خانواده

نکات اصولی شستن پرده توری در لباسشویی که باید بدانید

شستشوی پرده توری در خانه همیشه یکی از دغدغه های نظافت منزل بوده است. اما این کار دشوار تنها با رعایت چند نکته می‌تواند بسیار سریع‌تر پیش برود، پس با ما در مطلب شستن پرده توری در لباسشویی همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ اگرچه پرده کنار پنجره منزلتان تمیز و خوش‌رنگ به نظر می‌رسد، اما تمام آلودگی هوای خارجی و داخلی وارد بافت پرده می‌شود و پرده خانه به مرور چرک مرده و سیاه می‌گردد. برای همین شستن پرده توری در لباسشویی یکی از شگردهای ساده و کم دردسر برای جلا دادن به پرده خانه است. همچنین برای جلوگیری از آلرژی و حساسیت، توصیه می‌کنیم به شستشوی پرده اهمیت بیشتری بدهید. اما پیش از شستن پرده توری در لباسشویی، به نوع آن توجه کنید.

نکات لازم پیش از شستن پرده توری در لباسشویی

شستن پرده توری در لباسشویی یکی از بهترین روش های تمیز شدن پرده است. طرز شستن پرده توری در لباسشویی بسیار مهم است. اگر از روش های درست شست و شو استفاده شود پرده‌ها در کنار اینکه به خوبی تمیز می‌شوند دوام و طول عمر آنها نیز افزایش می‌یابد. شستن پرده توری با ماشین لباسشویی بهتر است طبق مراحل زیر انجام گیرد.

۱.خیس کردن پرده در آبشستن پرده توری

قبل از اینکه پرده‌ها توسط لباسشویی شسته شوند بهتر است مدتی در آب خیس بخورند. نگه داشتن پرده در آب باعث می‌شود که گرد و غبار‌های که روی سطح آن قرار دارند از بین بروند. برای خیساندن پرده بهتر است از آب سرد استفاده شود. پرده‌ها داخل یک وان بزرگ قرار بگیرند و به آنها آب اضافه شود به گونه‌ای که آب روی پرده‌ها را بگیرد.

۲.استفاده از اسیدهای طبیعی برای شستن پرده توری در لباسشویی

برای پرده‌های توری سفید هم می‌توان از یک لیوان آب لیمو، سرکه سفید، نمک و جوش شیرین هم استفاده کرد. این مواد به سفید تر شدن پرده کمک می‌کنند. برای آن که گرد و غبار از روی پرده زدوده شود لازم است حداقل یک ساعت درون آب باقی بماند. در صورت امکان اگر پرده یک شبانه روز در آب سرد باقی بماند بسیار تمیز تر و سفیدتر می‌شود.

شستشوی پرده توری با ماشین لباسشویی

بعد از اینکه پرده‌ها به خوبی خیس خوردند نوبت به شست و شو توسط ماشین می‌رسد. پرده های توری چون جنس نازک و ظریفی دارند بهتر است در کنار پارچه های دیگر شسته شوند. شستن توری با پارچه دیگر سطح تماس پرده را با داخل لباسشویی کاهش می‌دهد و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کند. پارچه ای که همراه پرده شسته می‌شود بهتر است روشن باشد و اطمینان حاصل شود که رنگ پس نمی‌دهد.

۱.مواد شوینده پرده توری در لباسشویی

بهتر است کمترین زمان شست و شو انتخاب شود تا به بافت پارچه آسیب نرسد. برای شست و شو پرده بهتر است از شوینده مناسب با پارچه استفاده شود امروزه قرص ماشین لباسشویی بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته اند. زیرا در کنار آسیب نرساندن به پارچه باعث درخشندگی و تمیزی هر چه بیشتر پارچه می‌شوند. اضافه کردن مقداری جوش شیرین به شوینده پرده ها را تمیزتر می‌کند. اما تنها جوش شیرین برای شست و شو کافی نیست و باید در کنار شوینده دیگری استفاده شود.

۲.خشک کردن پرده

برای خشک کردن پرده توری بهترین کار این است که توسط ماشین خشک نشود. یعنی بعد از اینکه شسته شد از لباسشویی خارج شود. زمانی که پرده نم دار است بهترین زمان برای آویزان کردن آن است. زیرا این نم پارچه را سنگین کرده و رو به پایین می‌کشد و از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند.

شستن پرده های توری آستردار

اگر پرده های توری تان آستردار هستند بهتر است دست از زحمت کشیدن بکشید و این کار را به خشک شویی محل بسپارید به این علت که ممکن است شستن پرده توری آستردار به راحتی پرده های توری بدون آستر نباشد و به پرده آسیب وارد کند.

نکاتی درباره شستن پرده توری و حریر در لباسشویی

نحوه شستن پرده توری در لباسشویی

رعایت برخی نکات که به تجربه افراد ثابت شده‌اند در شستن پرده های توری در لباسشویی ال جی و سامسونگ کمک شایانی می‌کند. چند نکته بسیار مهم درباره شستشوی پرده های توری در لباسشویی در ادامه می‌خوانید که حتماً باید به آن‌ها توجه کنید.

  1. پیش از شستن پرده توری در لباسشویی، لکه‌ها و گردوغبار روی آن را از بین ببرید.
  2. پرده توری را در مدت‌زمان کوتاه و تحت دمای پایین بشویید.
  3. از مواد شوینده متناسب با نوع پارچه بکار رفته در پرده توری استفاده کنید.
  4. پس از شستشو، پرده توری را آویزان کنید تا خشک شود.

همچنین شستشوی پرده توری و پرده حریر به توجه و ملایمت بسیاری نیاز دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید به بافت پرده حریر یا توری خانه آسیب نرسانید، به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر میخواهید شستن پرده توری در لباسشویی انجام شود، از سیستم آب سرد استفاده کنید. زیرا ممکن است آب گرم به بافت پارچه آسیب برساند.
  2. مواد پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید باید معمولی باشد. زیرا ماده‌ پاک‌کننده قوی به ریزبافت حریر و تور آسیب میرساند.
  3. علاوه‌ بر این، هیچ‌گاه از خشک‌کن ماشین‌لباسشویی استفاده نکنید. خشک‌کن ماشین‌لباسشویی با سرعت بالایی حرکت می‌کند وممکن است باعث پارگی یا نخ‌کش شدن پارچه بشود.

اتو کردن پرده توری و حریراتو کردن پرده توری

پرده هایی که از جنس حریر هستند پس از شستن با ماشین لباسشویی معمولاً چروک می‌شوند. راه حل بسیار ساده است: به جای استفاده از پودر لباسشویی از پودر صابون استفاده کنید.

اما تا جای ممکن از اتو برای اتوکشی پرده حریر یا توری استفاده نکنید؛ چرا که بخار اتو باعث آسیب به بافت پرده می‌شود. درصورتی که می‌خواهید پرده حریر یا توری را اتوکشی کنید، از اتوبخار استفاده نکنید و آن را به خشکشویی پرده تخصصی واگذار کنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x