سینما و تئاتر

سریال لوپن چه ساعتی پخش می‌شود؟/ معرفی سریال لوپن (Lupin) و بیوگرافی بازیگران

معرفی سریال لوپن (Lupin) که اولین سریال فرانسوی در فهرست 10 سریال برتر نتفلیکس است، داستان زندگی مردی است که قصد دارد پدرش را از اتهامی که سال‌ها قبل به آن متهم شده بود، رفع اتهام کند. در ادامه به معرفی کامل سریال لوپن Lupin 2021 می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ در این مقاله به معرفی سریال لوپن که نخستین سریال فرانسوی محسوب می‌شود؛ می‌پردازیم این سریال ازنظر بالا بودن درصد بازدیدکنندگان، در فهرست ده سریال پربازدید سرویس استریم آمریکایی نتفلیکس قرار دارد. جورج کای (George Kay) و فرانسوا اوزان (François Uzan) از سازندگان این سریال بودند. شبکه نتفلیکس، فصل اول سریال لوپین را در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹) منتشر کرد و فصل دوم این سریال نیز در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) منتشر شد.

در شبکه نتفلیکس، سریال Lupin 2021 توانست پس از چهار هفته پس از انتشار، بیش از ۷۰ میلیون نفر از مشترکان این شبکه دیده شود و در مقام سوم پربازدیدی‌ترین سریال‌های نتفلیکس قرار بگیرد. طبق آمار نتفلیکس، سریال‌های بریجرتون (Bridgerton) و جادوگر (The Witcher) به ترتیب با ۸۲ و ۷۶ میلیون بازدیدکننده در مقام اول و دوم قرار دارند.

سریال‌های خانه کاغذی (Money Heist)، ببر پادشاه (Tiger King) و گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) به ترتیب با ۶۵، ۶۴ و ۶۲ میلیون بازدیدکننده در مقام‌های چهارم، پنجم و ششم قرار دارند. با معرفی سریال لوپن و نقد آن همراه ما باشید.

معرفی سریال لوپن (Lupin)

معرفی سریال لوپن

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال لوپن از شبکه تماشا، سراغ قصه‌ی این مجموعه معمایی جنایی می‌رویم که درباره‌ی زندگی آسان دیوپ دزد نجیب زاده‌ای است که تصمیم می‌گیرد تا انتقام پدرش را به خاطر بی‌عدالتی که توسط یک خانواده ثروتمند بر او تحمیل‌شده است، بگیرد.

یک دزد حرفه‌ای به نام آسان دیوپ، تنها پسر مهاجری از سنگال است که به فرانسه آمده بود تا زندگی بهتری برای فرزندش بسازد. پدر آسان به دلیل سرقت یک گردنبند الماس گران‌قیمت توسط کارفرمایش، هوبرت پلگرینی ثروتمند و قدرتمند زندانی می‌شود. او خود را در سلول زندانش حلق آویز می‌کند و آسان نوجوان یتیم می‌شود.

بیست‌وپنج سال بعد، آرسن لوپن Arsene Lupin با الهام از کتابی درباره دزد نجیب‌زاده که پدرش در روز تولدش به او هدیه داده بود، تصمیم می‌گیرد تا از خانواده پلگرینی انتقام بگیرد. او از تسلط خود در دزدی و لباس مبدل برای افشای هوبرت استفاده کند.

ساعت پخش سریال لوپن از شبکه تماشا

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال لوپن از شنبه ۲۵ شهریور در ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن قرار می‌گیرد. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، زمان تکرار سریال لوپن از شبکه تماشا روز بعد در ساعات ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰ و ۱۷:۰۰ می‌باشد که می‌توانید آن را دنبال کنید.

همچنین سریال امپراطور اشک ها، سریال رحیل، سریال ندای امید و سریال مظنون نیز هم اکنون در شبکه تماشا در حال پخش می‌باشد و شما می توانید این سریال ها را نیز از این شبکه تماشا نمایید.

