سلامت

دکتر فیدافه اجودی متخصص پوست،مو، زیبایی و لاغری: رده سنی خاصی برای زیبایی وجود ندارد

متخصص پوست،مو، زیبایی و لاغری با اشاره به اینکه رده سنی خاصی برای زیبایی وجود ندارد، گفت:۷۰ درصد مراجعه کنندگان به این کلینیک ها خانم ها و ۳۰ درصد آقایان هستند.

دکتر فیدافه اجودی در گفتگو با “پایگاه خبری تحلیلی تلنگر”، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انجام هر کدام از خدمات عارضه ای هم برای متقاضیان دارد، افزود: عارضه ای ندارد، اگر هم داشته باشد خیلی کم خواهد بود.

وی اظهارداشت: اصل کار زیبایی بر اصول است، اگر اصول در کار زیبایی رعایت نشود فرد متقاضی با عارضه خیلی زیادی مواجه خواهد بود.

متخصص پوست،مو،زیبایی و لاغری، با بیان اینکه جوانسازی صورت حتما باید با تائیدیه پزشک باشد، گفت: اگر بنا بر هر دلیلی پزشک انجام کار را تایید نکرد، از انجام آن معذوریم.

دکتر اجودی، انجام زیباسازی در صورت را نیازمند شناخت کامل آناتومی و نقاط خطر صورت دانست، افزود: میزان تزریق، نقاط تزریق، عمق تزریق و استفاده از مواد مورد تائید وزارت بهداشت برای تزریق درناحیه مورد نظر مهم است و باید توسط پزشک انجام شود.

وی گفت: بیشتر مراجعان متقاضی زیبا و جوان تر شدن و رفع خطاهای قابل اصلاح صورت مطابق با استانداردهای تعیین شده در علم زیبایی هستند.

متخصص پوست،مو، زیبایی و لاغری تبلیغات گسترده از زیبایی در کشور را از عوامل دیگر سوق افراد به مراکز زیبایی دانست.

وی به سن زیبایی اشاره کرد و افزود: انجام زیبایی در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال، نیازمند رضایت کتبی خانواده ها است.

دکتر اجودی در ادامه سخنانش به مزوتراپی نیز اشاره کرد و گفت: مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است که در دسته‌ شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد. در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود.

او ادامه داد: این مواد خاص با توجه به مشکل افراد تعیین می‌شود، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها از جمله موادی است که در مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌شود.

دکتراجودی اظهارداشت: واژه مزوتراپی از دو بخش “مزو” و “تراپی” تشکیل شده است. مزو (Meso) در زبان لاتین به معنی “میانی” بوده و تراپی (Therapy) هم به معنی “درمان” است که در ناحیه هدف تزریق می شود.

وی ادامه داد: در مزوتراپی برای رسیدن به لایه‌ هدف از انواع مختلف سوزن استفاده می شود.

او گفت: ابتدا باید نوع ریزش مو با توجه به الگوی ریزش و گرفتن شرح حال از متقاضیان و انجام آزمایش های لازم برای تعیین نوع ریزش و داروی مورد نظر انتخاب و تزریق شود.

او درباره جوان سازی پوست ادامه داد: با فعال شدن فرآیندهای ترمیمی پوست، سلول‌های پوستی سالم شروع به ساخت و ترشح کلاژن، فاکتورهای رشد، پروتئین‌های بین بافتی و مواد دیگر می‌کنند. رگ‌های خونی جدیدی شکل می گیرد و سلول‌های بنیادی به سمت نواحی آسیب دیده حرکت می‌کنند.

تزریق جوان ساز پوست

متخصص پوست،مو، زیبایی و لاغری، در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ژل یا فیلرها، پرکننده‌ها یا حجم‌دهنده‌های پوستی، اشاره کرد و افزود: تزریق ژل روشی برای ایجاد حجم بیشتر و فرم بهتر در صورت و اندام است، از تزریق فیلرهای پوستی می‌توان برای جبران حجم از دسته رفته، رفع چین و چروک‌ها، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد.

دکتر اجودی در مورد تزریق ژل و بوتاکس در یک جلسه گفت: ترجیحا این دو روش بهتر است در دو جلسه مجزا به فاصله یک هفته انجام شود. ولی اگر مجبور به تزریق بوتاکس و ژل در یک جلسه شدیم؛ ابتدا باید ژل یا فیلر تزریق و سپس تزریق بوتاکس انجام گیرد.

وی در ادامه سخنانش تزریق ژل گونه یا گونه گذاری،رفع چین چروک دور چشم، اطراف لب و پیشانی، درمان خطوط اخم، خنده و خط اندوه، درمان فرورفتگی شقیقه‌ها،درمان گودی زیر چشم،زاویه سازی فک یا کانتورینگ صورت، برجسته سازی لب وبرجسته سازی چانه را از دیگر خدمات مراکز زیبایی دانست.

دکتر اجودی اظهارداشت: مهمترین چیزهایی که باید در انتخاب میان بوتاکس و پر کننده‌های پوست در نظر گرفته شود، نوع چروک‌هایی که افراد می خواهند از شر آنها خلاص شوند، چگونگی انجام این کار است.

وی ادامه داد: بوتاکس بهترین گزینه برای چروک‌های ناشی از حرکت ماهیچه‌ها است؛ چراکه باعث کاهش تحرک و قابل مشاهده بودن آنها می‌شود. این چروک‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که چهره در حال نشان دادن عواطف یا ایجاد حالت‌ها است.

این متخصص اعلام کرد: این چروک‌ها معمولا در پیشانی و اطراف چشم ایجاد می‌شوند. پرکننده‌های صورت برای چروک‌های ثابت و غیر متحرک مناسبند که حتی زمانی که چهره شما آرام است و هیچ احساسی را نشان نمی‌دهد نیز قابل مشاهده‌اند.

به گفته وی این نواحی خالی و فرورفته هستند و اگر با پرکننده‌های پوست پر شوند، بسیار مفید خواهد بود. هر روشی می‌تواند برای چروک‌ها استفاده شود اما چند تفاوت میان این دو روش وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x