خانواده

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان

بهترین طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان برخلاف بسیاری از دستور پخت های کیک اسفنجی سنتی، این کیک اسفنجی وگان بدون تخم مرغ، شیر لبنی یا پخت می شود و بسیار زود پخت و آسان است، همچنین کاملاً گیاهی می کند.

به گزارش تلنگر؛ طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان اگرچه، هنوز هم بسیار نرم و خوشمزه است و حتی بسیار مرطوب تر از بسیاری از دستور العمل های سنتی با تخم مرغ است. نکته جالب در مورد پخت وگان نیز این است که می توانید بدون نگرانی خمیر را بچشید، زیرا هیچ تخم مرغ خامی در آن وجود ندارد. بعلاوه، به جای کره از روغن آفتاب‌گردان استفاده ‌کنید، بنابراین درست کردن آن راحت‌تر است، زیرا لازم نیست سفیده تخم‌مرغ را تا زمانی که سفت شود یا کره را تا زمانی که کرم رنگ شود، هم بزنید.

مواد لازم طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره وگان فاقد لبنیات ۱۵۰ گرم
شیر وگان بادام یا فندق ۳۰۰ میلی‌لیتر
سرکه سیب یک قاشق غذاخوری
وانیل دو قاشق غذاخوری
آرد ۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر دو قاشق چای‌خوری
شکر ۲۰۰ گرم
کره وگان فاقد لبنیات ۱۰۰ گرم
پودر قند ۲۰۰ گرم
مربا توت‌فرنگی چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان در ۶ گام

گام اول

در طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان بسیار مهم است که به دستور العمل مطابق آنچه نوشته شده است عمل کنید. این تنها راهی است که می توانم تضمین کنم کیک اسفنجی وگان عالی خواهد بود.

 مواد مورد نیاز کیک اسفنجی

خمیر کیک اسفنجی وگان را مخلوط کنید ابتدا آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را در یک کاسه الک کنید. سپس شکر، نمک و وانیل را اضافه کنید و با همزن بزنید. در یک پیمانه، شیر گیاه، روغن و سرکه را با هم مخلوط کنید. سپس در مخلوط آرد هم بزنید تا یکدست شود.

اگر رژیم بدون گلوتن دارید یا از عدم تحمل یا آلرژی آن رنج می برید، می توانید این کیک اسفنجی را بدون آرد حاوی گلوتن درست کنید. شما به سادگی می توانید آرد همه منظوره یا اسپل شده را با مخلوط آرد ۱ تا ۱ بدون گلوتن جایگزین کنید.

گام دوم

مواد خشک را الک کنید. برای جلوگیری از توده ها، مهم است که مواد خشک را از قبل الک کنید. به این ترتیب آن‌ها سریع‌تر با مواد مرطوب ترکیب می شوند، بنابراین باید خمیر را کمتر هم بزنید و در نتیجه کیک نرم تری به دست می آید.

گام سوم

تمامی مواد را باهم مخلوط کنید و خوب بزنید. خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید. هم زدن طولانی مدت باعث ایجاد گلوتن می شود، بنابراین خمیر سفت و چسبنده می شود. این منجر به این واقعیت می شود که کیک نمی تواند خوب بلند شود و در نتیجه کمتر نرم و پف می شود.

در این مرحله از طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان نوبت به پخت آن رسیده است. کناره های یک قالب فنری ۲۰ سانتی متری را کمی چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را به آن اضافه کنید و به آرامی ظرف را چند بار روی سطح کار بکوبید تا حباب های هوا که ایجاد شده است از بین برود و روی آن صاف شود.

گام چهارم

پخت کیک اسفنجی بدون تخم مرغ و شیر

این دستور اولیه طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان برای یک لایه کیک گیاهی در یک تابه کوچک است. اگر می خواهید یک لایه کیک نازک تری داشته باشید، از یک ظرف پخت کمی بزرگتر استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که کیک صاف زودتر درست می شود. در غیر این صورت، با خیال راحت از ماشین حساب تبدیل قالب پخت من برای تبدیل مقدار مورد نظر برای اندازه ظرف پخت خود استفاده کنید. با خیال راحت دو برابر مقدار خمیر را در یک تابه بپزید. حدود ۲۲-۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید.