سریال لوپن چند قسمت است؟

لوپن

این سریال در ۱۰ قسمت ۴۰ تا ۵۲ دقیقه‌ای، به کارگردانی مشترک ویی لتریر، مارسلا سید، لودویک برنارد و هوگو گلین ساخته شده است. این سریال در دو فصل ساخته و پخش می‌شود.

بازیگران سریال لوپین

در معرفی سریال لوپن بازیگران فرانسوی معروفی مانند عمر سی (Omar Sy)، شیرین بوتلا (Shirine Boutella)، لودیوین سنیه (Ludivine Sagnier)، کلوتید امه (Clotilde Hesme) و سوفین گوراب (Soufiane Guerrab) ایفای نقش کرده‌اند. عمر سی نقش اصلی را ایفا می‌کند؛ کاراکتر او از ماجراجویی‌هایی سارق چیره‌دست، یعنی آرسن لوپن Arsène Lupin اثر موریس لوبلان الهام گرفته شده‌است. این سریال مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و نقش‌آفرینی عمر سی نیز ستایش شد.

در این بخش به معرفی بازیگران سریال لوپن Lupin و بررسی کارنامه هنری آن‌ها در کنار معرفی سریال لوپن می‌پردازیم.

عمر سی (Omar Sy) در نقش اسان دیوپ

عمر سی

عمر سی Omar Sy، بازیگر ۴۳ ساله فرانسوی که متولد ناحیه ایل-دو-فرانس در شمال فرانسه است، فعالیت هنری خود در دنیای سینما و تلویزیون را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرده است. او برای فیلم شکلات در سال ۲۰۱۶، نامزد جایزه سزار در چهل و یکمین دوره برگزاری این مراسم شد.

داستان فیلم شکلات درباره داستان زندگی دلقکی با نام رافائل شکلات بود که اولین هنرمند سیاه‌پوست سیرک‌ها در فرانسه بود و در اواخر قرن ۱۹ به انسان موفقی تبدیل شد. از دیگر آثار سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی عمر سی می‌توان به The Intouchables، فیلم Two Is a Family، فیلم Samba، فیلم Jurassic World، فیلم Inferno، فیلم X-Men: Days of Future Past و Yao اشاره کرد.

لودیوین سنیه در نقش کلیر

ludivine sagnier lupin

لودیوین سنیه Ludivine Sagnier بازیگر و مانکن ۴۱ ساله اهل کشور فرانسه است. او یکی از بهترین بازیگران زن فرانسوی محسوب می‌شود و در فیلم‌های Swimming Pool، فیلم Water Drops on Burning Rocks و ۸ Femmes با کارگردان فرانسوی محبوب فرانسیس اوزن (François Ozon) همکاری داشته است.

از دیگر آثار مهم لودیوین سنیه می‌توان به سریال معروف پاپ جوان (The Young Pope) اشاره کرد که سنیه در این سریال نقش بازیگر اصلی زن را ایفا می‌کند. کارنامه لودیوین سنیه، کارنامه پرباری است و از دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی او می‌توان به Love Is in the Air، فیلم Peter Pan، فیلم Mesrine: Public Enemy، فیلم Little Lili، فیلم A Secret، فیلم Love Songs و A Girl Cut in Two اشاره کرد.

شیرین بوتلا در نقش افسر پلیس فرانسوی

شیرین بوتلا

شیرین بوتلا (Shirine Boutella) بازیگر ۳۰ ساله الجزایری است. وی پس از گذراندن دوران تحصیلی خود در مدرسه، تحصیلات عالی خود را در فرانسه ادامه داد. او یک مادربزرگ اتریشی دارد و به زبان‌های فرانسوی، عربی، انگلیسی و آلمانی صحبت می‌کند. شیرین بوتلا تاکنون در دو اثر Papicha و همچنین در معرفی سریال لوپن نام او نیز در میان بازیگران می‌باشد.

