شهرنشینی

نیازهای اساسی سگ ها چیست؟

هر سگی نیازهای اساسی مخصوص به خود را دارد. پس قبل از آوردن حیوان خانگی به خانه خود، مطمئن شوید که این نیازها چیستند و چقدر برای پاسخگویی به آنها آماده هستید. مسئولیت‌های شما نسبت سگ‌تان زیاد خواهند بود و تنها زمانی که شما و اعضای خانواده‌تان برای همه تغییرات و سازگاری‌ها کاملاً آماده باشید، باید عضو جدیدی را وارد منزل خود کنید. برخی نیازها مانند غذا، آب، سرپناه و حفظ سلامتی حیوان ظاهراً نیازهای اولیه هستند؛ اما نیازهای دیگری نیز وجود دارند که در ادامه مطلب در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

ابزار عشق و محبت به سگ ها

سگ ها نیز به اندازه انسان‌ها به عشق نیاز دارند و از آنجایی که یک سگ بدون قید و شرط صاحبان خود را دوست دارد، محبت کردن به سگ کار سختی نخواهد بود بسیار مهم است که به سگ خود عشقی را که سزاوارش است بدهید زیرا عدم محبت به حیوان می‌تواند نحوه تعامل سگ با شما یا با مردم و همچنین سگ‌های دیگر را تغییر دهد.

اگر به سگ ها محبت زیادی نشان داده نشود، معمولاً پرخاشگر می‌شوند. عشق و نوازش یکی از اساسی‌ترین نیازهای این حیوانات خانگی است که برای همه انواع نژاد سگ ضروری است. بسیار ناخوشایند است که سگ شما به سگ یا انسان دیگری حمله کند، فقط به این دلیل که رفتاری تهاجمی دارد، زیرا عشق مورد نیازش را دریافت نکرده است. سگ خود را با عشق و محبت فراوان پرورش دهید.

تغذیه و رژیم غذایی مناسب

دیدن سگ‌های ولگردی که به دلیل تغذیه نشدن به یک پوست و استخوان تبدیل شده‌اند، بسیار ناراحت کننده است. همین امر نشان می‌دهد که غذا یک امر ضروری برای سگ ها است. گرسنه ماندن چیزی نیست که هر حیوانی آن را تجربه کند، بنابراین اطمینان از اینکه بتوانید برای سگ خود غذای مناسب تهیه کنید، امری بسیار حیاتی است.

نیازهای اساسی سگ ها چیست؟

غذای مناسب برای سگ باید سرشار از مواد مغذی باشد تا پوست، استخوان‌ها و دندان‌های حیوان را سالم نگه دارد. غذا باید تعادل کاملی از پروتئین‌های مرغ، حبوبات، ویتامین‌ها و مواد معدنی از انواع میوه‌ها و سبزیجات، کربوهیدرات‌های برنج، گندم و سایر مواد غذایی داشته باشد. حیوان خانگی شما باید سایر مکمل‌ها مانند کلسیم، روی، امگا-۳ و اسیدهای چرب امگا-۶ و غیره را در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشد.

شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام غذا برای سگ شما و نیازهای غذایی حیوان عالی خواهد بود، زیرا هر سگی به دلیل نژاد و جثه‌اش نیازهای غذایی متفاوتی دارد. غذاهای سگ ها به انواع غذای خشک، مرطوب و تشویقی سگ تقسیم می‌شوند. با دامپزشک خود صحبت کنید تا بهترین غذا را برای سگ شما تجویز کند.

حفظ سلامت و بهداشت سگ ها

سگ شما به مراقبت های پزشکی از جمله معاینه سالانه و واکسیناسیون نیاز دارد. درحقیقت، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. بنابراین هر زمان که علائم عفونت یا بیماری را مشاهده کردید باید بلافاصله حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک ببرید. جدای از این، سگ خود خود را برای معاینات ماهانه سلامتی منظم ببرید. برنامه واکسیناسیون حیوان را مد نظر داشته باشید و برای عقیم کردن حیوان خیلی سریع دست به کار شوید.

نیازهای اساسی سگ ها چیست؟

نظافت بخشی جدایی ناپذیر از لیست نیازهای سگ ها است. هر روز حداقل ۱۵ دقیقه را به نظافت حیوان خانگی خود اختصاص دهید. مسواک زدن و شانه زدن موی حیوان ضروری هستند.  در حالی که موهای سگ را شانه می‌کنید، می‌توانید هرگونه عفونت، بریدگی، خراشیدگی، بثورات و کنه را بررسی کنید. همچنین گرفتن ناخن‌ها، حمام کردن یا خرید بهترین شامپو سگ و تمیز کردن گوش حیوان را نیز در برنامه نظافتی حیوان لحاظ کنید

گرما و سرپناه برای سگ ها

زندگی در یک محیط گرم و راحت یک نیاز اساسی برای سگ ها است. این موضوع بدین معنا نیست که به سگ خود اجازه دهید روی تخت شما بخوابد، اما ایده خوبی است که حیوان را هر از چند گاهی در کنار خود بخوابانید. شما با خرید جعبه یا بستر خواب می‌توانید کاری کنید که سگتان راحت بخوابد و در فضایی گرم زندگی کند؛ به خصوص زمانی که زمستان است و هوا سرد خواهد بود.

