ارتباطات

تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی؟ کدام بهتر است؟

آیا شما هم قصد دارید برای کسب و کار خود سایتی طراحی کنید ولی در انتخاب میان طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی سردرگم هستید؟ در این مقاله همراه ما باشید.

برای اغلب کسانی که قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت را دارند دانستن تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی حائز اهمیت است؛ زیرا اگر این افراد از وجه تمایزهای بین طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی آگاه نباشند، این احتمال وجود دارد که در مسیر اشتباهی پای بگذارند و در کار خود موفق نشوند.

طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت اختصاصی هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند و تنها نکته‌ای که شما باید قبل از طراحی سایت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، این است که نیازهای خود را در حال و آینده مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را برای طراحی انتخاب کنید. در ادامه این مطلب از بهیدو مرکز تخصصی طراحی سایت در تهران همراه ما باشید تا به طور کامل این موارد را بررسی کنیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت به صورت رایگان و متن باز است که این امکان را برای کاربران فراهم می آورد تا بتوانند سایت خود را گسترش دهند و به تولید محتواها بدون کد نویسی بپردازند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست و این سیستم یا به اصطلاح CMS یک برنامه می‌باشد که به شما کمک می‌کند محتواهای سایت خود را بدون این که نیاز به مهارت یا تخصصی داشته باشید مدیریت و در صورت لزوم اصلاح نمایید. شما به جای این که دستگاه خود را به جهت ذخیره سازی داده‌ها، فراهم آوردن محتواهای متنی و دیداری و سایر عملکردها طراحی کنید، سیستم مدیریت محتوا تمام این کارها و زیر ساخت‌ها را به صورت کلی برایتان ایجاد می‌کند تا شما تنها روی قسمت قابل رویت سایت تمرکز داشته باشید.

مواردی که در زیر برایتان بیان شده است برخی از کاربردهای وردپرس به شمار می‌آیند.

  1. مجله‌های آنلاین: مجله‌های آنلاین به وسیله تولید محتوا توانسته‌اند که به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی داشته باشند و توسط نمایش تبلیغات به شیوه‌های مختلف درآمد بالایی کسب کنند.

یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی این است که  وردپرس با داشتن امکانات متعدد به جهت مدیریت محتوا و قالب‌های آماده مختص مجله‌های آنلاین، برترین گزینه برای طراحی سایت‌های آنلاین هستند.

  1. طراحی سایت شخصی: یکی از موثرترین راهکارهای جذب کارفرما برای استخدام یا گرفتن کار، طراحی سایت است.

یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی این است که طراحی سایت وردپرسی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که رزومه خود را به همراه نمونه کار طراحی کنید و در اختیار کارفرما قرار دهید.

از سوی دیگر شما می‌توانید که سایت شخصی خود را به وسیله وردپرس طراحی کنید و علاوه بر ارائه خدمات با تولید محتوای مناسب در خصوص کسب و کار برای خودتان یک منبع درآمد ایجاد نمایید.

  1. ساخت سایت کسب و کار: همه ما می‌دانیم که در دنیای دیجیتالی امروز هر کسب و کاری که بخواهد به موفقیت برسد باید فعالیت خود را در فضای اینترنت نیز گسترش دهد و صاحبان کسب و کار می‌توانند به وسیله وردپرس، بدون نیاز به کد نویسی برای حرفه خود یک سایت طراحی کنند.

ویژگی های سایت وردپرسی

یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی، ویژگی‌های بی‌شمار سایت وردپرسی است که این مشخصه‌ها به بیان موارد زیر هستند.

  • متن باز: یکی از تفاوت‌های طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی، متن باز بودن سایت وردپرس است که شما می‌توانید مطابق با نیاز خودتان آن را گسترش دهید و تغییرات مدنظر را روی آن اعمال کنید.
  • استفاده آسان: اصلی‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی این است که طراحی سایت با وردپرس بسیار آسان می‌باشد و مدیریت این سایت را می‌توان تنها با چند کلیک ساده انجام داد و رابط کاربری‌ای که در وردپرس وجود دارد به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات اولیه را به سادگی اعمال کنید.
  • پشتیبانی از تمام فرمت‌های محتوا: در طراحی با سایت وردپرسی شما می‌توانید از محتواها به صورت ترکیبی استفاده کنیدو در واقع یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی در این است که وردپرس در استفاده از فرمت‌های محتوایی هیچ محدودیتی اعمال نمی‌کند.
  • رایگان بودن: رایگان بودن از دیگر تفاوت‌های طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی است و همان‌طور که گفتیم، وردپرس کاملا رایگان می‌باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است به جهت تهیه بعضی از افزونه‌ها یا قالب‌ها نیاز است که هزینه‌ای را پرداخت کنید.
  • عدم نیاز به کد نویسی: اصلی‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی این است که برای این که بتوانید با وردپرس سایت طراحی کنید، نیازی به کد نویسی ندارید و به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.

