ارتباطات

برنامه نویس خالق فونت وزیر درگذشت/ علت درگذشت صابر راستی کردار در جوانی چه بود؟

صابر راستی کردار نابغه و پدید آورنده فونت وزیر پس از تلاش‌های فراوان در زمینه برنامه نویسی صبح امروز در سن 36 سالگی در گذشت.

به گزارش تلنگر؛ صابر راستی کردار پدیدآورنده فونت‌های فارسی از جمله وزیر، شبنم، گندم و متن روز سه شنبه در سن ۳۶ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان ریه و لگن و پس از گذراندن یک دوره مبارزه طولانی و شجاعانه با سرطان در روز ۲۳ آبان درگذشت. فونت وزیرمتن (نسخه ۲۷ به بعد) از زبان‌های فارسی، عربی، ترکی ایرانی، کردی، پشتو، اردو، گیلکی، ازبکی، قزاقی و بلوچی پشتیبانی می‌کند.

  • فونت فارسی صمیم
  • فونت فارسی تنها
  • فونت فارسی شبنم
  • فونت فارسی گندم
  • فونت فارسی پرستو
  • فونت فارسی ساحل
  • فونت فارسی وزیرکد
  • فونت فارسی ناهید

فونت وزیر مشهورترین اثر این مخترع و برنامه نویس فسایی است که فونت فارسی بسیاری ار نرم‌افزارها و پلت فرم‌های پر استفاده است.

سید وحید آل محمد از اقوام نزدیک مرحوم صابر راستی کردار، گفت صابر راستی کردار برای خلق فونت خوانای وزیر هفت و نیم سال تلاش کرده و امروز دستاورد او هر روز در برنامه های مختلف مورد استفاده کاربران ایرانی است.

وی افزود: با وجود اینکه حاصل تلاش‌های صابر راستی کردار امروز بسیار مورد استفاده مردم است اما او شخصیتی بسیار فروتن داشت و هیچگاه به بیان تلاش‌ها و دستاوردهای خود نمی‌پرداخت.

آل محمد ادامه داد: او جوانی متدین، مومن و پایبند به ارزش‌های اخلاقیبود او همچنین چهره‌ای منحصر به فرد در رشته خودش بود.

به گفته او مراسم تشییع و خاکسپاری صابر راستی کردار، خالق فونت‌های فارسی فردا ساعت ۹ صبح در محل رضوانیه شهر فسا برگزار می‌شود و مراسم ختم وی نیز ساعت ۱۵ فردا در مسجد جامع این شهر برپا می‌شود.

آل محمد با بیان اینکه پیگیری‌ها برای دفن این مخترع فسایی در قطعه هنرمندان تا این لحظه بی‌نتیجه بوده، اظهار کرد: او از مخترعانی است که با ابداع هفت فونت فارسی هنر و دانش را با هم پیوند داده و دفن او در این قطعه احترام به مقام علم و هنر است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شرق استان فارس قرار دارد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x