سینما و تئاتر

زمان پخش سریال چار دیواری از شبکه آی فیلم؛ آبان 1402

سریال طنز چار دیواری اولین بار برای عید سال 1388 روی آنتن شبکه یک رفت. در این سریال بازیگران بسیار از جمله زنده‌یاد آتیلا پسیانی به ایفای نقش پرداخته اند.

به گزارش تلنگر؛ سریال چار دیواری در قالب طنز قصد به نمایش گذاشتن مشکلات جوانان برای ازدواج را دارد. این سریال یکی از خاطره انگیزترین سریال‌ها و پربیننده‌ترین مجموعه دهه ۸۰است که در نوروز سال ۱۳۸۸ پخش شد. پیوستگی داستان جدید بودن سوژه‌ها از دلایلی بودند که در موفقیت چاردیواری نقش داشتند. کار موسیقی را به گونه ای نواخته بودند که با باستانی نوروز هم‌خوانی داشته باشد.

کارکترهای به یادماندنی که نادر _ امیر جعفری، خیری _ سعید آقا خانی، به عنوان دو دوست در نقش اول فیلم بازی کردند بسیار به مزاج مخاطبین خوش آمد. بر اساس انتخاب مردم در سایت شبکه صداوسیما، سریال چار دیواری بهترین سریال نوروزی آن سال با رای مردم انتخاب شد.

بازیگران سریال چار دیواری

سریال چار دیواری

بازیگران سریال چار دیواری (۱۳۸۸) : امیر جعفری، سعید آقاخانی، بهنوش طباطبایی (مریم)، آتیلا پسیانی، مریم امیرجلالی، جواد عزتی، مهران رجبی، ناهید مسلمی، آزیتا لاچینی، محمد فیلی، صدرالدین حجازی، سمیرا حسن‌پور (مهتاب)، فرانک تمنایی (فریبا)، کریم قربانی (بازیگر شمالی)، و عکس ها و نقش های هنرپیشه های سریال چار دیواری همراه با اسامی در ادامه این مقاله خواهید خواند.

سریال چار دیواری مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم محصول سال ۱۳۸۸ در ژانر اجتماعی، خانوادگی است. این فیلم برای بار اول در سال ۱۳۸۸ از شبکه ۳ پخش شد و مورد توجه و استقبال همگان قرار گرفت حالا در ماه رمضان ۱۴۰۲ از شبکه تماشا پخش خواهد شد.

خلاصه داستان سریال چاردیواری

سریال چار دیواری روایتگر ماجراهای جوانی به نام “نادر” است که در گذشته درخواست دختر جوان و متمولی به نام “مریم” را برای ازدواج ظاهری و رسمی قبول کرده. مریم برای اینکه اجازه پدرش را تحصیل که قصد داشته با این ازدواج در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد، حالا پس از چند سال از خارج از کشور برگشته و قصد دارد به معامله ازدواجشان خاتمه دهد.

اما برای طلاق باید به گونه ای در مقابل پدرش نقش بازی کنند که گویی پس از چند سال زندگی مشترک به اختلاف خورده اند و دیگر نمی‌توانند این زندگی را ادامه دهند. در عین حال نادر نیز با پدر و برادرش بر سر مسائلی به مشکل خورده است که شرایط او درهم آمیخته‌تر می‌کند.

بیوگرافی بازیگران سریال چاردیواری

امیر جعفری نقش اول سریال چار دیواری اس که در ادامه با بیوگرافی او بیشتر آشنا خواهید شد.

امیر جعفری در نقش نادر

امیر جعفری در سریال چار دیواری

امیر جعفری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۰ شهریور سال ۱۳۵۳ در تهران است. او تحصیلات خود را دی مقطع کارشناسی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه دریافت کرد. وی کلاس های بازیگری را در آموزشگاهی زیر نظر حمید سمندریان آموخت. امیر جعفری تا به حال ۵ بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده است.

سعید آقاخانی در نقش خیری

سعید آقاخانی در سال ۱۳۵۰ و در خانواده‌ای با ۶ فرزند در شهر بیجار استان کردستان متولد شد. دوران دبستان و متوسطه خود را در شهر بیجار به اتمام رساند و سپس در سن ۱۸ سالگی با شرکت در کنکور سراسری، در رشته تئاتر دانشگاه تهران پذیرفته می‌شود و به این ترتیب به تهران مهاجرت می‌کند. وی فعالیت‌های هنری خود را از دوران دانشجویی خود آغاز می‌کند و به بازی در تئاتر‌های دانشجویی می‌پردازد.

