سلامت

علت و درمان بی خوابی نوزاد سه ماهه

اگر نوزاد شما خواب بسیار کمی دارد به احتمال زیاد علت دیگری نیز وجود دارد که نیاز مند پیگیری است. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا بی خوابی نوزاد سه ماهه را بتوانید در خانه درمان کنید.

به گزارش تلنگر؛ اغلب نوزادان تازه متولد شده در ماه های اول تولد دارای به هم ریختگی سیکل خواب هستند. بی‌خواب یکی از بخش های مرحله نوزادی و کودکی است که بسیاری از والدین این را سخت ترین آن‌ها را می دانند، زیرا بسیاری از نوزادان بدخواب هستند. در این مقاله ما قصد داریم تا با شناسایی عوامل و پیشنهاد راه‌کار برای شما به بی خوابی نوزاد سه ماهه‌تان کمک کنیم. تعیین یک برنامه روتین عالی برای کوچولوی خود، مدیریت چرت زدن و خواباندن او به مدت ۹ تا ۱۲ ساعت در هر شب نیاز دارد، گاهی اوقات هم تقریباً غیرممکن به نظر می رسد.

سال اول تولد به خصوص سه ماه اول تولد نوزاد می تواند سخت باشد، زیرا شامل بسیاری از نقاط عطف رشد و بهم ریختگی چرخه خواب است. تعیین علت ناتوانی نوزاد در خواب نیز می تواند دشوار باشد، زیرا نیازهای آنها دائماً در حال تغییر است و دلیل آن می تواند به سن آنها بستگی داشته باشد.

با این اوصاف، فهمیدن اینکه چرا نوزادان به‌طور مداوم از خواب بیدار می‌شوند یا گریه می‌کنند، برای یافتن راه‌حل ضروری است (و خودتان کمی استراحت کنید). فوربس هلث با کارشناسان خواب نوزاد صحبت کرد تا دقیقاً بفهمد که چرا کودک شما نمی‌خوابد و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید.

علت بی خوابی نوزاد سه ماههبی خوابی نوزاد دو ماهه

از دلایل مشکلات خواب ۰ تا ۳ ماهگی در حالی که نوزادان بیشتر روز را می خوابند، احتمالاً متوجه خواهید شد که این خواب به صورت ناگهانی رخ می دهد و بیداری های شبانه زیادی وجود دارد. اگر کودک شما بیش از سه ساعت در شب نمی خوابد، نترسید: این در واقع کاملا طبیعی است.

یک پزشک و پروفسور متخصص اطفال و متخصص خواب نوزادان توضیح می دهد: «به طور کلی، از بدو تولد تا ۳ ماهگی، نوزادان ۱۴ تا ۱۸ ساعت در ۲۴ ساعت شبانه روز می خوابند. “خوابیدن نوزادان در طول شب” در سه ماه اول بسیار غیرمعمول است.”

درمان بی خوابی نوزاد سه ماهه

با این حال اگر متوجه شدید که نوزاد شما بیش از ۳۰ دقیقه در شب نمی خوابد، ممکن است دلیل دیگری از جمله موارد زیر وجود داشته باشد.

نوزاد شما گرسنه استعلت بی خوابی نوزاد یک ماهه

یکی از بزرگترین دلایلی که یک نوزاد تازه متولد شده بیش از چند ساعت در یک زمان نمی خوابد این است که نیاز به غذا خوردن دارد. هاروی کارپ، پزشک متخصص اطفال، کارشناس خواب نوزاد، نویسنده و خالق کتاب SNOO می گوید: «معده آنها نسبتاً کوچک است و برای حفظ رشد و تثبیت قند خون خود باید مرتب غذا بخورند. او خاطرنشان می کند که نوزادان عادت دارند در هر ثانیه در رحم مادر تغذیه شوند و آن‌ها همچنان با الگوی متفاوتی از تغذیه سازگار هستند.

درمان بی خوابی نوزاد سه ماهه مطمئن شوید که کودک شما در طول روز به اندازه کافی غذا می خورد تا در شب احساس گرسنگی زیادی نکند. دکتر کارپ پیشنهاد می‌کند که برای نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، حدود هشت تا ۱۰ بار در روز و برای نوزادانی که با شیر خشک یا با شیشه تغذیه می‌شوند، یک الگوی تغذیه طبیعی تنظیم کنید.

