موسیقی و تجسمی

بیوگرافی فرامرز اصلانی، صدایی تکرار نشدنی در موسیقی پاپ

فرامرز اصلانی را می‌توان با موسیقی های زیادی در میان جوانان دیروز و امروز به خاطر آورد. در این مطلب به بیوگرافی فرامرز اصلانی خواهیم پرداخت

به گزارش تلنگر؛ فرامرز اصلانی یکی از اسطوره های موسیقی ایران است. ستاره‌ای تکرار نشدنی با صدایی از جنس مردانگی که عسق را در تک تک موسقی هایش می‌توان احساس کرد. در ادامه این مطلب درباره سرگذشت و بیوگرافی این خواننده محبوب ایرانی خواهیم گفت، با سایت تلنگر همراه باشید.

فرامرز اصلانی متولد تیر ماه سال ۱۳۳۱ است او آهنگساز، نوازنده گیتار و سه تار ترانه سرا و خواننده موسیقی پاپ ایرانی است.

او در ابتدا دانش آموخته رشته روزنامه نگاری در دانشگاه لندن می باشد. فرامرز اصلانی بیشتر نرانه ها و موسقی هایش را خودش می نویسد و با سبک ویژه خودش و با گیتار و آواز اجرا می کند.

بیوگرافی فرامرز اصلانیبیوگرافی فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی، در تهران، خیابان پاستور متولد شد. خانواده او ۲ ماه پس از تولد او به خیایان فرهنگ واقع در محله امیریه نقل مکان کردند و فرامرز اصلانی تا ۱۲ سالگی در آنجا زندگی کرد.

پدر و مادر فرامرز اصلانی هر دو به موسیقی علاقه داشتند و خانه آنها مهمان اهالی هنر و موسیقی مانند پرویز یاحقی، برادران ملک، علی تجویدی، رحیم معینی کرمانشاهی، رهی معیری و غلامحسین بنان بود. مادر او صدای زیبایی داشت. پدر فرامرز اصلانی نوازنده تار و سه‌تار بود. او اعتقاد داشت که موسیقی باید موضع جانبی زندگی باشد. این موضوع باعث کشمکش بین فرامرز اصلانی و پدر او شد. همچنین باعث دور ماندن او از موسیقی تا پایان دوره نوجوانی بود.

ادامه مسیر موسیقی در انگلیس و آمریکا

او بعد از پایان یافتن تحصیلات به روزنامه نگاری پرداخت و نوشته های زیادی به زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرد. او سال ۱۹۷۲ از انگلیس به لس آنجلس رفت و چهار سال در آنجا زندگی کرد و سپس به ایران برگشت و فعالیتش را در یکی از روزنامه های انگلیسی زبان به نام تهران ژورنا شروع کرد.

انتشار نخستین آلبوم

در سال ۱۹۷۷ این خواننده مورد توجه رئیس کمپانی سی بی اس رکوردز اینترنشنال قرار گرفت و نخستین مجموعه آثارش را تحت عنوان دل مشغولی ها منتشر کرد که توانست جزو پرفروش ترین آثار موسیقی در آن سال ها شود.

ترک ایران

بعد  از انقلاب اسلامی ایران با خانواده اش ایران را ترک کردند و به انگلیس رفتند. در انگلیس به صورت همزمان فعالیت رسانه ای و موسیقی را پیگری کرد.

ازدواج و همسرش و دخترانشفرامرز اصلانی و خانواده اش

فرامرز اصلانی دو بار ازدواج کرده است و از همسر سابقش دو دختر به نام فدرا و رکسانا دارد که مانند فرامرز اصلانی در زمینه موسیقی فعال هستند.

آهنگ ها و آلبوم های فرامرز اصلانی

از مهم‌ترین آثار اصلانی که در ایران هم به شهرت فراوانی رسید آلبوم‌های دلمشغولی‌ها و روزهای ترانه و اندوه بود. البته آهنگ اگه یه روز او بسیار معروف شد و تبدیل به یکی از آهنگ های ماندگار ایرانی شده است. جالب است بدانید که خیلی از افرادی که به موسیقی و نواختن گیتار روی آوردند به دلیل خواندن این آهنگ بود است.

پخش آهنگ فرامرز اصلانی از رادیوی ایران

آلبوم ها فرامرز اصلانی در ایران اجازه پخش ندارند و بدون مجوز هستند، ولی بعضی از آهنگ های او از جمله آهوی وحشی با شعری از حافظ بارها از رادیوی جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

انتشار کتاب های فرامرز اصلانی

در سال ۱۳۹۷ گزیده ای از ترانه های فرامرز اصلانی در قالب کتاب روزهای ترانه و اندوه: گزینه ترانه های فرامرز اصلانی توسط نشر کوله پشتی منتشر شد.

خوانندگان مورد علاقه فرامرز اصلانی

او  یکی از نخستین کسانی در ایران بود که گیتار به دست گرفت، البته افرادی مانند ویگن قبل از او سابقه بشتری داشتند. او به کارهای فرهاد علاقه داردف به صدای ابی و داریوش هم علاقه دارد و با داریوش همکاری داشته است.

آلبوم های فرامرز اصلانی

دلمشغولی ها ۱۹۷۷

به یاد حافظه ۱۹۸۷

رومی به همراه داریوش و رامش ۲۰۰۳

خط سوم ۲۰۱۰

نیمه شب تا بامداد ۲۰۱۷

بیماری فرامرز اصلانیهمسر فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی، خواننده ، از تشخیص سرطان خود خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد باقیمانده سال ۱۴۰۲ را به درمان و مراقبت از روحیه‌اش اختصاص دهد. آقای اصلانی در پستی اینستاگرامی به زبان فارسی و انگلیسی نوشت: همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم.

با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.» او در بخش دیگری از این نوشته آورده است: «پس عزیزانم، من قول می‌دهم که آسمانی از سفر خود را به عنوان یک مسافر در این آب‌های ناشناخته همراه با شما به اشتراک بگذارم، با وعده‌ دوباره‌ ملاقات زیر آغوش تابش نور در سپیده‌دم در سال ۱۴۰۳.» آقای اصلانی اعلام کرده که ارتباط و تماس‌هایش محدود خواهد بود و خطاب به طرفدارانش نوشته است: «در اندیشه شما، ایران و ترانه و آواز هستم.»

فوت فرامرز اصلانی

متاسفانه در روز ۲ فروردین سال ۱۴۰۳ فرارمز اصلانی درگذشت. او چندی پیش خبر ابتلا به سرطان را منتشر کرده بود و در نهایت در دوم نوروز ۱۴۰۳ خبر درگذشت او منتشر شد.

از همه کارهایم راضی هستمفرامرز اصلانی در جوانی

از بسیاری از کارهایم راضی هستم. می دانم کسانی که به من توجه دارند همیشه می گویند که من کم کار کرده ام، این را می پذیرم، این را قبول دارم. سعی می کنم بیشتر کار بکنم چون الان با چرخش نوینی که در زندگی هنری من آغاز شده است با این توری که ما داشتیم و از سال گذشته آغاز کردیم و هر روز و هر شب ما در شهرها و نقاط مختلف دنیا با مردم خودمان بوده ایم، این است که یک مقدار شوق و شعف من هم بخاطر بیشتر کار کردن زیادتر شده است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیانی
1 ماه قبل

صداشو اصلا دوست نداشتم

دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x