمه تخلف است که به عنوان مدیریت آموزش و پرورش در حاشیه شهرها و مناطق محروم استفاده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با مصوبه مجلس، شهریه مدارس غیردولتی دارای سقف می‌شود.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش مجاز به برداشت پول از حساب مدارس است یا خیر عنوان کرد: تاکنون قانون اجازه این کار را نمی‌داد اما اکنون قانون اجازه ورود را می‌دهد و انجام خواهیم داد. آموزش و پرورش این مبلغ جریمه را به حساب درآمدهای عمومی واریز خواهد کرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x