سینما و تئاتر

معرفی سریال اکازیون+ خلاصه داستان و بازیگران

سریال اکازیون، یک سریال کمدی و خانوادگی است که فضایی شاد را برای شما در کنار خانواده ایجاد می کند.

به گزارش تلنگر؛ سریال اکازیون، فضایی خنده دار و کمدی برای شما ایجاد می کند. این سریال طنز به کارگردانی مسعود اطیابی محصول سال ۱۴۰۳ کشور ایران است.

خلاصه داستان سریال اکازیون

داستان «اکازیون» که در دهه ۷۰ می‌گذرد، داستان رحیم است که قصد دارد برای ادامه تحصیل به کانادا برود اما متوجه می‌شود ممنوع الخروج شده و این اتفاق زیر سر دایی محسن است، پس باید دنبال راه چاره‌ای باشد.

بازیگران سریال اکازیون

لیست کامل بازیگران «اکازیون» عبارتنداز: هادی کاظمی، ایمان صفا، غلامرضا نیکخواه، سمانه پاکدل، نعمیه نظام دوست، آوا دارویت، سام نوری، جواد پولادی، لادن ژافه وند، پرنیا کربلایی، محمدرضا عطائی فر، مرتضی علی آبادی، بردیا دیانت، با حضور رضا ناجی و هنرمندی ناهید مسلمی.

زمان پخش سریال اکازیون از نماوا

پخش سریال در حال پخش نمایش خانگی اکازیون از اول فروردین ۱۴۰۳ به‌صورت اختصاصی از طریق شبکه نمایش خانگی شروع شد و هرچهارشنبه ساعت ۲۰:۰۰ شب یک قسمت جدید از این سریال منتشر می‌شود. سریال اکازیون در ۹ قسمت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه ای ساخته شده است.

  • پلتفرم پخش‌کننده سریال اکازیون : نماوا
  • زمان پخش سریال اکازیون : ۱ فروردین ۱۴۰۳
  • ساعت پخش سریال اکازیون : ساعت ۲۰:۰۰ – هرچهارشنبه

هادی کاظمی در نقش دایی محسن

هادی کاظمی در اکازیون

هادی کاظمی متولد ۱۳ آبان ۱۳۵۵ در میانه، بازیگر، صداپیشه و کمدین ایرانی است. او از دوران دانش آموزی با حضور در صحنه تئاتر وارد عرصه بازیگری شد. تحصیلاتش را در مقطع لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران به اتمام رساند. همچنین نقش دایی محسنرا در این سریال بازی می کند.

از سال ۱۳۷۵ وارد تلویزیون شد ولی با نقش نظام دوبرره در سریال برره به عنوان بازیگر شناخته شد. کاظمی در فیلم های سینمایی قانون مورفی، به وقت خماری، مصادره، امیر، من دیوانه نیستم، ۵۰ کیلو آلبالو، ایران برگر و … بازی کرده است.

ایمان صفا در نقش رحیم

ایمان صفا در نقش رحیم

ایمان صفا هنرپیشه اهل ایران است.که در این فیلم نقش رحیم را دارد. صفا دروازه بان تیم هنرمندان است. او کار خود را با تئاتر شروع کرد و در سریال های عملیات ۱۲۵، مهمانان ویژه و چند کار سینمایی بازی کرده است. بازی او در سریال نیسان آبی باعث شهرت او شده است.

غلامرضا نیکخواه در نقش حاج فتح‌الله، پدر رحیم و منصوره

غلامرضا نیکخواه در نقش حاج فتح‌الله، پدر رحیم و منصوره

غلامرضا نیکخواه پس از اخذ مدرک لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه به تهران رفت تا رویای خود در بازیگری را دنبال کند. او فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۶۷ با یک نقش کوتاه در مجموعه تلویزیونی، وارد صنعت تلویزیون شد.

نیکخواه در اول فروردین ۱۳۲۷ در بوشهر متولد شد. او تنها عضو هنری خانواده خود بود و علاقه به بازیگری را از دوران کودکی در تئاترهای شهر بوشهر دنبال کرد. نقش این هنرمند به عنوان حاج فتح الله می باشد.

سمانه پاکدل در نقش منصوره

سمانه پاکدل

سمانه پاکدل یکی از بازیگران زن ایرانی است که در ۲۶ مهر ۱۳۶۶ در اصفهان متولد شد. او در خانواده‌ای پنج نفره بزرگ شد و فرزند آخر است. علاقه به بازیگری از دوران کودکی در سمانه وجود داشت. او رشته هنر را در دبیرستان سوره دنبال کرد؛ اما با مخالفت خانواده روبه‌رو شد.

سمانه در نهایت در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. آغاز فعالیت هنری سمانه در سال ۱۳۸۷ با سریال “روز حسرت” بود. او نقشی کوتاه در فیلم “لج و لجبازی” نیز داشت؛ اما نقش آفرینی در سریال “دلنوازان” در سال ۱۳۸۸ سمانه پاکدل را به شهرت رساند.

سمانه پاکدل در سال ۱۳۹۶ در مسابقه “۱۳ شمالی” با هادی کاظمی، بازیگر طنز، آشنا شد و سال بعد با او ازدواج کرد. حواشی مربوط به ممنوع الکار شدن سمانه پاکدل در سال ۱۳۹۸ خبرساز شد. برخی منابع، دلیل این ممنوعیت را فعالیت‌های او در فضای مجازی عنوان کرده‌اند.

نعمیه نظام دوست در سریال اکازیون

نعمیه نظام دوست

نعیمه نظام دوست در ۲۳ آبان ۱۳۵۳ در خانواده‌ای پرجمعیت در تهران متولد شد. او دیپلم علوم تجربی دارد و فوق دیپلم تصویربرداری را نیز اخذ کرده است. او چهار خواهر دارد که هیچ‌کدام در زمینه هنر فعالیت نمی‌کنند. نظام دوست فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و به‌صورت آزاد به گروه‌های تئاتری می‌پیوست.

او در سال ۱۳۷۲ با برنامه نوروز ۷۲ به تلویزیون راه یافت و در سال ۱۳۷۳ با سریال ساعت خوش حرفه بازیگری خود را به‌طور رسمی آغاز کرد. وی در سال‌های بعد در سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی از جمله محله گل و بلبل، خانه اجاره‌ای و پایتخت ۱ به ایفای نقش پرداخت.

پرنیا کربلایی در نقش رعنا

پرنیا کربلایی در نقش رعنا

پرنیا کربلایی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون، متولد دهه ۷۰ در تهران است. او در سریال اکازیون، در نقش رعنا، دختر رحیم و نوه حاج فتح‌الله، به ایفای نقش پرداخته است. این سریال، اولین تجربه بازیگری پرنیا کربلایی در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود و او در آن، خوش درخشیده است.

کربلایی فعالیت خود را در عرصه بازیگری با تئاتر آغاز کرد و سپس در سریال‌های آزادی مشروط، رقص روی شیشه و رستگاری به ایفای نقش پرداخت. او در سریال رستگاری، نقش دریا را برعهده دارد که این سریال نیز به کارگردانی مسعود ده نمکی از شبکه سوم سیما از جمله سریال‌های در حال پخش است.

سریال اکازیون به کارگردانی سید مسعود اطیابی، از جمله جدیدترین کارهای پرنیا کربلایی است که از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ در شبکه نمایش خانگی نماوا پخش شده است.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x