بین المللی

حکم بازداشت مقامات اسرائیل در دادگاه لاهه صادر می شود؟

احتمال صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد تل آویو از سوی دادگاه کیفری بین المللی افزایش یافته است.

به گزارش تلنگر؛ منابع عبری از جمله شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی به نقل از منابع آگاه خود اعلام کردند: گزارش های رسیده به اسرائیل حاکی از افزایش احتمال صدور حکم بازداشت یک مقام ارشد از سوی دادگاه کیفری بین المللی است.

به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، نگرانی ها در مورد صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد از جمله نتانیاهو در نشستی در دفتر نخست وزیری مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از منابع آگاه نزدیک به دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که در عین حال اقدام برای صدور حکم بازداشت بدون چراغ سبز آمریکا انجام نمی شد.

در بخشی از آن گزارش همچنین آمده است که نتانیاهو از ترس دستگیری از وزرای خارجه انگلیس و آلمان برای رسیدگی به پرونده دیوان کیفری بین المللی درخواست کمک کرده است.

پیش از این وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار معرفی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دادگاه کیفری بین المللی شده بود. ایوان بیلارا در بیانیه ای تاکید کرد که ما در حزب بودیموس از رنج و سختی های مردم فلسطین در دهه های اخیر راضی نیستیم و می خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه نسل کشی کرد که طی آن صدها هزار نفر انکار شدند. دسترسی به آب، غذا و برق و غیرنظامیان بمباران شدند که مجازات دسته جمعی و نقض آشکار و خطرناک قوانین بین المللی و جنایت جنگی است.وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا همکاری با نتانیاهو که جنایتکار جنگی است را متوقف کند و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

نتانیاهو به جنایت علیه بشریت و نسل کشی در جریان جنگ غزه متهم است. سرویس اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز گذشته آمار مربوط به تجاوزات و نسل کشی رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در دویستمین روز از جنگ علیه نوار غزه را به روز کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته ۳۰۲۵ مورد کشتار دسته جمعی با ۴۱۱۸۳ شهید یا مفقودالاثر انجام داده است که از این تعداد اجساد ۳۴۱۸۳ شهید به بیمارستان ها منتقل شده و ۷۰۰۰ نفر همچنان مفقود هستند. ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر نیز مجروح شدند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک، ۳۰ نفر از گرسنگی و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن بودند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه والدین یا یکی از آنها را از دست داده اند.

۴۸۵ نفر از کشته شدگان پرسنل پزشکی و ۶۷ نفر از آنها پرسنل دفاع غیرنظامی بودند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار کشته شدند.

۱۱۰۰۰ مجروح باید از نوار غزه برای درمان لازم به بیرون اعزام شوند و ۱۰۰۰۰ بیمار سرطانی جان خود را از دست داده و نیازمند درمان هستند.یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به دلیل عوارض آوارگی از بیماری های عفونی رنج می برند که از این تعداد ۸۰۰۰ نفر به عفونت کبدی مبتلا هستند.

۶۰ هزار زن باردار در نوار غزه به دلیل نبود مراقبت های پزشکی در خطر هستند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به دلیل کمبود دارو با مرگ مواجه هستند.

در طول ۲۰۰ روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۵۰۰۰ نفر دستگیر و ربوده شدند که از این تعداد ۳۱۰ نفر پرسنل پزشکی و ۲۰ نفر روزنامه نگار بودند.

از ۷ اکتبر گذشته، حدود ۲ میلیون نفر در نوار غزه و ۱۸۱ مقر دولتی در مجموع، ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه در کل و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه در بخشی، ۲۳۹ مسجد در کل و ۳۱۷ مسجد در بخشی و سه کلیسا آواره شده اند. هدف قرار گرفته و از دست مهاجمان منهدم شد.

رژیم صهیونیستی ۸۶ هزار واحد مسکونی و ۲۹۴ هزار واحد مسکونی را نیمه تمام تخریب کرده است تا دیگر برای سکونت مناسب نباشند.

طی ۲۰۰ روز گذشته، بیش از ۷۵ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده است و خسارت مستقیم به نوار غزه بیش از ۳۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x