کلوتید امه در نقش جولیت پلگرینی

کلوتید امه

کلوتید امه Clotilde Hesme، بازیگر ۴۱ ساله فرانسوی است که در معرفی سریال لوپن باید به نقش تاثیر گذار او اشاره کرد. وی فعالیت هنری خود در سینما و تلویزیون را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرده و به عنوان بازیگر و مدل در این حوزه فعالیت داشته است. کلوتید امه در سال ۲۰۱۱ در بخش آینده‌دارترین بازیگر زن از جشنواره سزار جایزه دریافت کرد. او در آثاری مانند Amour Fou، فیلم Angel & Tony، فیلم Diane Has the Right Shape، فیلم Love Songs، فیلم Regular Lovers، فیلم Chocolat، فیلم The Last Hammer Blow و The Returned ایفای نقش کرده است.

سوفین گوراب در نقش یوسف

Soufiane Guerrab

سوفیان گراب Soufiane Guerrab بازیگر ۳۴ ساله فرانسوی الجزایری است که در شهر پاریس به دنیا آمده است. شاید بتوان مهم‌ترین نقش او را در سریال لوپن دانست. او در آثاری مانند School Life، فیلم Paulette، فیلم The Night Watchman و The Measure of a Man ایفای نقش کرده است.

بازیگران نقش‌های فرعی سریال Lupin 2021 عبارتند از:

ایتان سایمون (Etan Simon) در نقش رائول

ممدوح حیدر (Mamadou Haidara) در نقش جوانی اسان

حروه پیر (Hervé Pierre) در نقش پلگرینی

فارگاس اسانده (Fargass Assandé) در نقش باباکار دیوپ

نیکول گارسیا (Nicole Garcia) در نقش آنه پلگرینی

وینسنت لوندز (Vincent Londez) در نقش کاپیتان روگر

وینسنت گارانگر (Vincent Garanger) در نقش گابریل دومونت

آنه بینویت (Anne Benoît) در نقش فابین

عوامل سازنده و پشت صحنه معرفی سریال لوپن

در معرفی سریال لوپن نباید از عوامل سازنده این اثر قوی غافل شد.

پشت صحنه سریال لوپن

سازنده: جورج کی و فرانسوا اوزان بر پایه آرسن لوپن اثر موریس لوبلان

نویسنده: جورج کی، فرانسوا اوزان، الیان مونتین، سومرا سریواستاوا

کارگردان: لویی لتریر، مارسلا سید، لودویک برنارد، هوگو گلین

آهنگساز: متیو لامبولی

کشور سازنده: فرانسه

زبان اصلی: فرانسوی

شمار فصل‌ها: ۱ (۲ بخش)

شمار قسمت‌ها: ۱۰

تهیه‌کننده‌ها: ایزابل دژورژ، ناتان فرانک، مارتین ژائبر

فیلم‌برداری: کریستوف نوینس، مارسیال اشملتز

تدوین‌گران: ژان دانیل فرناندز-کوندز، ریچارد ماریزی، آدری سیمونود

تولیدکننده: گومون

شبکه اصلی: نتفلیکس

انتشار اولیه: ۸ ژانویه ۲۰۲۱

آیا آرسن لوپن شخصیتی واقعی است؟

آرسن لوپن شخصیتی تخیلی بود، اما با الهام از اتفاقاتی واقعی خلق شده است.

زبان اصلی سریال لوپین چیست؟

زبان سریال لوپن، فرانسوی است.

سخن پایانی

در نهایت اگر مشتاق تماشای یک سریال خوش ساخت در ژانر رازآلود و معمایی هستید تماشای آن در شبکه تماشا سریال لوپن Lupin 2021 گزینه مناسبی است. این سریال از نظر جذابیت برای مخاطب و گره‌های داستانی و بازی بازیگرانش، در سطح قابل قبول و متوسطی قرار دارد و تماشای آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. امیدواریم که معرفی سریال لوپن در این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید یک سریال هیجان انگیز برای اوغات فراغت خود انتخاب کنید.

شما می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید و با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x