شهرنشینی

بزرگ‌ترین قماربازان جهان را بشناسید

به گزارش تلنگر؛ وقتی درباره قمار سخن گفته می‌شود همه به یاد آمریکا و لاس‌وگاس می‌افتند, بااین‌حال آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ملت قمارباز جهان نیستند. در واقع این عنوان, نصیب کشورهایی می‌شود که کمتر کسی فکرش را می‌کند. با گسترش نیوز همراه باشید.

مبنای این رتبه‌بندی, مقدار پولی است که جمعیت بزرگ‌سال ۲۰۰ کشور هرسال در قمار کردن از دست می‌دهند. در این مطالعه همه انواع قمار از ورق گرفته تا بازی با دستگاه‌های شرط‌بندی, پیش‌بینی اسب و … دیگر در نظر گرفته شده است.

بزرگ‌ترین قماربازان جهان

قمار به حدی در استرالیا شایع شده که بانک مرکزی این کشور مجبور شد نرخ سود را افزایش دهد. در استرالیا شرط بستن اینترنتی روی مسابقات ورزشی, قانونی است. بیش از نصف ماشین‌های شرط‌بندی در ایالت نیو ساوت ولز واقع شده است. طبق آمار دولت این کشور هر بزرگسال استرالیایی سالانه چیزی حدود ۱۱۲۸ دلار را در قمار از دست می‌دهد. این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰, رفتن ۹۳۵ قمارباز به قمارخانه‌ها ممنوع کرده است.

سنگاپور

اولین قمارخانه سنگاپور در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد اما اکنون یکی از بزرگ‌ترین قماربازان جهان است. افتتاح قمارخانه نگرانی‌های بسیاری را در این کشور ایجاد کرد. دولت این کشور برای محلی‌های این کشور ۸۱ دلار ورودی در نظر گرفته است تا آنها را از ورود به قمارخانه منع کند. از طرف دیگر طبق قانون, خانواده‌ها می‌توانند جلوی ورود اعضای خود به این مراکز را بگیرند. البته هیچ‌یک از این اقدامات نتوانسته تب قمار سنگاپوری‌ها را کم کند. هر بزرگسال سنگاپوری سالانه به‌طور میانگین ۱۱۷۴ دلار را در قمار از دست می‌دهد.

ایرلند

دولت این کشور از سال ۱۹۵۶ صنعت قمار را کاملا به حال خود رها کرده است. البته طبق قانون ایرلند فقط کلوپ‌های پروانه دار می‌توانند خدمات قمار را ارائه کنند. مردم هنگام بازی با دستگاه‌های شرط‌بندی نمی‌توانند بیشتر از ۶ پنس شرط‌بندی کنند و جوایز هم نباید بیشتر از ۱۰ شیلینگ باشد. البته این قانون اجرا نمی‌شود چون از سال ۱۹۹۹ مردم از پوند ایرلند استفاده نمی‌کنند. باخت بسیار زیاد ایرلندهای (۵۸۸ دلار در سال) باعث شده که دولت به فکر وضع قوانین جدیدی بیفتد و صنعت قمار را به کنترل خود درآورد.

کانادا

بیش از ۷۵ درصد مردم کانادا درگیر یکی از بازی‌های قمار هستند. بیشتر جمعیت قمارباز این کشور در استان ساسکاچوان زندگی می‌کنند. این استان در ازای هر قمارباز بالای ۱۸ سال ۸۴۱دلار درآمد دارد. رایج‌ترین شکل قمار در کانادا, کارت‌های بخت‌آزمایی است. شیوع بیمارگونه این نوع قمار باعث شده است که دولت کانادا جلوی انجام این بازی‌ها توسط کودکان و نوجوانان را بگیرد. هر بزرگسال کانادایی سالانه چیزی حدود ۵۶۸ دلار را در قمار از دست می‌دهد.

فنلاند

طبق آمار وزارت امور اجتماعی فنلاند ۴۱ درصد جمعیت بزرگسال فنلاند قمارباز هستند. در سال ۲۰۱۵ حداقل سن قمار از ۱۵ سال به ۲۱ سال کاهش یافت تا جلوی ورود کودکان و نوجوان به این عرصه گرفته شود. شرکت ملی لاتاری جز اموال دولت فنلاند است و توسط وزیر آموزش‌وپرورش اداره می‌شود. درآمد این شرکت صرف آموزش, فرهنگ و هنر می‌شود. بخش قمار آنلاین این شرکت بخشی از پول قماربازان وفاداری که دولت اعتیاد آنها به قمار را تائید کرده باشد و بیش از ۱۷۱ دلار را در قمار از دست داده باشند را پس می‌دهد. قماربازان فنلاندی سالانه چیزی ۵۳۳ دلار را در قمار از دست می‌دهند.

قماربازترین کشورهای جهان

میانگین پولی که هر بزرگسال از دست می‌دهد (دلار) کشور رتبه
۱۲۸۸ استرالیا ۱
۱۱۷۴ سنگاپور ۲
۵۸۸ ایرلند ۳
۵۶۸ کانادا ۴
۵۳۳ فنلاند ۵
۵۱۷ ایتالیا ۶
۵۰۳ هنگ‌کنگ ۷
۴۴۸ نروژ ۸
۴۲۰ یونان ۹
۴۱۸ اسپانیا ۱۰

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x