مزایا و معایب سایت های وردپرسی

و اما سایت‌های وردپرسی مزایا و معایبی دارند که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

  • یکی از مزایای خوب وردپرس این بوده که به تخصص برنامه نویسی نیاز ندارد، طراحی کردن سایت با آن بسیار راحت می‌باشد و تاکنون مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفته است.
  • وردپرس قالب‌های آماده و افزونه‌های از پیش طراحی شده دارد که این قابلیت موجب شده که در زمان طراحی سایت با وردپرس صرفه‌جویی شود و این کار در کمترین زمان صورت بگیرد.
  • به علت این که کاربران زیادی برای طراحی سایت از وردپرس استفاده می‌کنند این برنامه به طور مداوم به روز رسانی می‌شود و کمترین ایراد را دارد.

در صورتی که شما در استفاده از وردپرس به مشکلی برخوردید از طریق مرکز پشتیبانی می‌توانید اختلال به وجود آمده را رفع کنید.

  • تنوع و خلاقیت از دیگر مزایای استفاده از وردپرس برای طراحی سایت است و شما می‌توانید از طریق آن وب‌سایت خود را به طور خلاقانه طراحی کنید.
  • داشتن APIهای متعدد از دیگر مزایای سایت وردپرسی است و APIها این امکان را برای شما فراهم می‌آورند که قابلیتی که در یک سایت وجود دارد در وب‌سایت شما نیز به نمایش درآید.
  • سئو و بهینه‌سازی سایت از طریق وردپرس کار چندان دشواری نیست و با وردپرس می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل سایت خود را سئو و بهینه کنید.

حالا که با مزایای طراحی سایت وردپرس آشنا شدید باید بدانید که وردپرس در کنار مزیت‌های فراوانی که دارد دارای معایبی نیز هست که در ادامه مطلب چند نمونه از این عیب‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • در هر به روز رسانی سایت وردپرسی این احتمال وجود دارد مشکلی به وجود آید که شما باید برای جلوگیری از این مشکل از سایت خود بکاپ بگیرید؛ بکاپ گرفتن برای افراد مبتدی کمی دشوار است و وقت زیادی می‌گیرد.
  • وجود افزونه‌های ناسازگار از دیگر معایب سایت وردپرسی هستند و باعث بروز مشکلات جدی می‌شوند. برای شناسایی و رفع این مشکل معمولا شما باید وقت و انرژی زیادی را صرف کنید.
  • سطح ایمنی پایین یکی دیگر از عیب‌های سایت وردپرسی است؛ زیرا این سایت نیاز به کد نویسی ندارد و به همین علت ممکن است دچار حمله شود و هک گردد.

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت اختصاصی بدین گونه معنا می‌شود که یک شرکت برای طراحی وب‌سایت خود از کدهای مربوطه جهت راه‌اندازی آن استفاده می‌کند به طوری که هیچ سازمان دیگری نمی‌تواند آن‌ها را در اختیار داشته باشد. اگر شما هم قصد دارید یک وب‌سایت با ایده‌های جدید و خلاقانه بسازید، باید از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید؛ چون در این نوع طراحی سایت از ۰ تا ۱۰۰ کار، کد نویسی می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های یک وب‌سایت اختصاصی، طراحی ظاهری آن به جهت جذب کاربر است که این امر باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود و آگاهی افراد از برند شما را بالا می‌برد. یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی این است که در طراحی سایت اختصاصی نیاز به صرف زمان بیشتری است و بدون شک هزینه‌های طراحی سایت اختصاصی بالاتر از سایت وردپرسی می‌باشد.

ویژگی های سایت اختصاصی

در خصوص ویژگی‌های طراحی سایت اختصاصی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

طراحی سایت به صورت واکنش گرا: از آن جا که اغلب افراد بیشتر کارهای خود را با تلفن همراه انجام می‌دهند، امکان نمایش صفحات وب‌سایت در گوشی حائز اهمیت است. طراحی واکنش‌گرا یکی از ویژگی‌های خوب طراحی سایت اختصاصی است که این امکان را برای سایت شما به وجود می‌آورد تا در تمام سایزها قابل نمایش باشد.

امنیت بالا: یک تفاوت سایت وردپرسی و اختصاصی این است که در سایت اختصاصی امنیت یک اصل بسیار مهم می‌باشد و در طراحی سایت اختصاصی تلاش می‌شود که با کد نویسی راه‌های حمله و دستیابی به اطلاعات شما از بین بروند. سایت شما اگر به صورت اختصاصی طراحی شده باشد به علت این که از ۰ تا ۱۰۰ آن برنامه‌نویسی شده است، سطح امنیتی بالایی دارد و در معرض هک شدن قرار نمی‌گیرد.

