خانواده

طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی

یک ظرف لازانیا گرم با پنیر پیتزا کشدار غذای لذیذی است که باب میل اکثر افراد به خصوص کودکان است. برای تهیه یک وعده لازانیا خانگی به سبک ایتالیا، با طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی تلنگر همراه شوید.

به گزارش تلنگر؛ طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی ساده و  سریع است. شما می‌توانید تنها در مدت یک ساعت لازانیای خوشمزه و مقوی با مواد اولیه مانند گوشت را برای یک وعده غذایی آماده کنید. دستور پختی که در این مقاله برایتان آماده کرده‌ایم شبیه به سس اسپاگتی است که در مقاله خود در مورد بهترین سس گوجه فرنگی ایتالیایی در مورد آن مفصل توضیح دادیم. اما به جای استفاده از ماکارونی خشک، از راویولی استفاده می کنید که پختن آن بسیار سریع‌تر است. شما می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده، از یک سوسیس ایتالیایی برای هر نفر سر میز استفاده می کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی

How to make Italian Ravioli Lasagna

همانطور که از روی چنین دستور العمل آسانی می توانید حدس بزنید، لیست مواد نیز بسیار ساده است. در اینجا همه چیزهایی که نیاز دارید وجود دارد:

سوسیس ایتالیایی ۴ عدد
سس گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
هویج ۱ عدد
کرفس یک عدد
شیر ۱۰۰ سی سی
سرکه بالزامیک ۵  قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون سه قاشق غذا خوری
برگ های ریحان به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی

مرحله ۱

مراحل پخت و طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی

سبزیجات را تا حد امکان ریز خرد کنید. پوست سوسیس ها را جدا کرده و آنها را به قطعات کوچک خرد کنید. اکنون، زمان تفت دادن است. ابتدا یک قابلمه بزرگ و کرفس و هویج را برای چند دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید. سوسیس ها را اضافه کنید و بعد از حدود نیم دقیقه پیازها را نیز اضافه کنید. این کار برای جلوگیری از تفت دادن بیش از حد پیاز است، زیرا تمایل دارند خیلی زودتر از سایر مواد بسوزند.

مرحله دوم

راویولی

وقتی سوسیس ها شروع به قهوه ای شدن کردند، سرکه بالزامیک را اضافه کنید تا لعاب شود. این باعث متعادل شدن طعم آنها می شود و به سس شما بافت بهتری می دهد. اجازه دهید شراب کاملاً تبخیر شود در حالی که خوب هم بزنید.

مرحله سوم

در طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی وقتی سرکه تبخیر شد، اجاق را روی حرارت ملایم روشن کنید، سس گوجه فرنگی را به همراه یک لیوان آب اضافه کنید، هم بزنید و در قابلمه را با درب ببندید.  اگر به اندازه کافی آب اضافه کرده اید و حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم

پخت و طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی

بعد از حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه، یک قابلمه را پر از آب کنید و بگذارید تا بجوشد. در همین حین سس را هم بزنید و نمک و ادویه را اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد، نمک بزنید و راویولی ها را اضافه کنید.  شیر را به سس اضافه کنید و دوباره هم بزنید. این به تعادل اسیدیته گوجه فرنگی کمک می کند و آن را پرتر می کند.

پس از حدود ۵ دقیقه، راویولی ها باید روی سطح آب شناور شوند. این بدان معنی است که آنها آماده هستند. راویولی ها را آبکش کنید، سس را با آن بریزید، قسمت بعدی را شروع کنید و همراه با یک شراب قرمز پر بدن یا آبجو طلایی لذت ببرید.

نکات تخصصی برای راویولی با سوسیس

در صورت تمایل می توانید راویولی را از ابتدا درست کنید. همچنین می توانید سس را با اضافه کردن فلفل قرمز آن را تندتر کنید.

خودتان سس گوجه فرنگی را در طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی درست کنید.

مطمئناً می توانید از سس گوجه فرنگی آماده در فروشگاه استفاده کنید، اما چرا غذای خود را با یک نسخه خانگی ارتقا ندهید؟ فقط مقداری سیر را تفت دهید، گوجه فرنگی له شده را اضافه کنید و با نمک، فلفل و گیاهانی مانند ریحان یا پونه کوهی مزه دار کنید.

در حالی که دستور غذا به سوسیس ایتالیایی نیاز دارد، می‌توانید همه چیز را با انواع سوسیس تند یا شیرین تغییر دهید. اگر گیاهخوار هستید، سوسیس های گیاهی نیز وجود دارند که بسیار خوب هستند. اما هر چیزی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مکمل سس گوجه فرنگی شماست.