حضور فعال او در تئاتر‌های دانشجویی سبب شد که در همان دوران برای بازی در نقش کوتاهی در سریال «محکمه عدالت» از او دعوت شود  و اینگونه اولین حضور او جلوی دوربین در سال ۱۳۷۱ رقم خورد. در سال ۱۳۷۲ سعید آقاخانی برای بازی در مجموعه طنز تلویزیونی «پرواز ۵۷» به کارگردانی مهران مدیری، دعوت می‌شود و اولین نقش جدی خود را ایفا می‌کند.

جواد عزتی در نقش ناصر

جواد عزتی در سریال چار دیواری

جواد عزتی با نام کامل محمدجواد، در ۲۰ دی‌ماه سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد. ازآنجایی‌که او چندان اهل مصاحبه و صحبت کردن از خودش نیست، اطلاعات زیادی از دوران کودکی و نوجوانی‌اش در دست نمی‌باشد. او دو برادر بزرگ‌تر دارد که به‌واسطه آن‌ها با سینما آشنا شد.جواد عزتی از همان اولین آثار تلویزیونی تبدیل به یک کمدین محبوب شد.

شهرت جواد عزتی در سریال‌ کمدی در قهوه تلخ بود با ایفای نقش بابا اتی بود. نقش بابا اتی هم بسیار ماندگار شد و هم جواد عزتی را تبدیل به یک ستاره محبوب کرد. اما همه او را به‌عنوان یک بازیگر ژانر کمدی می‌شناختند و تا پیش از حضور او در فیلم‌های محمدحسین مهدویان یعنی «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز: رد خون» جریان رسمی سینما او را جدی نگرفته بود. هرچند که پیش‌ازاین هم در فیلم‌های جدی حضور یافته بود.

بهنوش طباطبایی در نقش مریم

بهنوش طباطبایی در سریال چار دیواری

بهنوش طباطبایی متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ بازیگر ایرانی است. او برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز ۲: رد خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۷ شد

آتیلا پسیانی در نقش آقا تقی

آتیلا پسیانی در سریال چار دیواری

زنده یاد آتیلا پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از خانواده‌ای هنرمند تحصیلات خودش را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به اتمام رساند.

مریم امیرجلالی در نقش آهو خانم

مریم امیرجلالی در سریال چار دیواری

مریم امیرجلالی متولد ۲۹ آذر ۱۳۲۶ در تهران، بازیگر است او اصالتا تهرانی است، دارای مدرک فوق دیپلم حسابداری بوده و چهار خواهر و برادر دارد، پدرش مرحومش بازنشسته ارتش بود. آشنایی او با مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین پور (هر دو بازیگر) باعث شد وارد دنیای هنر شود. امیرجلالی سال ۱۳۷۳ وارد کارهای هنری شده و اولین بار در سریال زیرگنبد کبود به کارگردانی آقای بهمن زرین پور ایفای نقش نمود.

سایر بازیگران سریال چار دیواری

  • مهران رجبی در نقش آقای محبت
  • ناهید مسلمی در نقش مادر نادر و ناصر
  • آزیتا لاچینی در نقش خاله نادر
  • محمد فیلی در نقش خسرو حسن‌زاده
  • صدرالدین حجازی در نقش آقا محمود
  • سمیرا حسن‌پور در نقش مهتاب
  • شهربانو موسوی در نقش خانم مرادی
  • نعیمه نظام‌ دوست در نقش اکرم
  • کریم قربانى در نقش آقا کریم
  • گیتی معینی در نقش سوری
  • سید مهدی حیدری در نقش مظفر
  • داریوش سلیمی در نقش آقای فرشته
  • سیروس میمنت در نقش اسد قرقی
  • میرمحمد تجدد
  • اکبر وارث
  • مرجان شکوفکی
  • فرانک تمنایی
  • صدیقه اکبرپور
  • بهشاد شریفیان

عوامل سازنده سریال چار دیواری

  • کارگردان: سیروس مقدم
  • تهیه کننده: الهام غفوری
  • نویسندگان: محسن تنابنده و سعید آقاخانی
  • موسیقی متن: آریا عظیمی نژاد

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x