سینما و تئاتر

ظاهر متفاوت یاسمن معاوی در نقش فیروزه گیل دخت خارج از سریال+ عکس

به گزارش تلنگر؛ یاسمن فارغ التحصیل فوق دیپلم مهندسی کامپیوتر نرم افزار می‌باشد، اصالتا خوزستانی است، پدر و مادرش هر دو اهل اهواز هستند و اتفاقی بازیگر شده است. به گفته خودش زمانی که تنها سه روز دانشجو شده بوده است گروهی فیلمبردار به دانشگاه محل تحصیلش می‌ایند و او دو سکانس بازی می‌کند. دوره‌های بازیگری را سال ۱۳۹۰ در آموزشگاه بازیگری امین تارخ با قبول شدن در مصاحبه اولیه با حمایت مادرش در عین مخالفت سایر اعضای خانواده طی کرد. بازی او در سریال گیل دخت این روز‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است و بعد از میترا رفیع دومین دختر جوان این سریال است که نظر‌ها را به خود جلب کرده است. او جسور و زبان دراز است، اما به شدت به گلنار وفادار است و در روز‌های سخت مراقب او بوده است تا خانزاده به روز‌های اوجش بازگردد.

سوابق بازیگری یاسمن معاوی

یاسمن معاوی با فیلم سینمایی غیرمجاز به سینما معرفی شده و با سریال پیکسل در شبکه نمایش خانگی در کنار بازیگرانی، چون حمید گودرزی، سحر قریشی، کامبیز دیرباز، پوریا پورسرخ، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، جواد یحیوی، نرگس محمدی، وحید شمسایی، امید حاجیلی و محمدحسین لطیفی با هنرمندی مهراوه شریفی نیا حضور داشته است. او برای اولین باز با بازی در سریال گیلدخت وارد قاب تلویزیون شد و با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همکاری کرد. او در فیلم‌های سینمایی ماهی سیاه کوچولو، دختر و کلاشینکف نیز فعالیت داشته است.

وی در فیلم کوتاه من بازیگر نیستم با موضوع اعتیاد و درام اجتماعی بازی کرده بود. او پیشتر تجربه بازیگری در چهار فیلم سینمایی و سریال از جمله سریال نمایش خانگی پیکسل کاری از محمد حسین لطیفی نقش آفرینی کرده است.

سریال گیل دخت

«گیل دخت» عنوان سریال تاریخی است که به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی تولید شده است. فیلمنامه این سریال را مجید آسودگان به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما نوشته و نگارش آن حدود ۵ سال زمان برده است. یاسمن معاوی در نقش فیروزه در سریال گیلدخت بازی کرده است. گیلدخت سریالی درام در بستر تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی است که ار شبکه یک پخش میشود.

به طور کلی «گیل‌دخت» در یک تقلید خیلی ظاهری و سطحی از درام‌های تاریخی کره‌ای، سعی کرده با بردن ما به درون مطبخ خان و نشان دادن غذا‌های خوش آب و رنگ و فرایند تهیۀ آن‌ها، حال و هوایی مفرح نیز ایجاد کند، اما ماجرا‌های مطبخ فعلا نه ارتباط قابل درکی با ماجرای اصلی دارند و نه به خودی خودشان نکتۀ قابل توجه و جالبی ارائه می‌کنند.

هر چند این توضیح بخشی از داستان سریال گیل دخت است و شاخه‌های دیگری به داستان این سریال اضافه میشود، اما شاخه اصلی داستان عشق و عاشقی پسر و دختری است که با ازدواج آن‌ها مخالفت شده است.

به عبارت دیگر بخواهیم سریال گیل دخت را برای کسی که آن را ندیده توضیح بدهیم کافیست در چند جمله داستان را تعریف کرد اینکه پسری رعیت عاشق و دلباخته دختر خان میشود، ولی خان با ازدواج ان‌ها مخالفت میکند و این دختر و پسر سختی‌ها و شکنجه‌هایی برای رسیدن به یکدیگر تحمل میکنند.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x