بازار مالی

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند راهی برای کسب درآمد باشد، اما با وجود هزاران ارز دیجیتال متنوع در بازار، تشخیص اینکه کدام ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری است می تواند چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل برای تصمیم گیری آگاهانه در زمان سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، مهم است که بدانید چگونه می توانید ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنید. یکی از روش های تحلیلی ارز دیجیتال، تحلیل فاندامنتال یا بنیادی نام دارد.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی چیست؟

دو روش اصلی تحلیل ارزهای دیجیتال بنیادی و فنی نام دارند. در تحلیل فنی نمودارهای قیمتی با هدف پیش بینی قیمت آینده بررسی می شود، اما اگر ارز دیجیتال انتخابی ما معتبر نباشد این نوع تحلیل نمی تواند کمکی به ما کند، زیرا ممکن است یک رمزارزی را انتخاب کنیم که مدتی بعد از سرمایه گذاری به دلایلی خارج از نمودارهای قیمتی کاهش شدید قیمتی را تجربه کند و یا حتی به طور کلی ارزش خود را از دست دهد. موضوعی که تا به امروز بارها همانند سقوط توکن لونا دیده شده است.

در این زمان است که تحلیل بنیادی به کمک ما می آید، در تحلیل بنیادی بجای نمودارهای قیمتی، ارزش ذاتی پروژه ارز دیجیتال بررسی می شود. هدف این نوع تحلیل این است که مشخص کند آیا ارز دیجیتال انتخابی یک پروژه معتبر است و در حال حاضر کمتر و یا بیشتر از ارزش واقعی آن قیمت گذاری شده است.

خرید اتریوم از صرافی سرمایکس

چگونه می توانیم از تحلیل بنیادی استفاده کنیم؟

سرمایه گذاری موفق در بازار ارز دیجیتال نیازمند مهارت شناسایی ارزهای معتبر بازار و درک مزایا و معایب هرکدام است، به همین دلیل است که مهارت تحلیل بنیادی می تواند بسیار مهم باشد. اما چگونه می توانیم ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم؟

وایت پیپر ارز دیجیتال

اکثر پروژه های ارز دیجیتال وایت پیپر خود را به صورت عمومی عرضه می کنند. وایت پیپر سندی است که اهداف و جزئیات فنی ارز دیجیتال را توضیح می دهد. مطالعه وایت پیپر ارز دیجیتال می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد و اهداف و نحوه عملکرد پروژه را برای شما مشخص کند.

طبیعی است که اگر یک ارز دیجیتال وایت پیپر نداشته باشد، می تواند شک و شبهاتی را برای شما ایجاد کند. همچنین بسیاری از پروژه های کلاه برداری بازار در وایت پیپر خود وعده های کلی و بدون جزئیات می دهند و معمولا به نکات و جزئیات فنی ارز دیجیتال اشاره ای نمی کنند.
تحلیل بنیادی ارز دیجیتال چیست؟

بررسی تیم توسعه

در ادامه می توانید تیم توسعه ارز دیجیتال را بررسی کنید. ارزهای دیجیتال معمولا توسط تیمی از بنیانگذاران و توسعه دهندگان ایجاد می شوند که در راستای حل یک مشکل ارز دیجیتال را ایجاد و عرضه کرده اند.

ارز دیجیتالی که تیمی حرفه ای و متشکل از افرادی با سابقه طولانی مدت فعالیت در بازار ارز دیجیتال به توسعه آن کمک می کنند می تواند آینده بهتری در بازار داشته باشد. در سمت مقابل، پروژه هایی که توسعه دهندگان ناشناسی دارد و یا تیمی بی تجربه آن را توسعه می دهند می تواند زنگ خطری برای شما باشد.

هرچند مهم است بدانیم که در بازار ارز دیجیتال استثنا نیز وجود دارد، به عنوان مثال بنیانگذار بیت کوین، شخصی ناشناس به نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است.

بررسی جامعه و طرفداران پروژه، فناوری ارز دیجیتال، اهداف پروژه و مسیر توسعه از جمله دیگر مواردی هستند که می تواند به شما در تحلیل بنیادی و تشخیص پروژه های موفق کمک کند.تحلیل بنیادی ارز دیجیتال چیست؟

از کجا ارزهای دیجیتال معتبر را خریداری کنیم؟

علاوه بر تحلیل بنیادی، می توانید با انتخاب یک صرافی حرفه ای از انتخاب ارزهای دیجیتال معتبر اطمینان حاصل کنید. صرافی سرمایکس از جمله آنها است و تیم حرفه ای این صرافی تنها ارزهای دیجیتال معتبر را به بازار معاملاتی آن اضافه می کنند. در حال حاضر در این صرافی خرید و فروش تتر و بیتکوین و  بیش از ۶۳۰ ارز دیجیتال متنوع دیگر امکان پذیر است که سرمایکس را تبدیل به یکی از بزرگترین بازارهای ارز دیجیتال کشور می کند.

این صرافی همچنین دارای یک کیف پول داخلی و غیرقابل تحریم است که از تمام این ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند و بهترین انتخاب برای نگهداری دارایی های دیجیتال شما است. با اپلیکیشن اختصاصی، دسترسی به خدمات این صرافی با موبایل های هوشمند در هر زمان و مکان امکان پذیر است و پشتیبانی سرمایکس ۲۴ ساعته در هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما است.

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال چیست؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x