اگر کیک را طولانی بپزید، خشک می شود. با این حال، مطمئن شوید که زمان پخت را حدود ۱۰-۱۵ دقیقه افزایش دهید. بنابراین برای اینکه آن را خوب و مرطوب نگه دارید، مهم است که کیک وگان را برای مدت طولانی در فر نگذارید. بهتر است بعد از ۲۰ دقیقه کیک را با چنگال یا چاقو تست کنید. به محض اینکه خمیر به چاقو دیگر نچسبید، می توانید کیک را از فر خارج کنید. در غیر این صورت، آن را برای ۲-۳ دقیقه بیشتر بگذارید.

گام پنچم

ماهیتابه 20 سانتی

بعد از بیرون آوردن کیک بگذارید تا خنک شود. کیک های وگان بدون تخم مرغ، که به تازگی از فر پخته شده اند، همیشه بسیار نرم و پف دار هستند، بنابراین به معنای واقعی کلمه تکه تکه می‌شوند. بنابراین مهم است که بعد از پخت کیک اسفنجی کاملا خنک شود.

اگر می خواهید طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان یک کیک لایه ای را درست کنید، توصیه می کنم بعد از آن کیک را در بسته بندی پلاستیکی در بسته بپیچید و یک شب در یخچال بگذارید. از این گذشته، اگر کیک اسفنجی وگان به خوبی سرد شده باشد، می توانید نه تنها آن را بهتر برش دهید، بلکه راحت تر آن را لایه برداری کنید، زیرا کرم خامه ای یا فراستینگ به این سرعت آب نمی شود و پایدارتر باقی می ماند.

گام ششم

پس از خنک شدن آن را محکم در پلاستیک بپیچید. سپس می توانید آن را تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید. همچنین به مدت ۳ ماه به خوبی یخ می زند، بنابراین شما همیشه یک کیک وگان خانگی در دسترس خواهید داشت. وقتی کیک اسفنجی وگان را از فریزر خارج می کنید، می توانید به سادگی اجازه دهید یک شب در یخچال یخ زده و روز بعد آن را به یک کیک زیبا تبدیل کنید.

فوت‌وفن طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان

کیک دو لایه اسفنجی

  • مخلوط کردن بیکینگ پودر با سرکه یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که حباب های هوا را ایجاد می کنند و به خمیر حجم بیشتری می دهند.
  • نشاسته به مواد چسبیده و خمیر را نرم تر می کند.
  • پیشنهاد می کنم از یک روغن با طعم خنثی مانند روغن کانولا یا آفتابگردان استفاده کنید.
  • می‌توانید برای اینکه طعم کیکتان روتین نباشد از ترکیبات متفاوتی به طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان اضافه کنید مانند پوست لیمو یا پرتقال یا دارچین
  • می‌توانید به جای شیر لبنی مقداری از شیر بادام را با آب پرتقال یا لیمو در طرز تهیه کیک اسفنجی ساده وگان جایگزین کنید.
  • همچنین می توانید یا به سادگی از شیر گیاهی با طعم وانیل، فندق یا بادام استفاده کنید.
  • می توانید کیک اسفنجی وگان را بعد از پخت با لیکور، قهوه یا آب گیلاس بمالید.
  • اگر می خواهید طعم کره ای را در کیک احساس کنید، روغن آلبا یک جایگزین عالی است.
  • به جای سفیده تخم مرغ در کیک اسفنجی می توانید از بیکینگ پودر، سرکه سیب یا نشاسته ذرت استفاده کنید.

روغن آلبا در واقع، یک روغن گیاهی به دلیل طعم کره ای خود متمایز است و در عین حال گیاهی است. نکاتی برای تهیه کیک اسفنجی وگان عالی اگر می خواهید کیک اسفنجی کاملی برای کیک لایه ای خود داشته باشید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x