علت بی خوابی نوزاد سه ماهه این ممکن است به این معنی باشد که آنها را از چرت های طولانی در طول روز بیدار کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورند. با این حال، بدانید که مهم نیست که چقدر در طول روز به آنها غذا می دهید، در ۰ تا ۳ ماهگی آنها همچنان چندین بار در شب برای غذا خوردن از خواب بیدار می شوند – که برای رشد و تکامل آنها ضروری است – بنابراین شما همچنان باید در دسترس باشید. در طول شب هر چند ساعت یک بار به آن‌ها غذا بدهید.

چرخه خواب نوزاد خاموش است

کم خوابی نوزاد دو ماهه

بی خوابی نوزاد سه ماهه که اغلب جای روز و شب را با هم قاطی می کنند، علت آن به هم ریختگی چرخه خواب آنها می‌باشد. جنین در رحم زمانی می خوابند که مادر بیدار است، عمدتاً به این دلیل که حرکت کودک را آرام می کند. “و نوزادان بیدار می شوند و وقتی مادر به خواب می رود، لگد می زنند.” اگر کودک شما در طول روز به مدت طولانی تری بخوابد و در شب خواب بسیار کوتاه تری داشته باشد، می دانید چرخه خواب آنها خاموش است.

درمان هر چقدر هم که سخت باشد، سعی کنید کودک خود را بیشتر در طول روز بیدار نگه دارید. دکتر سیرز می‌گوید: «هرچه بیشتر در طول روز به نوزادتان غذا بدهید و با او در تعامل باشید، احتمال دارد که او شب‌ها بیشتر بخوابد».

پزشکان توصیه می کند که کودک خود را در طول روز پس از یک ساعت و نیم یا دو ساعت خواب بیدار کنید و به او شیر بدهید. او می‌گوید: «همچنین به بیرون بردن کودکتان و دریافت هوای تازه و نور خورشید کمک می‌کند تا به ترشح ملاتونین (هورمون تقویت‌کننده خواب) مغز او کمک کند.

نوزاد شما ناراحت است

بعد از نه ماه گرم و دنج بودن در رحمی راحت، خوابیدن روی تشک در یک لگن می‌تواند از علل بی خوابی نوزاد سه ماهه پس از تولد باشد. دستورالعمل‌های خواب ایمن آکادمی اطفال آمریکا (AAP) به نوزادان توصیه می‌کند که به پشت روی سطوح صاف، بدون اسباب‌بازی‌های نرم، بالش، پتو یا سایر ملافه‌ها بخوابند. متأسفانه، نوزادان اغلب احساس امنیت کمتری در پشت خود می‌کنند و یک رفلکس مبهوت کننده دارند که می‌تواند آنها را در این وضعیت بیدار کند.

درمان برای اینکه کودک شما احساس راحتی بیشتری کند و رفلکس مبهوت را محدود کند، دکتر کارپ اکیدا استفاده از قنداق را توصیه می کند. او می‌گوید: «بچه‌ها وقتی دست‌هایشان را قنداق می‌کنند بهتر عمل می‌کنند. کمتر احتمال دارد که خودشان را بیدار کنند. اگرچه به نظر می رسد بسیاری از نوزادان در اولین باری که بسته می شوند با قنداق کردن مبارزه می کنند، تقریبا همیشه آنها را آرام می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که AAP بیان می‌کند که به محض اینکه کودکتان علائمی مبنی بر توانایی غلتیدن از خود نشان می‌دهد، باید قنداق کردن را متوقف کنید – که ممکن است در اوایل ۲ تا ۳ ماهگی باشد.

همچنین استفاده از نویز سفید، تکان دادن آنها را برای آرام کردن آنها و دادن پستانک به آنها توصیه می کند تا چیزی برای مکیدن داشته باشند.

رفلاکس نوزاد عامل بی خوابی او است

درمان بی خوابی نوزاد یک ماهه

برای نوزادان غیرعادی نیست که رفلاکس، یا تف کردن و سایر مشکلات گوارشی را تجربه کنند. برخی از نوزادان در صورتی که بلافاصله پس از غذا خوردن به پشت دراز بکشند، دچار رفلاکس می شوند.

پزشکان توصیه می کنند اگر فکر می کنید کودکتان رفلاکس دارد، با یک متخصص اطفال صحبت کنید، زیرا گاهی اوقات نیاز به داروهای مخصوص یا تجویزی دارد.همچنین پزشکان توصیه می‌کند که از پوزیشنرها (نوعی تشک با تکیه‌گاه‌های بلند یا بالش‌هایی که برای نگه‌داشتن کودک شما در موقعیت خاصی طراحی شده‌اند)، آنها را ناامن نمی‌دانند، و توصیه می‌کند که بلافاصله پس از شیر خوردن نوزاد را برای خواب دراز نکشید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x