کاربر پسند بودن: زمانی می‌توان کاربر پسند بودن را برای یک وب‌سایت در نظر گرفت که ورود به صفحه فرود آن توسط کاربران راحت باشد. در طراحی سایت اختصاصی تمام کارها از ۰ تا ۱۰۰ به دست طراح انجام می‌شود و این فرصت برای او به وجود می‌آید که بتواند سایت را طوری طراحی کند که مورد پسند کاربر باشد.

مزایا و معایب سایت های کدنویسی

یکی از مزایایی که می‌توان برای سایت‌های کدنویسی در نظر گرفت این است که این سایت‌ها امنیت بالایی دارند. در سایت‌های کدنویسی دست شما برای تغییرات ظاهری وب‌سایت باز است و می‌توانید در زمینه‌های زیادی فعالیت داشته باشید. سایت‌های کدنویسی به علت کد گذاری در هر بخش از سایت به صورت جداگانه، قابلیت این را دارند که چندین سایت مختلف را در بر بگیرند و قدرتمند شوند.

در کنار نقاط قوتی که سایت‌های کدنویسی دارند می‌توان برای آن‌ها نقاط ضعفی هم در نظر گرفت که به سادگی قابل چشم پوشی نیستند. یکی از عیوب اصلی سایت‌های کدنویسی این است که برای طراحی سایت نیاز است که از یک فرد متخصص با دانش زیاد کمک بگیرید. همچنین ساخت سایت‌های کدنویسی روندی زمان‌بر دارد.

تفاوت سایت های وردپرسی و اختصاصی

در این قسمت تفاوت‌های طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی برای شما بیان کرده ایم.

  • بودجه: یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی در این است که در طراحی سایت وردپرس به بودجه کمی نیاز می‌باشد در حالی که برای طراحی سایت اختصاصی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  • زمان: طراحی سایت با وردپرس نیاز به صرف کمترین زمان را دارد؛ اما طراحی سایت اختصاصی پروسه‌ای طولانی دارد و زمان‌بر است.
  • سرعت: یک تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی در این است که سرعت سایت وردپرسی کمتر است؛ اما سایت اختصاصی سرعت بالاتری دارد.
  • زمینه فعالیت: طراحی سایت وردپرس اغلب برای سایت‌های شخصی، وبلاگی، آموزشی و خبری مناسب است و طراحی سایت اختصاصی مناسب تمام موارد می‌باشد.
  • تعداد کاربران: طراحی سایت با وردپرس برای تعداد کمی از کاربران آنلاین مناسب است و طراحی سایت اختصاصی طیف وسیعی از کاربران آنلاین را پوشش می‌دهد.
  • سئو: در طراحی سایت با وردپرس سئو محتوا با توجه به افزونه‌ها انجام می‌گیرد و در طراحی سایت اختصاصی سئو تکنیکال مطابق با کدنویسی‌ها صورت می‌پذیرد.
  • امنیت: طراحی سایت با وردپرس به علت نداشتن کد، سطح امنیتی پایینی دارد؛ اما طراحی سایت اختصاصی به دلیل این که هر بخش از آن کد گذاری می‌شود، دارای سطح امنیتی بالایی است.

تفاوت سایت های وردپرسی و اختصاصی

سخن پایانی

در این مقاله به تفاوت طراحی سایت وردپرسی و اختصاصی پرداختیم؛ برای آن که بتوانیم از مطالب مذکور یک جمع بندی تهیه کنیم باید بگوییم که اگر شما در ابتدای کار هستید و قصد دارید که برای کسب و کار خود یک وب‌سایت تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما این است که بودجه زیادی را صرف طراحی سایت اختصاصی نکنید و طراحی سایت وردپرسی در بیشتر مواقع می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

اما اگر تمایل دارید که وب‌سایت و کسب و کار خود را توسعه دهید، می‌توانید به سراغ طراحی سایت اختصاصی بروید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. مجموعه بهیدو به طور کاملا تخصصی در زمینه طراحی سایت در تهران، طراحی سایت در اصفهان، سئو در اصفهان مشغول به فعالیت است. اگر کسب و کاری در هرکجای ایران دارید و می‌خواهید برای حرفه خود یک وب‌سایت طراحی کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که از کارشناسان تیم ما برای طراحی سایت خود کمک بگیرید. اعتبار بهیدو گویای همه چیز است و ما می‌توانیم بهترین وب‌سایت‌ها را برای شما خلق کنیم تا کسب و کارتان را به بهترین شکل رونق دهید.

اگر تمایل دارید که از رقبای خود پیشی بگیرید، کافی‌ست همین حالا با شرکت طراحی سایت بهیدو از طریق شماره تلفن‌های موجود در صفحه اصلی این سایت تماس بگیرید و تخصصی‌ترین و بهترین خدمات طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت وردپرسی را از ما دریافت کنید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x