سرکه بالزامیک خوب می تواند یک تضاد با طراوت با راگوی سوسیس دلچسب باشد.

برای طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی همانند رستوران‌ها، می توانید پیازها را جداگانه در کمی کره کارامل کنید و سپس به سس اضافه کنید. یک لایه طعم اضافی اضافه می کند که فقط با ریختن همه چیز در تابه از آن لذت خواهید برد.

اگر از برگ‌های ریحان تازه استفاده می‌کنید، آن‌ها را در انتها اضافه کنید تا رنگ و طراوت بیشتری پیدا کند. سبزی‌های خشک می‌توانند با سس گوجه‌فرنگی‌تان همراه شوند تا طعم‌ها در حین جوشیدن با هم مخلوط شوند.

روی راویولی خود کمی پنیر پارمزان تازه رنده شده یا یک حبه ریکوتا اضافه کنید. این یک لایه دیگر از طعم خامه ای و پنیری اضافه می کند که باعث می شود ظرف لوکس تر شود.

برای تجربه لذت بخش تر، شیر موجود در سس را با خامه غلیظ عوض کنید. اما در این مورد محتاط باشید، زیرا می تواند به سرعت غذای شما را به یک ضیافت غنی و دلچسب برای یک پادشاه تبدیل کند (نه اینکه مشکلی در این مورد وجود داشته باشد!)

اگر خیلی عجله دارید، از آرام پز برای طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی خود استفاده کنید. همه مواد را بریزید و بگذارید ۴ تا ۵ ساعت با حرارت کم بپزد. فقط مطمئن شوید که وقتی بالاخره از روی کاناپه بیرون آمدید، آن را خوب هم بزنید.

لازانیا راویولی ایتالیایی چه سرو کنیم؟

طزر تهیه لازانیا با پنیر و سس گوجه

یک سالاد سبز ساده انتخابی کلاسیک است که به شما استراحتی تازه از غذای راویولی می دهد.

یک سبد نان گرم و خرد شده نیز برای تهیه سسی که اضافه آمده ایده آل است. برای امتیاز اضافی، آن را با یک طرف روغن زیتون دم کرده با گیاهانی مانند رزماری یا سیر سرو کنید. با حداقل تلاش، یک نان از پیش ساخته شده از نانوایی بردارید و فقط آن را در فر گرم کنید.

سوالات متداول برای طرز تهیه لازانیا راویولی ایتالیایی

با محبوبیت این دستور غذا، چندین سوال مرتبط توسط آشپزهای خانگی مشتاق مطرح شده است. هدف سؤالات متداول زیر پاسخگویی به این سؤالات به شیوه ای جامع و واضح است.

آیا استفاده از راویولی های خریداری شده در فروشگاه قابل قبول است؟

هدف از این دستور تهیه یک غذای باکیفیت با حداقل تلاش است. اگر راویولی های فروشگاهی را انتخاب می کنید، فقط اطمینان حاصل کنید که از کیفیت خوبی برخوردار هستند تا یکپارچگی ظرف حفظ شود.

آیا سوسیس ایتالیایی جزء غیر قابل تعویض است؟

در حالی که سوسیس ایتالیایی طعم این غذا را به طرز عالی تکمیل می کند، اما اجباری نیست. گزینه های پروتئین جایگزین مانند بوقلمون آسیاب شده یا جایگزین های گیاهی تنظیمات قابل قبولی هستند.

آیا سس را می توان زودتر آماده کرد؟

بله. آماده کردن سس از قبل می تواند در واقع طعم آن را در طول زمان با هم ترکیب کند. به سادگی سس را قبل از سرو گرم کنید و مراقب باشید که آن را کاملاً هم بزنید.

آیا انجماد گزینه ای برای تهیه غذا است؟

بله، هر دو سس و راویولی را می توان بدون کاهش کیفیت آن‌ها منجمد کرد. توصیه می شود آنها را جداگانه نگهداری کنید و با دقت گرم کنید تا بافت و طعم آن‌ها حفظ شود.

آیا جایگزین های بدون لبنیات وجود دارد؟

پاسخ: مطمئناً می‌توان از جایگزین‌های غیر لبنی مانند شیر بادام یا شیر نارگیل بدون تأثیر قابل توجهی بر کیفیت سس استفاده کرد. این جایگزینی ها می توانند طعم های منحصر به فردی را به غذا وارد کنند.

آیا این دستور غذا برای کودکان مناسب است؟

این غذا معمولاً توسط مخاطبان جوان‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرد. با این حال، اگر شما در حال تهیه این غذا برای کودکان هستید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x