اگر نمی‌خواهید سگ شما در داخل خانه بخوابد، باید خانه سگ بخرید. داشتن خانه راهی است که حیوان را گرم و ایمن نگه می‌دارد. شما می‌توانید پتو و تعدادی اسباب بازی را در خانه سگ قرار دهید تا حیوان احساس راحتی بیشتری داشته باشد. حتی بعضی از افراد خودشان به تنهایی و با استفاده چوب و وسائل نجاری اقدام به ساخت خانه برای سگ خود می‌کنند.

ایجاد تعامل فیزیکی و بازی

اگر با سگ خود برای دویدن به بیرون می‌روید، احتمالاً متوجه خواهید شد که بعد از آن چقدر احساس شگفت انگیزی دارید و همین امر در مورد سگ شما نیز صدق می‌کند. تعامل فیزیکی و بازی برای سگ شما حیاتی است زیرا ماهیچه‌های حیوان را تقویت می‌کند و خلق و خویش را بهبود می‌دهد. تعامل با سگ همچنین به حیوان خانگی شما روش صحیح تعامل با انسان‌های دیگر و حتی سگ‌های دیگر را آموزش می‌دهد.

نیازهای اساسی سگ ها چیست؟

شما می‌توانید سگ خود را از زمانی که توله سگ است برای آموزش تربیت کنید. بخش مهمی از برنامه آموزشی شما باید در بیرون از خانه انجام شود. بازی با سگ به حیوان این امکان را می‌دهد که تمام انرژی خود را آزاد کند که این امر می‌تواند به سگ کمک کند تا رفتار بهتری داشته باشد. بازی و تعامل منظم با سگ، خطر افسردگی در حیوان را نیز کاهش می‌دهد.

برنامه ورزش برای سگ ها

ذهن سالم در بدن سالم است! پس بهترین راه برای حفظ سلامت سگ، ورزش منظم خواهد بود. پیاده روی روزانه حدود نیم ساعت توصیه می‌شود. اما در طول ماه‌های تابستان، حیوان را صبح زود و اواخر عصر به پیاده روی ببرید تا دچار گرمازدگی نشوید. توجه به این نکته ضروری است که میزان و نوع ورزش به به نژاد، سن و شرایط بدنی حیوان بستگی دارد.

توله سگ‌ ها، سگ‌های سالخورده و مادران شیرده از استقامت کمتری برخوردارند، بنابراین نباید بیش از حد این حیوانات به ورزش کردن تشویق کنید. برای حفظ علاقه، همیشه جلسات ورزشی را کوتاه نگه دارید. ورزش همیشه باید با کمی استراحت همراه باشد.

نکات اضافی برای مراقبت از سگ ها

  • برای کسانی که در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند، این امکان را دارید برای خرید کت یا لباس مخصوص سگ هزینه کنید یا حیوان را به داخل خانه بیاورید.
  • قرار دادن یک قلاده برچسب‌دار در اطراف گردن سگ مهم است. بنابراین اگر سگ شما گم شد و سپس توسط شخصی پیدا گشت، آن فرد می‌تواند با شما تماس بگیرند.
  • آموزش اطاعت بخشی ضروری در طول ماه‌های رشد توله سگ است. این کار به حیوان کمک می‌کند تا منظم باشد و طبق دستورات عمل کند.
  • این وظیفه شماست که به حیوان خانگی خود آب آشامیدنی تمیز بدهید. کاسه آب سگ خود را مرتب بشویید تا تمیز و عاری از قارچ و باکتری باشد.
  • اگر سگ شما دارو مصرف می‌کند، مطمئن شوید که دوز دارو را به موقع به حیوان داده‌اید و دستورالعمل‌های پزشکی را به دقت دنبال می‌کنید.

نتیجه نهایی

همه ما نیازهای اساسی داریم، چه انسان و چه حیوان! این الزامات اساسی باید برآورده شوند تا زندگی سالمی داشته باشیم. وقتی به آوردن یک سگ به خانه خود فکر می‌کنید، شما مسئول همه امور مربوط به سگ خود هستید. اگر بتوانید نیازهای سگ خود را تامین کنید، حیوان به بهترین دوست شما تبدیل خواهد شد. درنهایت، برای بررسی بیشتر باید به نزد دامپزشک بروید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x